• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

AR : så skönt att allt såg bra ut ändå!

WOHOO 12+0 Idag :) 

• FruFoxy

Vad roligt att det är så många som är på 12+0 idag!

Är det fler som har  väldigt mycket sammandragningar? Sen en vecka tillbaka har de bara ökat i antal för varje dag  och kommer även om jag rör mig eller sitter still. Får ungefär 5-6 st i timmen, minst! Ska prata med bm om detta om det kan tyda på något. Hade ganska ofta sammandragningar med tvåan och trean också men då från v. 17-20 men inte såhär ofta! När de kom såhär ofta var jag efter v. 35 med dem.

• Millas

Är förkyld här hemma. Inte alls kul och imorgon är det skola hela dagen och efter det ska vi ha kalas här hemma för sambon som fyller idag. Vet inte hur jag ska orka. Hoppas på att ultraljudet imorgon ger mig extra energi!

Tänkte faktiskt krypa ner i badkaret ikväll när Vilgot kommit i säng. Gubben jobbar ju så jag har ingen jag känner att jag måste vara social mot

• Augustimamman

Millas: skönt med bad, lugn och ro!! :)

Har alla skrivit in sig i nya bf-listan? Bara hälften så många i den nya mot den gamla.

• Saftmedbulle
    Millas skrev 2012-01-29 18:22:33 följande:
    Är förkyld här hemma. Inte alls kul och imorgon är det skola hela dagen och efter det ska vi ha kalas här hemma för sambon som fyller idag. Vet inte hur jag ska orka. Hoppas på att ultraljudet imorgon ger mig extra energi!

Tänkte faktiskt krypa ner i badkaret ikväll när Vilgot kommit i säng. Gubben jobbar ju så jag har ingen jag känner att jag måste vara social mot
    Lycka till på UL imorgon!
  • Augustimamman

Ja just det, lycka till på kub! Lägg gärna upp en bild sen! ;)

• Naimis

De där med hjälp av sin andre hälft så är han väldigt behjälplig oftast.
    Härom veckan klev han ur bilen för att han ville hjälpa sin gravida fru lyfta in barnvagnen i bilen (den väger inte många kilo). Han fixar de mesta här hemma just nu faktiskt.

Däremot kan han tycka att de är jobbigt att jag är så uber-känslig. Gråter för allt, skit jobbigt tycker jag med.

• Ellenbmt

Här hemma är det renoveringskrig :) galet mkt skräp och byggdamm över allt! Vi gör om hallen från golv till tak va 15 kvm.

Vi har nyss fått i oss köttbullar från mamascan och potatis. Söndagsmiddag va?! Vi som är kockar båda två! :)

Saajmoon- känner samma ang dep. Blev precis av med medicinering och allt innan pluset. Men nu är det tunga dagar, man är mkt ensam och mkt mörker och så bor vi lite knöligt nu när vi renoverar. Grinar endel kan jag lova... Hoppas på att må bättre med finare hy och hår, det är viktigt för mig...

Kram på er alla!

• 3apåGång
    Stövelkatten skrev 2012-01-29 17:12:28 följande:
    I hear you!

Igår fick jag höra "Jag var rädd för att du skulle försöka tvinga mig att göra ALLT" som svar på "Kan du plocka undan maten så hänger jag upp den blöta tvätten?"

Det är inte kul längre, alls. Men när mannen i fråga vägrar att läsa några gravidböcker, inte pratar med någon annan som fått barn osv. så är det väl lätt att tro att vi kvinnor bara hittar på allt för att slippa göra något.
    Sådär är min man också! Han tycker ofta att jag "skyller" på graviditeten och vill inte läsa något för att sätta sig in i min sits. Han är lite rädd för magen också faktiskt.

FruFoxy: Du kanske borde kolla så det inte är UVI eller GBS??
  • godisbit

Hallå alla gravidpinglor!
    Det blir lite glest mellan mina inlägg, men jag försöker läsa regelbundet (ni skriver ju så mkt jag inte vill missa att det är säkrast att läsa på, för hamnar man efter blir det svårt att ta ikapp!). Min telefon är gammal och trött och orkar bara med att jag läser, ska jag logga in så blir det knepigare tycker den =)  

Jag har haft fullt  upp den gångna veckan, jag har precis börjat på nytt jobb (samma arbetsgivare, men en ny enhet). Massa viktigt att ta in och skoja inte att man blir trött av alla intryck! Hoppas det ska bli bra på nya jobbet eftersom jag nu har fått ett vikariat på 91% fram till sista maj (och det är enligt chefen goda chanser att det blir 100% och kanske också längre tid). Jag har inte sagt ngt om graviditeten ännu, vi har valt att vänta till efter kub innan vi berättar officiellt... så jag hoppas det blir klart med förlängning innan dess så inte chefen kommer på andra tankar!

Och på onsdag åker vi till Thailand! En hel del förberedelser inför resan, men nu har vi nog koll på det mesta. Överraskad av att alla från researrangör till försäkringsbolag och barnmorska m.fl. faktiskt bara tycker det är positivt och kommit med bra tips inför resan. Vi hade bokat innan vi visste om graviditeten men ingen jag talat avråder så nu lääängtar vi som tokiga! Det var tänkt att vi skulle dyka under semestern, men det får jag ge upp nu och det är klart att det får bli annat än singha som törstsläckare... men annars åker vi som planerat. =) Ska bli så underbart med 2 veckor semester, ngt jag inte har haft på 7-8 år! Jag har pluggat flera år utan att kunna ta studiemedel och jobbat extra mellan terminerna, så då har man inte både tid och pengar att semestra. 

Idag är det 10+0 och på tisdag är det inskrivning hos barnmorskan och jag hoppas då att vi kan boka tid för kub så att vi "hinner" när vi kommer hem från semestern innan v13+6, dvs vi har bara en dryg vecka på oss... Ska bli så häftigt att tjuvkika på vad som händer i magen, men samtidigt gruvar jag mig ngt kopiöst ifall det visar sig att ngt är fel.... 

Nåja, tids nog får vi veta! Nu är det dags att fixa färdigt kvällsmaten så vi kan käka när sambon kommer hem från träningen!  

Svar på tråden Augustibebis 2012