• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Bullmamma- ja det var nog till mig du menar?! :) men jo vi har med tänkt så...

Vill hur som hellst gärna ha lite udda namn, lite i allafall.

• Stövelkatten
    Stövelkatten skrev 2012-01-25 22:55:42 följande:
    Om inte annat borde du väl höra skillnad på din egna puls och bebisens? Alltså, att din är snabbare, helt enkelt. :) Nu blev jag också sugen på att köpa en, om den ändå inte kostar mer än så...

Doh! Självklart menade jag tvärt om. Haha! Ska nog ner till Teknikmagasinet när de öppnar, jobbar precis bredvid. Sambon förstod dock inte alls poängen med en doppler, han tyckte att tids nog känner man ju sparkar ändå. Nå väl...
  • Gadget

Just nu önskar jag faktiskt mer än någonsin att jag inte hade massa fett på magen. Vill så gärna också veta säkert vad som är bebismagen och vad som är fett nu när den börjar komma upp ur bäckenet.

För övrigt v 14 idag. Det går framåt.

• LindaPernilla
    Hej & hå!
    Hoppas allt är bra med er & era magar!

Igår var vi på inskrivning på MVC. Gick kanon & nu känns allting mycket mera "verkligt".
    Allt är så spännande!

Är dock supertäppt i näsan & har varit det sedan innan jul någongång. Det släpper aldrig & jag är livrädd för att använda Otrivin & sån't för länge.. kan ju bli tok!
    Men ska nog ringa 1177 och höra mig för om det finns något annat alternativ,.
  • Stövelkatten

meh, knäppa citat från telefonen...

Doh! Självklart menade jag tvärt om. Haha! Ska nog ner till Teknikmagasinet när de öppnar, jobbar precis bredvid. Sambon förstod dock inte alls poängen med en doppler, han tyckte att tids nog känner man ju sparkar ändå. Nå väl..

Mitt favvotjejnamn är Lilian, just nu. Och Ilona, men det heter sambons mamma, så det får bli andranamn i sånt fall. Annars gillar vi båda också Dexter! Det  har en fin klang, funkar på alla de språk vi talar hemma och känns relativt tidlöst. sambons favvo är Fabian, vilket jag också tycker är vackert, men känns inte hemma på något sätt.
    Sen tycker jag Minerva är väldigt vackert, men det har blivit totalt nerröstat från start.

• 3apåGång

LiJon: Ja det ska låta som en galopperande häst precis! Jag har köpt angelsound på Tradera som bör komma idag eller imorgon, spännande! Är i v. 11+5 idag så jag undrar om jag kan höra något, hoppas, hoppas!! Trodde aldrig jag skulle köpa ett men hittade det för drygt 100 kr.

Namn är svårt. Jag har bara flicknamn på min lista än så länge för jag tror verkligen det är en tjej. Annars blir det ännu svårare! Med sonen hade vi ganska svårt men till slut valde vi mellan 3 och då han kom bara visste jag vilket det skulle bli. Flicknamn på dottern hade vi sen långt innan så det var inte svårt. Men denna gången har vi inget direkt och alla förslag jag kommer med röstas ner medan mannen inte kommer med ett enda förslag
    Enligt kinesiska kalendern är detta en pojke men den hade fel på vår son så jag tror ändå det är en flicka. Såg ett annat test som hade stämt på många. Man skulle klämma ut en droppe bröstmjölk i en matsked fylld med vatten. Löser droppen upp sig är det flicka och sjunker den hel till botten är det pojke. För mig blev det flicka. Nu kunde jag ju lätt klämma ut mjölk eftersom jag nyligen ammade men under mina tidigare graviditeter hade jag nog inte kunnat.

• Ellenbmt

Har inte testat klämma ut något, men minns sedan sist att det som var mjölk innan bebisen kom ut var ju mera vatten än mjölk?

• capy
    LiJon skrev 2012-01-25 23:01:21 följande:
    Ja fast borde inte bebisens hjärtslag vara snabbare än min puls? Som jag har förstått det. Det var ett väldigt snabbt ljud, räknade inte per minut så jag vet inte.. kanske var min egen puls helt enkelt. Nu ska jag inte analysera mer, gör ett nytt försök sen

Ja köp! Var mycket billigare än jag trodde
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
  • Stövelkatten
    capy skrev 2012-01-26 09:46:25 följande:
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
    Spännande! Bara 13 minuter kvar tills de öppnar affären! Flört 
    Jag är 13+3 idag, så borde ju ha chans att höra i alla fall.
Svar på tråden Augustibebis 2012