• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Augustimamman skrev 2012-01-29 22:04:18 följande:
    Jag funderar på det här med barnrum (även om det inte är riktigt dags ännu), hur brått är det egentligen? 
    Vi tänkte vänta till bebisen kommit och inreda vårt barnrum, det beror ju lite på vad det är för krabat där inne tycker jag. Men efter att tittat runt lite på mammabloggar blir jag så stressad, allas barnrum står ju klara vid bf. Är det verkligen nödvändigt?  

Vi kommer att ställa in en spjälsäng i vårt sovrum. Barnrummet har vi inte bråttom med. Det får ta den tid det tar, tänker först och främst på att bebisen kanske behöver vår närhet och trygghet och det kanske är praktiskt att bebisen är i samma rum som oss....
  • Aprilia1977

Måste bara fråga, när vi målade om i vårt hus, men vanlig "ofarlig" väggfärg. Råkade jag efter mycket om och men, läsa på förpackningen. Där stod att ett barn inte fick vistas i det rum/hus på två månader, tills lukten försvunnit. 

Blev lite rädd och orolig. Om det nu är så att det inte är bra för barn att andas in lukten, då kan det ju inte vara bra för oss vuxna. Nu var detta inte oljefärg...

. Helgen har varit bättre än på länge. Var helt fri från illamåendet hela dagen igår, och började oroa mig för det istället, för att senare under kvällen komma tillbaka med dunder ohc brak!       

För övrigt, önskar jag alla här inne, en bra vecka! 

• Aprilia1977
    Gadget - det är kul att berätta för andra. Jag delgav min chef hur läget såg ut, gissa om hon kunde hålla det? NOOP!

Jag bord ha vetat bättre!
  • DetGodaLivet

Tycker personligen inte det är lämpligt att spädbarn har eget rum öht (det är väl en sådan sak man tycker olika om, men så tycker JAG) så någon barnrumsinedning är liksom inte aktuell än på länge. 

Kommer att bli en säng eller korg kant-i-kant med vår så man en´kelt kan flytta fram och tillbaka efter behov.   

• Ellenbmt

Vi hade barnrum ganska färdigt, men hon sov hos oss i sin spjälsäng tills hon slutade natt amma. (3 mån bara tyvärr).

Denna gången blir det vagga bredvid oss, sedan delat barnrum ett tag.

Vi ogillar leksaker i de andra rummen. Men det ser ju alla olika på.

Idag blir det storstädning... Kul.

Kram på er :)

• Hejåhå

Det kommer bli aktuellt med eget rum för dottern först nu till sommaren. Då är hon ca 15 månader. Nu sover hon i sin spjälsäng i vårt rum. De första tre månaderna sov hon i ett baby nest i vår säng. Jag har ingen panik att inreda kommande barnets barnkammare som jag hade förra gången.

Baby nestet var en grej som vi kände att vi bara var tvungna att köpa när vi kom hem från Bb. Innan dess hade vi tänkt lägga henne i spjälsängen, men det var så svårt att bona om henne ordentligt. Vi använde det även i vagnen den allra första tiden.

• Naimis

Vi flyttade sonen när han var 6-7 månader till eget rum. Eftersom vi bor litet och vårt sovrum ligger precis bredvid köket utan dörr så kunde vi knappt röra oss när han sov.
    Denna gång dröjer de kanske lite längre då bebis förmodligen kommer få dela rum med sin busiga storebror.
    Då känns de som de är bra att vänta till 1 år iaf.

Denna vecka ska vi försöka ta tag i banken och boka in ett möte, så vi kan börja hela processen med nytt boende.
    Idag har jag medarbetar samtal med min chef, gå igenom mina individuella mål för att ja ska få bonus. Känns ju inte speciellt nödvändigt, men de vet ju inte han.

Ha en trevlig dag!

• NiniMe

Jag minns när jag väntade ettan, då skulle jag inreda och ha mig på det som skulle bli hans rum, jag målade och fixade.... När sov han i sitt rum för första gången? Ja när han var 8 månader hahahah och då hade jag hunnit inreda om det igen... Nu har man inrett hans rum flera gånger om hahahaah... Jag känner ingen stress alls hehe... Eller nja skulle detta vara en tös så kommer jag säkert börja fixa lite, men inte för bebis kommer sova där, inte i början iallafall

• Sälkut2012

12+0 idag ;) nu känns det lättare!

Eftersom vi har en tvåa att bo i så får bebben lov att sova i vårt rum tills vi flyttar till större. Dock i egen säng. Fick råd av bm att det blir för varmt för bebben att ligga i vår säng. Så nu ska vi hitta en spjälsäng där man kan sänka en sidan. Några tips?

• Grisefia

Just nu bor vi i en två, så vi har inget val än att låta bebisen sova i vårt rum. Men det hade vi nog gjort ändå. Vi tittar efter större lägenhet nu. Igår stoppade vår grannes son oss när vi var på väg ut och frågade om vi inte ville ha hans mammas lägenhet som ligger vägg i vägg istället eftersom hon hade flyttat till vårdboende. Perfekt! Det är en trea, minst 10 kvm större än den vi har nu. Verkligen enklaste flytten haha.  Vi sa att då hade vi bara behövt byta nummer nere på källarförråden så behöver vi inte flytta alla saker hehe.

Så nu håller jag på att jaga vår hyresvärd. Har ringt i 20 min men fortfarande ingen som svarar. Sonen skulle säga upp lägenheten idag, så jag måste få tag på hyresvärden innan han har pratat med honom. 

Svar på tråden Augustibebis 2012