• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Dexter är min systers favorit som hon vill ha om de får en son. Har inte hört någon annan som har pratat om det namnet. Gillar med tvserien Dexter.

Idag är en stor dag, dagen då jag är i vecka 12+0 .

• LiJon

Stövelkatten; Nej jag hade nog inte lagt runt 1000:- spänn på det, tids nog får man ju höra ändå. Men nu när det var så billigt är det ju ett enkelt sätt att stilla oron (förhoppningsvis, om man hör hjärtljudet ). Vi har RUL i vecka 18 här i Dalarna och det känns ju som en evighet tills dess. Var på ett akut VUL i vecka 8 men då var inte sambon med, så jag tänker mig att allt blir mer verkligt för honom om han får höra hjärtat. Första barnet så allt känns ju så nytt och overkligt...

3apåGång; ja jag misstänker ju nu att det var typ min egen puls eller nåt jag hörde, swooshandet Spännande att du köpt ett, hoppas du hör! Har googlat runt lite om det nu och det verkar rätt vanligt att inte höra också, vad jag förstår vill ibland inte ens barnmorskor lyssna såhär tidigt för att det kan vara svårt att hitta. Men du får återkomma när du provat, spännande!

• LiJon
    capy skrev 2012-01-26 09:46:25 följande:
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
    Åh, vad roligt! Ja jag tror jag inte gav det tillräckligt med tid, båda gångerna kom jag till swoshljudet och efter det vågade jag inte lyssna så mycket längre Ja det med ljudet var lite knepigt, hade man hörlurarna på sig med rätt hög volym och flyttade dopplern bara lite så sprakade det ju så in i h-e, trodde jag skulle bli döv  Andra gången satte vi ljudet på max och bara höll i hörlurarna en bit ifrån istället.
  • FruFoxy

God morgon på er!
    Härligt vinterväder idag här, hur ser vädret ut hos er?
    Fick ett sånt rejäl sug efter delikatessknäcke med mjukost på, så det sitter jag och trycker i mig här tillsammans med en kopp kaffe! Har för övrigt kommit in i de sk. spökveckorna och det känns sååå trist. Mår precis som vanligt nu, förutom lite sammandragningar och ont i bäckenet till och från. 

Astro:
    Vilka fina namn!
    Har inte läst böckerna om Dexter, visste inte ens om att det fanns? Åt andra sidan är jag ingen boktjej (har väl läst en sisodär 5 böcker i mitt liv ). 

• Augustimamman

Vaknade asdeppig idag. Drömt massa skumma saker, bland annat att min man lämnade mig. Är det bara jag som drömmer väldigt intensiva och färgstarka drömmar?
    Funderar på att skolka från föreläsningen idag och bara ta det lugnt.
    Känns också som klasskompisarna börjat titta lite fundersamt på min mage, men kanske nojar jag. Vill inte berätta för dom innan vi ens berättat för våra familjer! Och de ska få veta nästnästa helg... Känner mig som en tickande bomb...

• FruFoxy

bullmamma:
    Jag har också väldigt gripande drömmar just nu, i stort sett varje natt. Många gånger vaknar jag mitt i natten och har gråten i halsen, vissa nätter måste jag kolla om mina barn ligger i deras sängar och andas. Ibland kan jag vakna och känna mig så jäkla elak och dum för nått jag drömt även om jag vet att jag inte gjort det på riktigt, haha. Mycket känslor har man inom sig som visar sig i drömmarna, och det är ju bra för det är ju i drömmarna vi bearbetar våra känslor och sådant. 

Hur tror du reaktionerna kommer bli när ni berättar nyheten? Är detta första barnbarnet som kommer? 

• FruFoxy

anneh:
    Vilken fin vul-bild! Vilken v. är du i? 

• Stövelkatten
    capy skrev 2012-01-26 09:46:25 följande:
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
    Ingick ultraljudsgel i din låda också?
  • RockTheRebell

Vi tycker inte vi kan använda namnet för det är så mycket han. (Syrrans pojkväns) Så på ett sätt vore det ju bra om det var en flicka så slapp man den situationen alls. Men jag tror det är pojke. Och den berömda kinesiska också. Men som sagt det återstår att se ju. Sovmorgon idag! Men var så klart tvungen att ligga vaken i 2 timmar mellan 6 och 8 till ingen nytta för att sen somna o vakna lite dötrött som när jag somnade. Drömmer inte så mycket jag vet om. Men jag vaknar väldigt mycket och inte bara att jag behöver på toa så jag antar att jag drömmer fast inte medvetet. 

Svar på tråden Augustibebis 2012