• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Förresten har jag börjat pendla i frågan om vi ska ta reda på könet eller ej. Av en enda fjantig anledning; vi ska till New York i maj och då har jag hela tiden tänkt att vi ska köpa massa fina barnkläder där. Ralph Lauren, Gap och Tommy Hilfiger är så himla billigt där. Men sen kom jag på att de amerikanska barnkläderna är långt från könsneutrala så det blir nog svårt utan att veta vad det blir. Så himla barnsligt av mig, jag vet, men det känns som det jag såg fram emot mest med resan föll lite haha.

• Millas

Förra graviditeten slutade jag jobba 1 månad innan bf och då jobbade jag bara 2-4 timmar om dagen 6 dagar i veckan och det var skitjobbigt i slutet! Tungt arbete och rejäl foglossning. Hua! Är färdig med min utbildning 8 juni sen tänker jag inte göra ett skit det värsta är att praktiken är sista 3 veckorna men det är ju bara praktik så jag behöver ju inte slita ihjäl mig om kroppen säger ifrån. Bara försöka hänga med så gott det går hoppas dom har överseende med det!

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-28 19:04:32 följande:
    Stövelkatten: ni får nog ha många pauser om ni ska bila ända till Tyskland. (var i Tyskland är din sambo från?)
    Jag var helt slut i ryggen efter att ha bilat fram och tillbaka vardera 3 timmar förra veckan. Alla är ju olika, men med en stor och tung mage i slutet kan det nog tyvärr vara rätt häftigt är jag rädd. Jag planerar att flyga hem till Sverige sista gången innan födsel i maj/juni, men det är ju bara två timmars sittande.
    Jo, jag sa det också. Sambon hade nämligen tänkt sig hela resan inom ett dygn... nej tack! Han kommer från en liten håla utanför Leipzig, så det är en bit. Först bila ner till Trelleborg, sen färja i ca 4 timmar till Rostock, sen bil igen i 5-6 timmar. Så OM vi åker får det bli många små pauser och åtminstone en natt på vandrarhem eller så. Men vi blev båda lite trötta när vi pratade om det i kväll. :)  Kanske blir flyg i maj istället. (Med Ryan flyger men till v.28 som vanligt, efter det med läkarintyg till v.36) Men du har så rätt, vi åkte bil idag, 2 timmar T/R, och det var jobbigt!
  • lillakotten

Bullmamma: haha jag går i exakt samma tankar av samma anledning :). Med dottern tog vi inte reda på könet och det var himla mysigt. Fast nu kommer jag inte vilja shoppa till mig i NY eftersom jag kommer att vara en tjockis och då vill man ju handla till barnen. Då vore det smidigt att veta vad det blir.. Svårt det där!

• Mamma070912
    eightythree skrev 2012-01-28 08:26:30 följande:
    11+4 här nu. Mår illa av dofter, värk i höfter och nedre rygg. Försöker att träna lite måttligt, men det värsta är att jag inte har ngt stopp vad gäller ätbart! Kan ni kontrollera ert intag av mat och gott? Äter för stora portioner och allt ska vara med det lilla extra. Kommer att sluta som enorm om detta fortsätter!
    Jag har också väldigt svårt att hejda mig, och jag sväller som en ballong Inte kul, jätte pluffsig och jag vet att det bara beror på allt onyttigt. De andra grav, har jag "bara" gått upp 11 resp 10 kg och då under andra delen av graviditeten. Är normalviktig på 60 kg till 170 cm annars så det syns ganska väl när jag lägger på mig. Har gått upp 2 kg hittills. (9+2). Hoppas mitt synda förnuft tar överhanden väldigt snart. Hungrig är jag hel tiden vissa dagar, men man kan ju ändå välja bra mat...
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • cupcakekiller

Någon som  har något tips på vart man kan beställa bra billiga barnvagnar?
    Helst i någon rolig färg, vill inte ha en svart eller beige t.ex.

• Augustimamman

Någon som kan tipsa om nån sida på nätet där man kan köpa "världens bästa farfar" prylar? :) trodde det skulle va lätt att hitta men det var det visst inte... :/

• FruFoxy

Wohoo, 12+0 idag! Mindre wohoo är att vågen står på + 3,8. Iik!

Ha en bra dag allesammans!

• A R

Bullmamman: vi ska också till NY fast i slutet på februari och då är det för tidigt att se vilket kön det är, annars hade nog jag också shoppat loss till pyret! 

I natt har jag sovit HELA natten!!!! Första gången på tre veckor och jag känner mig så utvilad och glad i dag.

Svar på tråden Augustibebis 2012