• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Marmite- min mamma kallar mig för Elliot, jag heter Ellen :)

Dottern heter Cornelia, det hade jag bestämt sedan jag själv var pytteliten!! Sambon fick snällt lägga ner sina förslag.
    Jag gillar melvin, elvin, Alvin, ervin, som pojkar men sambon vääääägrar. Flicknamn står det helt still?! Bim tycker vi båda är fint, men kanske inte så passande med Cornelia?

• Gadget

Jag är inte emot att säga mina namn i ett forum som detta då det inte gör något om någon tar mina förslag. Men jag ogillar egentligen att diskutera med vänner för att jag då tar hänsyn till deras favoritnamn på ännu ej födda barn. Har t.ex en kompis som sa vad hon hade för favorittjejnamn inför sina graviditeter. Det namnet fanns bland mina favoriter också. Hon har nu två pojkar och inte behövt namnet, men om jag skulle vilja ge mitt barn det namnet känner jag att jag behöver fråga om lov och det vill jag inte.
    Trots detta känns det ofrånkomligt att hamna i offentliga namndiskussioner.

Känner för övrigt igen det där om att mannen ratar namnen utan att komma med egna förslag. Grrrr....

• Augustimamman

Jag har också fått jättemycket finnar, har inte heller haft problem med det innan. Har fått på ryggen också. Känner mig jätteful och blir faktiskt ganska deppig av det. Har läst att för många försvinner det i andra trimestern men inte för alla tyvärr.

• TheMaraja

Jag gillar gamla klassiska svenska namn men tyvärr är ju dom rätt vanliga nu. Det här kanske låter helt sjukt, men en regnig sommardag när jag var höggravid och vi var rastlösa så promenerade vi över kyrkogården för att få namninspiration.

Vi väntar med att prata namn till efter rul så vet man vad man ska koncentrera sig på. Men blir det en tjej till som jag tror så gillar jag Ester.

• 05091112

Åhh jag hittade mina LC i medicinskåpet och de går ut i augusti. Så jag provade en och vilken skillnad!
    Kunde äta en hel (barn)portion mat på resturang ikväll 

• fru Elle

Ja det är svårt med namn. Vi hade Harry om det skulle bli en kille när dottern kom. Men sen gillade min man namnet Harry så mycket att det blev det till sonen. Min farfar hette det så det var lite därför det namnet kom upp hos oss. Sen Molly var det tjejnamnet vi kunde enas om. Fått veta sen att det är ett av de vanligaste hundnamnet. Både av andra som har haft hundar som har hetat det och efter Molly var född såg jag tre undersökningar i tidningar om de vanligaste hundnamnen. Men det verkar bli mer och mer populärt att ge sitt barn namnet Molly, var med på topp 10det senaste året.

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Var på inskrivning idag å fick en jättegullig bm så det känns jättebra. Blodtrycket var bra å hon kände på magen att livmodern hade växt som den skulle så nu känns det lite mera verkligt.
    Hon skickade remiss för KUB och RUL också så nu blir det nästa milstolpe.

Har ont i ryggslutet som strålar ned mot ena skinkan idag. Nån mer som känt så?
    Hoppas på att det inte ska hålla i sig bara.
    I övrigt är magen uppsvälld som en lugtballong som vanligt på kvällen. Väldigt oskönt!

När det gäller namn så har vi bestämt oss för Elliot eller Alva sedan länge :)

• Saaajmon

Ser att ni pratar namn. Själv hade jag tänkt lite amerikanskt/svenskt. 

Pojknamn: Jason, Liam, Leon, Melvin och Milo
    Flicknamn: Megan, Elin, Leah, Hanna, Millie, och Tyra.

Men jag är mest inne på Megan, Elin och Hanna :) 

Namn på A ratar jag... Vilda och Elton kan jag inte ta då jag har redan släktingar som heter det :) 

7 Augusti ♥
  • Marmite
    Ellenbmt skrev 2012-01-25 20:09:43 följande:
    Marmite- min mamma kallar mig för Elliot, jag heter Ellen :)

Dottern heter Cornelia, det hade jag bestämt sedan jag själv var pytteliten!! Sambon fick snällt lägga ner sina förslag.
    Jag gillar melvin, elvin, Alvin, ervin, som pojkar men sambon vääääägrar. Flicknamn står det helt still?! Bim tycker vi båda är fint, men kanske inte så passande med Cornelia?
    Bim och Cornelia är jättefina ihop, lite samma stil tycker jag!
  • fru Elle

En kusin som jag står nära fick barn en månad innan Harry kom. Vi bestämde oss för att inte prata namn dag ingen av oss tog någons förslag. Fanns en känsla hos mig att de skulle ta Harry. För när jag var gravid med Molly så sa jag att det skulle bli Harry om det blev en kille. Då sa hon att jag kanske inte skulle bli ensam om det namnet, hennes morfar var ju min farfar Harry. Men de valde ett annat namn även om det var nr 2 på deras lista. Då vi umgås ganska mycket hade jag inte velat ha samma namn som de valde. Wilhelm och Hedvig är nog mina favoriter just nu. Sista namnet mannen skrev upp på listan är Agaton och det gillar jag med.

Svar på tråden Augustibebis 2012