• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912

A R så hemskt, men så skönt att det gick bra! Var med om samma sorts blödning i min första graviditet, så jag kan känna din panik i hela kroppen. Det gick bra här med, men jag visste inte då att man kunde få blödningar så jag var helt säker på att det var kört...
    Fick en 2 veckor senare då också, så det kanske inte är helt över även om man är lite lugnare om det händer igen

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Augustimamman

Jag funderar på det här med barnrum (även om det inte är riktigt dags ännu), hur brått är det egentligen? 
    Vi tänkte vänta till bebisen kommit och inreda vårt barnrum, det beror ju lite på vad det är för krabat där inne tycker jag. Men efter att tittat runt lite på mammabloggar blir jag så stressad, allas barnrum står ju klara vid bf. Är det verkligen nödvändigt?  

• Millas

Blev inget bad här! Massa plugg och prat med mamma istället. Tack för era lyckoönskningar för imorgon.. Är så nervös!! Bullmamma: nej nej så behöver det absolut inte vara! Vilgot hade sin säng i vårat rum tills han var 2 år han fick eget rum när vi inte hade plats för alla leksaker. Hade dock fixat iordning ett barnrum men det blev till förvaring istället, hade ingen användning alls av det första tiden.

• 3apåGång

Bullmamma: Nej det är ingen brådska med barnrum. Vår son sov i vårt rum ungefär tills han var 1,5 och fick ett syskon. Lite innan hon kom fick han vänja sig vid eget rum och det gick bra. Lekte gjorde han mest i köket eller vardagsrummet så det var mest där leksakerna var. Vi hade ett rum som var tänkt till honom men jag inredde och köpte möbler efter hand, inte innan han föddes alls. Lillasyster som är 13 månader har inget eget rum än men det renoveras nu och är på gång.

Millas: Lycka till imorgon!!

• Saaajmon
    Är det någon här som har ett prematurbarn, ni som är mammor här? :)

Tycker det är spännande att läsa runt om prematurbarn, men blir lite rädd över att det ska hända att även jag ska få det. Min pappa är född 6 veckor för tidigt och detta var 1971. Men man har turen att ha bra neovård här i Sverige, Men blir orolig då Lund ligger långt här ifrån Karlskrona och om ett barn skulle klara en transport om jag föder för tidigt. 

7 Augusti ♥
  • Augustimamman
    Saaajmon skrev 2012-01-29 22:47:13 följande:
    Är det någon här som har ett prematurbarn, ni som är mammor här? :)

Tycker det är spännande att läsa runt om prematurbarn, men blir lite rädd över att det ska hända att även jag ska få det. Min pappa är född 6 veckor för tidigt och detta var 1971. Men man har turen att ha bra neovård här i Sverige, Men blir orolig då Lund ligger långt här ifrån Karlskrona och om ett barn skulle klara en transport om jag föder för tidigt. 

Har ingen erfarenhet att dela med mig av men bra att kanske vara förberedd på att det kan hända. Har läst (på lite osäkra källor dock) att min leversjukdom ofta medför att man föder prematurt så kanske skulle man forska lite så man inte blir helt förtvivlad om det händer...

Tack för råden om barnrum. Jag blev plötsligt så stressad, men mitt förnuft sa mig detsamma som ni sa. :) 
  • MammaMyran

Mina pojkar komm i v30 och va prematur. Är en omväldande upplevelse där tiden praktiskttaget står stilla. vad undrar du om?

• Saaajmon
    MammaMyran skrev 2012-01-29 22:54:15 följande:

Mina pojkar komm i v30 och va prematur. Är en omväldande upplevelse där tiden praktiskttaget står stilla. vad undrar du om?

Nej, jag undrar då man aldrig kan ställa in sig på att man kanske kan föda tidigt. Det är min största skräck för tillfället, men ändå inte. Händer det så händer det, jag kan inte hjälpa det... Jag vill inte fråga för mycket. jag läser en mamma blogg vars barn föddes i vecka 23+1 och barnet är nu i vecka 34 tror jag det var och de ligger på barn 4 i Umeå. 

Jag kan inte föreställa mig hur det är.. Jag vill inte göra det heller! 
    7 Augusti ♥
  • Diorali

Jag gjorde färdigt "grunden" till barnrummet innan vår son kom, mest för och ha nåt och göra sista veckorna och för det är så roligt och "boa"
    Denna gång hinner jag inte för nu har vi en 1 1/2 åring som tar den mesta tiden hehe.
    Men lite projekt blir det till sommaren, datarummet kommer bli bebis rum, så allt det ska ner till nedervåningen. Behöver dock inte tapetsera eller nåt ännu, då det är ganska neutrala färger i rummet.

Usch drömde inatt att jag börja blöda mycket och vakna med väldig olust känsla och panik men det var bara en dröm som tur va!

Ha en trevlig dag allihopa!

Svar på tråden Augustibebis 2012