• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon
    FruFoxy skrev 2012-01-25 21:04:35 följande:
    Juliette:
    Tindra, Casper, Alice (en älva i tingeling-filmen, Spöket Casper och Alice i underlandet/snövit). Vet inte hur vi ska göra nu för varken Molly eller Dexter är ju från sagor, skulle väl vara Micke och Molly, det är väl nån räv och hund som blir kompisar i en av disneys filmer? Och Dexter... ja han är ju seriemördare eller lab.proffs Men vi får väl se över det denna gång!

Har även en katt som heter Tingeling. Vi vet, vi är knäppa. 
    Dexters labratorium från Cartoon Network? Flört
    7 Augusti ♥
  • astro
    Marmite skrev 2012-01-25 19:21:54 följande:
    jo, med Neo vill man väl ha något i lite samma stil. Neo och Sverker blir ju lite stilbrott liksom :). Kanske Elliot? Det är jag egentligen väldigt förtjust i men konstigt nog mest till en tjej! Neo och Vincent då? Äsch... ni har nog långa listor hemma :)
    Tycker Neo fungerar bra med alla namn som känns "moderna", som just Vincent, Morgan, Seely. Eller med korta namn som Max, Tim, Sam, Saul, Rex, Aron, Jon.

Neo är f ö är av de finaste "nynamnen" tycker jag  
  • LiJon

Det kostade 349:-, så man kanske inte kan vänta sig alltför mycket heller Sen sa snubben i kassan att jag var tvungen att köpa både batteri och sån där ultraljudsgel till som tydligen skulle finnas på Apoteket. Var in på två apotek men det fanns ingenstans så jag köpte babyolja som också skulle funka... Sen när jag kommer hem och öppnar kartongen så ingick både gel och batteri... så det var ju bra iaf

Jag tror ju att det är hjärtljuden jag hör men blir så osäker, det var liksom rätt mycket åt ena sidan av magen det hördes.

• astro
    FruFoxy skrev 2012-01-25 21:28:42 följande:
    Men oj, nu känner jag mig blåst. Finns ju ingen film som heter Micke och Molly! Micke och Molle var det ju. Attans...
    Men visst finns Molly som sagonamn om än inte hos Disney.

Det finns Molly Malone från den klassiska irländska visan (fast ok, hon blir ett spöke och det är en ledsam visa), det finns den kvinnliga hjältinnan Molly O'Reilly i "Books of Magic", Molly Whuppie som besegrar ett troll i en keltisk folksaga, och förstås den fantastiska Margaret "Unsinkable Molly" Brown som räddade folk på "Titanic".

Molly är dessutom ett traditionellt fenamn, ofta smeknamn för Maud eller Mab. 
  • Naimis

Astro- Jag gillar Vincent, Jon och Max och hade jag på listan sist men de gick tyvärr inte hem här hemma. Även Sandor, Odd och Bastian, men maken är kräsen.
    Så nu står det mellan att välja ett latinskt namn och köra på de temat eller köra på fantasy tema därav Leia.

• FruFoxy

Lijon:
    Det swoschande ljudet är inte bebisen, det låter precis som du skrev som en galopperande häst.

Astro:
    Oj, ska nog läsa lite om dessa du rabblade upp! Du kan inget om Dexter i sagor då?

Saajmon:
    Exakt, de är de enda Dexter jag känner till

• Millas

Lijon: kan det inte vara navelsträngen? Kommer ihåg att det lät som du beskriver när man lyssnade hos barnmorskan!

• astro
    Naimis skrev 2012-01-25 22:21:52 följande:
    Astro- Jag gillar Vincent, Jon och Max och hade jag på listan sist men de gick tyvärr inte hem här hemma. Även Sandor, Odd och Bastian, men maken är kräsen.
    Så nu står det mellan att välja ett latinskt namn och köra på de temat eller köra på fantasy tema därav Leia.
    Romerska namn "kör" vi också med nu i "kull två". Finns ju hur många fina som helst, både vanliga och (numera) exotiska. Livia t ex, Castor, Laban, Lydia, Callista, Remus, Konstantin ...

---

Apropå tema hade vi  idén i första kullen att alla skulle ha två namn, ett gammalt nordiskt namn och ett med magisk anknytning. Dessutom skulle ett namn vara vanligt och ett ovanligt.
    I andra kullen har vi valt namn från Antiken och struntat i om det var vanligt eller ej. Minstingen är den första som har tre namn, alla andra har två.
    Det kändes naturligt att skaffa ett nytt tema eftersom det gått så många år mellan barn 4 och barn 5.

Sedan råkade det bli så att barnen i kull ett börjar på varsin bokstav. De trodde det var avsiktligt och tyckte "regeln" skulle kvarstå till kull två. Därför måste vi nu hoppa över förstanamn som börjar på G, M, S, L, D och J. Några barn till och det börjar bli knepigt  
  • LiJon

FruFoxy; ja det var mer så jag hade väntat mig att det skulle låta... men det var tyst överallt där jag flyttade runt den förutom på en punkt där det där pulserande swoshljudet var... men det kanske är min egen puls då. Attans

Millas: Ja kanske, har ingen aning lovade mig själv innan OM vi skulle köpa ett angelsound att inte bli orolig om jag inte hörde något och än så länge är jag lugn Vet att jag har bakåtlutad livmoder och inbillar mig att det kan göra det svårare att höra också...

Svar på tråden Augustibebis 2012