• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Hittade precis ett namn jag gillar men de ratades direkt, dessutom irländskt men Devlin de hade passat till Neo iaf.

• FruFoxy

Lijon:
    Vilken v. Är du i? Min bebis ligger precis bakom det swoschande just nu och gäller att vinkla lite åt sidan så dopplern får in bebisens ljud också. Tror moderkakan är i vägen för bebisen hörs dovt i bakgrunden så man får ta på hög volym eller lägga örat mot högtalaren Man får trixa lite helt enkelt!

• astro
    FruFoxy skrev 2012-01-25 22:29:04 följande:
    Lijon:
    Det swoschande ljudet är inte bebisen, det låter precis som du skrev som en galopperande häst.

Astro:
    Oj, ska nog läsa lite om dessa du rabblade upp! Du kan inget om Dexter i sagor då?

Saajmon:
    Exakt, de är de enda Dexter jag känner till
    Hm ... inte på rak arm. Men jag är ingen expert på romerska legender och sagor. Ska fundera och se om jag kan hitta något i bokhyllan.
    Min pappa var tokig i allt romerskt, hade han varit i livet hade jag kunnat fråga honom.

Själva föll vi delvis för namnet för att vi gillar Dexter Morgan, det ska erkännas.

Det hände förresten en kul grej när vi var på IKEA. Dexter var väl två-och-nån-månad. Han är ett litet busfrö vår son, ser ut som solstickan-pojken och är sjövild. När vi sitter där och jag försöker övertyga Dex om att faktiskt sitta still, så hör jag någon säga "Men Dexter, snälla sitt still en minut till bara". Jag vänder lite förvirrat på huvudet och ser en annan familj, med ett barn som kanske är ett år äldre, blond och rufsig och inte så lite lik vår egen Dex. 
    Pappan i familjen hade dessutom på sig en WoW-tröja. Vi spelar också WoW så det kändes verkligen som en konstig slump, med tanke på hur ovanligt namnet Dexter ändå är. 
  • FruFoxy

Astro:
    Dexter Morgan är älskad här hemma också och där vårt namnförslag kommer ifrån
    Vad heter era andra barn?

• LiJon

FruFoxy; Tack för tips! Är i vecka 12, 11+3 idag. Ja jag var nog lite för feg för att lyssna tillräckligt länge, ska vänta någon vecka nu iallafall innan jag provar igen och då kanske man får hålla på lite längre...

• astro
    FruFoxy skrev 2012-01-25 22:50:41 följande:
    Astro:
    Dexter Morgan är älskad här hemma också och där vårt namnförslag kommer ifrån
    Vad heter era andra barn?
    De stora heter Gandar Alexander, Maja Lilith, Saga Morgana och Liv Angelika.
    Och så småttingarna, Dexter Efraim och Jezebel Ambrosia Adeline

Har du prövat att läsa böckerna om Dexter? Vi skaffade en men ingen av oss gillade den, det var inte alls samma sak som teveserien  
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-01-25 22:51:35 följande:
    FruFoxy; Tack för tips! Är i vecka 12, 11+3 idag. Ja jag var nog lite för feg för att lyssna tillräckligt länge, ska vänta någon vecka nu iallafall innan jag provar igen och då kanske man får hålla på lite längre...
    Om inte annat borde du väl höra skillnad på din egna puls och bebisens? Alltså, att din är snabbare, helt enkelt. :) Nu blev jag också sugen på att köpa en, om den ändå inte kostar mer än så...
  • LiJon
    Stövelkatten skrev 2012-01-25 22:55:42 följande:
    Om inte annat borde du väl höra skillnad på din egna puls och bebisens? Alltså, att din är snabbare, helt enkelt. :) Nu blev jag också sugen på att köpa en, om den ändå inte kostar mer än så...
    Ja fast borde inte bebisens hjärtslag vara snabbare än min puls? Som jag har förstått det. Det var ett väldigt snabbt ljud, räknade inte per minut så jag vet inte.. kanske var min egen puls helt enkelt. Nu ska jag inte analysera mer, gör ett nytt försök sen

Ja köp! Var mycket billigare än jag trodde
  • NiniMe
    LiJon skrev 2012-01-25 23:01:21 följande:
    Ja fast borde inte bebisens hjärtslag vara snabbare än min puls? Som jag har förstått det. Det var ett väldigt snabbt ljud, räknade inte per minut så jag vet inte.. kanske var min egen puls helt enkelt. Nu ska jag inte analysera mer, gör ett nytt försök sen

Ja köp! Var mycket billigare än jag trodde
    Bebisens hjärtljud är snabbare än din puls, din puls kan ligga allt mellan 60-100 kaaaanske lite mer, bebisens hjärtslag bör ligga mellan 110-160
  • anneh

Wihoo, 13+0 idag! :)

Ska se om jag får tag i en dator så jag kan ladda upp vulbilden från i måndags, men verkar inte som det :S

Svar på tråden Augustibebis 2012