• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

FruFoxy: mina förldrar blev farmor och farfar för 9 månader sedan. Min sambos mamma har flera barnbarn tillsammans med sitt ex men min sambos pappa har inga. Han fyller 65 och pensioneras om två veckor så vi tänkte att det kommer bli en fin present, ska nog berätta genom att slå in nån kopp eller nåt som det står Världens bästa farfar på ;) tror han kommer bli helt salig! Annars ser jag mest fram emot att berätta för min bror och svägerska. Hoppas och tror såklart att alla kommer bli jätteglada! :)

• Juliette

Min kollega hade möte med två elevers föräldrar idag. De pratade om mig och då utbrast den ena föräldern: "Jaha, är det hon som alla tror är gravid?"

Jaha... Ingenting kan man dölja för 14-åringar.

• Augustimamman

Haha! :D nä de är sneaky tonåringarna! ;)

• Stövelkatten

JAG HÖRDE! :) Hjärta Så fantastiskt! På ena sidan hörs det dova swooshandet väldigt tydligt (vänster ljumske) och på högra sidan hördes lilla hjärtat, som ett tåg! Eller en häst, för den delen.
    Mysigt... Lilla Shoe simmade undan ett par gånger dock, för först hördes det svagt på vänstra sidan. Och sen flöt hen undan på högra sidan också.  

• capy
    Stövelkatten skrev 2012-01-26 12:08:53 följande:
    JAG HÖRDE! :) Hjärta Så fantastiskt! På ena sidan hörs det dova swooshandet väldigt tydligt (vänster ljumske) och på högra sidan hördes lilla hjärtat, som ett tåg! Eller en häst, för den delen.
    Mysigt... Lilla Shoe simmade undan ett par gånger dock, för först hördes det svagt på vänstra sidan. Och sen flöt hen undan på högra sidan också.  
    Åh vad härligt :)
    Det var en Caremaxx jag fick tag i också, så de har nog bytt varumärke bara. I den asken ingick iaf batteri och gel.

Nu är det 50 min kvar till UL för min del. Hoppas, hoppas, hoppas allt ser bra ut nu. 
  • fru Elle

Stövelkatten: Åhh det där galopperade hjärtljudet, vilken lycka det är att få höra det. Har ingen angelsound så får vänta tills man börjar kolla det hos BM.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • astro

Ibland är det pest att vara gravid. Hade just ett kort men ruskigt gräl med maken för att jag inte kom ihåg EXAKT antal dagar det var kvar på fp för minstingen. Hör till saken att han är sådär med siffror, alltid ska kunna allt utantill och det vet ju jag. Jag däremot har dåligt sifferminne, jag blandar ihop saker och måste jag hålla reda på datum, telnr eller kontosaldo så skriver jag upp. Annars blir det bara fel.

Så jag tyckte "vi får gå och kolla på fks hemsida för jag minns inte exakt", och han "HUR kan du inte minnas det?!?" och jag "du, det var ett tag sedan jag var inne och jag vill inte säga fel till dig nu, jag går hellre in och kollar" och han "så du skiter i det alltså? så viktigt är det? eftersom du inte kommer ihåg EN siffra" ...

... och så två-tre repliker senare så står jag och piper i falsett och grinar. Helt j-a onödigt, i vanliga fall låter jag honom inte provocera mig sådär (jag vet att vi är olika; eftersom han har aspergers så brukar det vara jag som tar extra hänsyn) men nu är jag gravid och stubinen är typ två millimeter lång

Behövde bara gnälla av mig lite. Konflikten är utredd men jag mår fortfarande dåligt, känner mig värdelös som inte kan hålla reda på saker "som alla andra", blä ... 

• Stövelkatten
    astro skrev 2012-01-26 12:59:32 följande:
    Ibland är det pest att vara gravid. Hade just ett kort men ruskigt gräl med maken för att jag inte kom ihåg EXAKT antal dagar det var kvar på fp för minstingen. Hör till saken att han är sådär med siffror, alltid ska kunna allt utantill och det vet ju jag. Jag däremot har dåligt sifferminne, jag blandar ihop saker och måste jag hålla reda på datum, telnr eller kontosaldo så skriver jag upp. Annars blir det bara fel.

Så jag tyckte "vi får gå och kolla på fks hemsida för jag minns inte exakt", och han "HUR kan du inte minnas det?!?" och jag "du, det var ett tag sedan jag var inne och jag vill inte säga fel till dig nu, jag går hellre in och kollar" och han "så du skiter i det alltså? så viktigt är det? eftersom du inte kommer ihåg EN siffra" ...

... och så två-tre repliker senare så står jag och piper i falsett och grinar. Helt j-a onödigt, i vanliga fall låter jag honom inte provocera mig sådär (jag vet att vi är olika; eftersom han har aspergers så brukar det vara jag som tar extra hänsyn) men nu är jag gravid och stubinen är typ två millimeter lång

Behövde bara gnälla av mig lite. Konflikten är utredd men jag mår fortfarande dåligt, känner mig värdelös som inte kan hålla reda på saker "som alla andra", blä ... 
    Blä, jag vet hur det är! Jag med min ADHD kan absolut inte hålla sån koll i huvudet, allt är i fina listor på papper osv. Man kan inte tänka på allt! Men man kan vara jävligt bra i alla fall! Solig (Jag är ex. jättebra på listor pgs detta)
Svar på tråden Augustibebis 2012