• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 14mars

Kub om 40 min, jag är sååå nervös!!! Hoppas så innerligt att allt ska vara bra med bebis!!

• FruMii
    14mars skrev 2012-02-01 09:50:56 följande:
    Kub om 40 min, jag är sååå nervös!!! Hoppas så innerligt att allt ska vara bra med bebis!!

Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Naimis

Fru Foxy- Det var så de funkade för oss. BM skickar remiss till KS, sen får vi kallelse på posten.
    Min vän fick inte rul på KS förän i v 24, så hon fick ringa och gnälla och fick ett i v 21 istället.

• Albasmamma

kampis: usch beklagar verkligen, så hemskt!

Ellenbmt: Jag känner ingen mig i det du skriver. Denna gång är jag mycket mera nojig än jag har varit de två tidigare graviditeterna. Vissa dagar känner jag mig väldigt "ogravid" förutom att magen växer. Försöker tänka positivt och hoppas att dagarna fram till RUL går snabbt. Kram!

Frufoxy: här får vi ingen kallelse till RUL utan vi får själ ringa och boka. Men om jag vore dig skulle jag ringa och prata med BM. Lycka till!

14 mars: Håller tummarna!

Jag har äntligen kommit mig iväg till VC ang urinvägsinfektion och nu fått pencilin. Ni var ju så snälla och rådde mig redan förra veckan att ta kontakt men sen så kändes det bättre och jag tänkte att jag avvaktar men så träffade jag min BM igår och hon tyckte absolut att jag skulle komma direkt på morgonen. Så, nu är det gjort och nu äter jag pencilin och hoppas att det blir bra.

• Sommaren12

Ellenbmt: min mage har lustigt nog också försvunnit lite, den är fortfarande rund när jag står upp men känner inte livmodern, inte när jag ligger ner heller. Skulle inte förvåna mig om magen är mindre på nästa magbild. Finnarna som anföll för drygt två veckor sen börjar med försvinna och brösten är inte så ömma längre. Känner mig ganska ogravid fysiskt men igår var vi på kub och där inne sprattlade den på och var så fin så visst är jag superdupergravid ändå! ;) ta det lugnt, säkert ingen fara. Nog bara spökveckorna som ju verkar drabba alla!

• 14mars

Allt var jätte bra med bebis, en livlig liten krabat! :) låg risk på ds och de två trisomierna. Lägger in en bild senare när jag sitter vid datorn!

Vi fick tid för rul på min födelsedag :)

Svar på tråden Augustibebis 2012