Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Albasmamma skrev 2012-06-20 15:00:38 följande:
    Varit till BM idag (en som vikarierade och jag inte gillade alls).

Blodtryck: 138/76 (125/75 för fyra veckor sen)

Hb: endast 106 (112) Nu sa hon att jag måste börja med järntabletter, har endast druckit Blutsaft tidigare.

Socker: 6,5 (4,7)

Bebisens hjärtljud: 148 (142)

Vikt: +20 kg

SF: 32

Sen pratade hon nåt om att jag hade kreatin i urinet, hon sa att jag skulleförsöka dricka mer.

Fick utskrivet mitt hälsokort och jag hoppas att det räcker när jag ska flyg ikväll, så de inte nekar mig att kliva på.

Står det bf där så kan det räcka, annars ska bm kunna skriva ut ett ordentligt intyg på förslagsvis engelska.
  • Stövelkatten
    Albasmamma skrev 2012-06-20 19:51:56 följande:
    Nu sitter jag på flyget ner till Sthlm. Det var inga problem alls, behövde inte ens visa pappret. Sista arbetsdagen var idag, nu väntar semester.

Gött mos! Inrikes brukar ha andra regler, dessutom. Ett flyg inom landet tar ju inte lång tid, och det finns hjälp att få snabbt om något skulle hända. skönt med semester!
  • Stövelkatten

Någon av er kära medmammor som är tapp expert? Jag har idag känt mig "konstig", inte sjuk eller så men ont i ryggen, ont i låren och rumpan samt en viss spänning, som innan åska ungefär. Bebis har också hållet sig lite lugn, vänder mest på stjärten lite. Iaf... Jag tänkte att jag skulle se om jag kände min livmodertapp, bara för att. Och tänka sig, det gjorde jag! alldeles mjuk, Max en cm "kant". Kändes som en go pussmun. Nu är då frågan vad detta kan betyda? Är det bara så såhär i slutet eller är murran redan på väg att öppna upp?

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-21 02:19:04 följande:
    Stövelkatten:

Japp - googlandet stämmer - normalt! (som så mkt annat ) När jag var gravid med dottern var jag på FL för en extrakoll i vecka 35- eller 36-nånting och då var min tapp sådär "på gång" plus att jag även börjat öppna mig någon centimeter. Lät helt ossnnolikt tyckte jag men så var det. Ingen fara så länge vattnet intakt och inget värkarbete sa man till mig då. (detta var dock för sex år sedan och i Tyskland)

När kom då ungen, helt i vanlig tid?

Vi har allt viktigt klart, förutom babyskydd! Det väntar vi på från Tyskland. Ska nog be att svägerskan lägger på ett kol med det.
  • Stövelkatten

Här har fröken baken upp och huvudet ner. Dels så känna huvudet i murran, och dels så har bm bekräftat det de senaste tre besöken. sparkar är det inte så många, mest stjärtvickande och knorvande; en fot/ett knä som glider runt på sidan eller så. Nere i bäckenet är det "sparkar" men dessa måste ju snarare vara boxningar.

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-21 08:47:48 följande:
    Stövelkatten:

Hon kom i vecka 39+3.

Alldeles lagom. Tycker jag nu. Då var jag såklart så less så jag försökte sätta igång förlossningen med alla möjliga "knep". Dagen efter att jag druckit hallonbladste gick slemproppen och dagen efter det startade det hela. Tror inte teet hade så mkt med saken att göra. Eller alla plommon. Eller alla promenader i uppförsbacke. Eller svärmors tjat.

Ja visst, perfekt timing!

(här är det konstigt nog sonens fskpersonal som tjatar mest. Vad nu de har med min graviditet att göra...)
Svar på tråden Augustibebis 2012