• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Foxy: fina namn. Inte uppenbart sagotema ju. Har hört om nån familj med djurtema, typ Morris, Tiger och Fiffi. Kan lätt bli komiskt oxå :). Haha! Micke och Molly.

Strossel: Det är sant! Man ska väl inte fundera så mycket på andra utan köra på nåt man gillar. Ella är jättefint. Upptaget i släkten hos oss, tyvärr.

A R: Hade en lärare som hette Essy. Fint men hade inte själv kunnat välja det pga det. Hon var iofs väldigt snäll, men omöjligt att inte göra kopplingen.

• FruFoxy

Blomsterfröna:
    Roligt med lite variation på stavningen till tjejen
    Anton tycker jag är så fint namn! Skulle helt klart lagt den på namnlistan om det inte vore så att en av mina syskonbarn heter det. 
    Albin är fint också  

• LillaMy85

Det är roligt det här med namn, vi har redan bestämt vilka namn vi vill ha om det blir en tjej respektive en kille, det var klart innan vi ens blivit gravida.  Vi väljer att hålla dem hemliga tills lilla Pyret kommit ut, känns mysigt att ha vissa saker som bara är för oss Glad. Hoppas bara det passar, annars får vi tänka om...

• FruFoxy

LillaMy85:
    Ja den risken finns ju! Vi hade två namn till vår första, Tindra och Isabella. Isabella stod som nr 1 men när vi såg henne utbrast vi båda i kör "Men det här är ju en TINDRA!"

Så... en plan B kanske är bäst att ha, just in case! 

• LiJon

Vad kul med namndiskussion! Har en känsla av att det kan bli svårt att enas här, jag dras till de lite mjukare pojknamnen, typ Julian, Valentin, Valdemar och sambon åt de lite hårdare namnen, typ Frank Tjejnamn har vi inte pratat om så mycket, båda är så inne på en pojke. Har den känslan.

Jag köpte ett Angelsound på Teknikmagasinet idag, men är såå osäker på om det är hjärtljuden vi hör. Både jag o sambon hörde tydligt men jag kan inte direkt säga att det låter som en galopperande häst som det står i medföljande häftet? Mer ett swoosh-swoosh-ljud... Svårt att förklara. Tänker om det kan vara min egen puls jag hör, är ni andra som har angelsound helt säkra på att det är hjärtljuden?

Hur ofta har ni vågat lyssna? Vad jag förstår är det inte bra att lyssna för mycket så det blev två kortisar idag och nu tänkte jag ha förbud några veckor framöver...

Svar på tråden Augustibebis 2012