• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Karo77

Hejsan tjejer !!! Enligt kinesiska kalendern far vi ocksa en tjej nar jag vantade min son Madde jag prima med vacker hy!! Nu sa ar det helt tvartom m'en har anda en kansla att det ar en lillebror. Tyvarr har jag inga pojknamn alls.... Flicknamn gillar jag, Kim , India eller Malou( har fransk man och vi bor i frankrike sa det maste vara lattuttalat i bada landerna) ps. Jag har ocksa bytt namn var fore detta kim08

• LillaMy85

Någon mer än jag som har en massa finnar? Rynkar på näsan

Har haft det ända sedan jag plussade, i början var de lite färre men stora och gjorde ont, nu är de små och överallt i ansiktet, på bröstet och på ryggen. Jag har aldrig haft problem med finnar förut, inte ens när jag var tonåring så vet inte vad jag ska göra åt det. Har jättetorr och känslig hy så starka produkter är inte att tänka på....

Läste någonstans att huden skulle bli bättre när man gått en bit in graviditeten, någon som vet om det stämmer??

• Marmite
    LillaMy85 skrev 2012-01-25 19:33:20 följande:
    Någon mer än jag som har en massa finnar? Rynkar på näsan

Har haft det ända sedan jag plussade, i början var de lite färre men stora och gjorde ont, nu är de små och överallt i ansiktet, på bröstet och på ryggen. Jag har aldrig haft problem med finnar förut, inte ens när jag var tonåring så vet inte vad jag ska göra åt det. Har jättetorr och känslig hy så starka produkter är inte att tänka på....

Läste någonstans att huden skulle bli bättre när man gått en bit in graviditeten, någon som vet om det stämmer??
    jag hade asmycket finnar i början men det har börjat ge med sig inser jag när jag läser ditt inlägg. Jag är 11+0 idag... Så förhoppningsvis slipper du dras med dem resten av graviditeten! Har samma problem med torr och eksemig hud så drar man någon acnekräm på den så brukar det sluta med att huden runt om typ ramlar av och finnen syns ännu mer...
  • Millas

Åh ni pratar namn! Har senaste dagarna hittat 2 favoriter om det är flicka Signe eller Sigrid. Gubben säger varken bu eller bä.. Pojknamn däremot är svårt.. Sist var det tvärtom då hade vi svårt för flicknamn

• LillaMy85
    Marmite skrev 2012-01-25 19:35:18 följande:
    jag hade asmycket finnar i början men det har börjat ge med sig inser jag när jag läser ditt inlägg. Jag är 11+0 idag... Så förhoppningsvis slipper du dras med dem resten av graviditeten! Har samma problem med torr och eksemig hud så drar man någon acnekräm på den så brukar det sluta med att huden runt om typ ramlar av och finnen syns ännu mer...
    Jag är i 12+1 så hoppas det försvinner snart då... Är inte alls kul att gå runt så här, vill knappt lämna hemmet utan smink just nu. 
  • Marmite
    DetGodaLivet skrev 2012-01-25 19:40:50 följande:
    Vi har namnförslagen:  Harry & Lillemor

Sen har vi väl dåligt med reservförslag men ett på vardera könet är väl ändå en bra början.   
    Både Harry och Lillemor är jättefina (snor båda till mina listor...)

Var det du som var barnvagnsproffs? Har du haft någon Kronan och vad tyckte du i så fall? Tycker de är så fina, speciellt i rött... :)
  • Bellatrixx

Svårt med namn, vi har ett tjejnamn men det är hemligt, jag kom på det utifrån en utav mina favoritböcker. Är det ingen mer som är lite känslig om att säga vilket namn man tänkt på? 

Med killnamn känns det som en enda soppa, jag tycker Lucas är jättefint men läste att det var ett av de vanligaste namnen i Sverige på nyfödda pojkar och lite annorlunda vill jag att det ska vara. Så vi är inne lite på Noel. Och jag har lite.. ja, jag gillar att ha kontroll över situationer och nu när vi inte vet killnamn så är det enda jag tänker på. Jag ville ha namnet Damon, uttalas Dejmon, men det blev också totalt nedröstat, killen tyckte man skulle kunna läsa namnet utan att behöva tänka en massa på hur man säger det. Skrattande 

Svar på tråden Augustibebis 2012