• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Kul att ni diskuterar namn! Man kanske kan få några idéer. Vi har inte pratat om det än. Vet att mannen sagt innan att han gillar Agnes. Jag gillar Alice, men det är ju typ det vanligaste namnet just nu. Kanske lite trist. Saaajmon: Varför inga namn på A? Hehe! Selma är också fint. Och Ebba. Killnamn är betydligt svårare. Benjamin och Ludvig gillar jag, men känner många Ludvigar.

Vad hemskt att inte få hjälp om man svimmar på bussen. Galet ju!

Finnar hade jag också massor innan, men har faktiskt blivit bättre.

Fick reda på att en till på mitt jobb ska ha barn i augusti. Jätteskoj! :)

• FruFoxy

Juliette:
    Men om ni tycker om namnet Alice ska ni ju gå efter det, inte hur många det är som har det?

En av mina tjejer heter Alice. Ett namn jag föll pladask för när vi väntade henne var också Nivea men det fick bli som andranamn. Det betyder Snövit på latin (kör på sagotema på våra barn)

• DetGodaLivet
    Marmite skrev 2012-01-25 19:57:33 följande:
    Både Harry och Lillemor är jättefina (snor båda till mina listor...)

Var det du som var barnvagnsproffs? Har du haft någon Kronan och vad tyckte du i så fall? Tycker de är så fina, speciellt i rött... :)

Nej Kronan är ungefär det enda vanliga vagnmärke som jag aldrig haft en enda en av faktiskt, tycker också att de är fina men vet inget om kvalitet. 
  • Juliette

Foxy: Ja, klart att man ska ta det man gillar. Nivea var annorlunda. Har nog aldrig hört det som namn. Fint! Hur gammal är din Alice? Har ni fler sagonamn? Om ni har det som tema... :)

• Saaajmon
    Juliette skrev 2012-01-25 20:51:12 följande:
    Kul att ni diskuterar namn! Man kanske kan få några idéer. Vi har inte pratat om det än. Vet att mannen sagt innan att han gillar Agnes. Jag gillar Alice, men det är ju typ det vanligaste namnet just nu. Kanske lite trist. Saaajmon: Varför inga namn på A? Hehe! Selma är också fint. Och Ebba. Killnamn är betydligt svårare. Benjamin och Ludvig gillar jag, men känner många Ludvigar.

Vad hemskt att inte få hjälp om man svimmar på bussen. Galet ju!

Finnar hade jag också massor innan, men har faktiskt blivit bättre.

Fick reda på att en till på mitt jobb ska ha barn i augusti. Jätteskoj! :)
    Jag har inget emot att andra döper sina barn med namn på A. Jag känner personligen att jag gillar inga namn på A precis. Förut gillade jag Alicia, men nu känns det som att alla döper sina barn till det namnet. Man vill jue inte vara som alla andra, men gillar man ett vanligt namn så ska man ge det namnet till sitt barn :) 
    7 Augusti ♥
  • Mamma070912
    Hejåhå skrev 2012-01-24 22:11:05 följande:
    Mamma070912:
    Jag fick tre migränanfall på två veckor när jag väntade dottern. Det första var riktigt läskigt. Det började med synbortfall på en ögat, som blinda fläckar, sedan kom det ljusfläckar i två bågformade zick-zack mönster. När de försvann domnade min ena arm bort. Jag kunde prata, men fann inte orden. Jag trodde jag fått en hjärnblödning. Efter någon timme kom huvudvärken.
    De följande två anfallen följde samma mönster, men utan bortdomningen och talsvårigheterna.
    Jag trodde att resten av graviditeten skulle spenderas i sjuksängen, men det hände inga fler och inte efter graviditeten heller.

Innan dess har jag aldrig haft migrän, men jag fick veta att det är något som kan komma pga hormonpåslaget.

Hoppas att jag slipper det den här graviditeten!
    Det måste ha varit detta jag fick igår då, har haft bortdomnad arm vid ett par tillfällen på natten, fast att det inte var den armen jag låg på, det var så natten till igår. Tack för ditt svar
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Juliette

Saaajmon: Ok :) Lite så känner jag också, att man vill vara lite originell. Fast inte alltför konstigt då. Jobbar ju som lärare och i en klass har vi fyra med samma namn. Lite trist och lite det man vill undvika. Men jag gillar verkligen Alice. Har en känsla av att det är en liten flicka i min mage... :)

• FruFoxy

Juliette:
    Tindra, Casper, Alice (en älva i tingeling-filmen, Spöket Casper och Alice i underlandet/snövit). Vet inte hur vi ska göra nu för varken Molly eller Dexter är ju från sagor, skulle väl vara Micke och Molly, det är väl nån räv och hund som blir kompisar i en av disneys filmer? Och Dexter... ja han är ju seriemördare eller lab.proffs Men vi får väl se över det denna gång!

Har även en katt som heter Tingeling. Vi vet, vi är knäppa. 

• Strossel

Juliette- vår dotter heter Ella och det är också väldigt vanligt enligt statistiken! Men vi känner inga andra med det namnet! Då är jag ändå förskollärare ;) så bara för att namnet är vanligt enligt statistiken behöver det ju inte vara det hos er! Välj det namnet ni tycker är fint :)

Svar på tråden Augustibebis 2012