• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grisefia

Fasen! Har pratat med honom nu och det gick visst inte att göra så. Den lägenheten måste komma ut på hemsidan som alla andra och sen måste vi söka den som vanligt. Kommer ju aldrig få den. Om jag var husvärd hade jag tyckt det var jättesmidigt, men han pratade bara om att det måste finnas skäl till bytet (tanten har ju redan flyttat så där är det kört) och verkade inte alls tycka det lät som en bra idé, jag tror knappt han fattade vad jag pratade om. 

Äh, vi bytar hyresvärd sen istället. Vill ju inte bo kvar hos dom här längre!  

• Hejåhå

Sälkut: bara inte bebisen ligger under samma täcke så blir det inte för varmt. Beror ju på hur man bäddar. Ikea har sängar som man jan ta bort ena sidan och ha bädden i två lägen.

• fru Elle

När dottern föddes hade vi en trea och när hon var två månader fick vi en fyra i samma hus . Vi flyttade det mesta själva när dottern sov. Verkligen den lättaste flytten jag har gjort, bara en trappa upp. Hade båda dörrarna öppna så vi hörde henne.

Sonen som är 1,5 år nu fick ett eget rum för ett par veckor sedan. Trean kommer få bo i vårt sovrum i spjälsäng. Sen när det blir dax att trean får eget rum så hoppas jag att vi har köpt ett hus. Men vi trivs så bra i området, bor centralt. Sen så har vi en 4 på 100 kvm och med två badrum och det klarar vi oss på. En annan sak är att både jag och min man kan gå till jobbet på 20-25 minuter, cykla tar 10 min. Det är vardagslyx för mig. Vill inte behöva ha två bilar eller lägga en timme på att pendla till jobbet. Men skulle ändå vilja ha hus och trädgård. Vi har sagt att vi har fram till att dottern ska börja förskoleklass på oss att hitta ett hus.

Idag blir det KUB, ska leta fram skivor att ta med, tidigare har jag fått skiva med bilderna och filmerna från KUB. Mannen ska inte med så hoppas det går att få skiva denna gången med.

• A R
    Mamma070912 skrev 2012-01-29 20:56:39 följande:
    A R så hemskt, men så skönt att det gick bra! Var med om samma sorts blödning i min första graviditet, så jag kan känna din panik i hela kroppen. Det gick bra här med, men jag visste inte då att man kunde få blödningar så jag var helt säker på att det var kört...
    Fick en 2 veckor senare då också, så det kanske inte är helt över även om man är lite lugnare om det händer igen
    Det känns lite bättre idag men jag känner hela tiden efter om det blöder igen. Jag vet att man kan blöda under graviditeten men när det blödde så mycket trodde jag verkligen det var missfall. Jag är så glad att det lilla livet finns kvar där inne och ska försöka släppa oron. 
  • Augustimamman

Alltså min plan har hela tiden varit att bebis ska sova i vårt rum, det utgår jag nästan från att alla låter sina nya göra. Men folk verkar ändå alltid stressa med att få klart barnrummet innan bf så därför undrade jag vad anledningen var. Vi har inte så mycket mer plats för leksaker å sånt i vårt sovrum så det får vi väl ha i gästrummet tills vidare, det e det som ska bli barnrum sen, men jag orkar inte fixa där förrän till hösten. Vi har fullt upp denna våren med att renovera hall, badrum och sovrummet.

• oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-30 09:16:58 följande:
    Alltså min plan har hela tiden varit att bebis ska sova i vårt rum, det utgår jag nästan från att alla låter sina nya göra. Men folk verkar ändå alltid stressa med att få klart barnrummet innan bf så därför undrade jag vad anledningen var. Vi har inte så mycket mer plats för leksaker å sånt i vårt sovrum så det får vi väl ha i gästrummet tills vidare, det e det som ska bli barnrum sen, men jag orkar inte fixa där förrän till hösten. Vi har fullt upp denna våren med att renovera hall, badrum och sovrummet.
    Haha det är för att ha någonstans att stuva undan allt bröte folk kommer dragande med när man fått barn. "TADAAA! Här kommer vi med lite presenter! Det är bara en Bobby-car, en babysitter, en saccosäck, en studsmatta! och tre säckar kläder" ;)

När dottern föddes bodde vi i en tvåa. Det hade innan bebisankomst: Kök-Sovrum-TVrum.
    Efter födseln blev det Kök-Sovrum-Leksaksaffär/Babyavdelningen på Kapahl Flört
  • mownlaiz

nu har man missat en massa under helgen, får väl läsa ikapp sen=)

idag fyller min lilla hela 5 år! i morgon hoppas vi på att kunna ge henne den bästa presenten nånsin.
    Vi ska på VUL i morgon, och är allt bra så kommer lillan få sin högsta dröm uppfylld, då kommer hon få nyheten om ett syskon=)
    ooh vad jag längtar!

Svar på tråden Augustibebis 2012