• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Blomsterfröna: åh ett radhus!! :) vill också ha ett! Har spanat in de där på getingen, tycker de är så söta utifrån iaf. Mrn inte aktuellt för oss. Och ja snön... Ska köra hela helgen mellan släktingar, gäller att va försiktig!

Nån som använder gravidbälte i bilen?

Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Blomsterfröna: åh ett radhus!! :) vill också ha ett! Har spanat in de där på getingen, tycker de är så söta utifrån iaf. Mrn inte aktuellt för oss. Och ja snön... Ska köra hela helgen mellan släktingar, gäller att va försiktig!

Nån som använder gravidbälte i bilen?

Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.
    Vad är gravidbälte?
  • Helenaa

-30 här i pite :) huvva säger jag bara! Usch vilken hemsk diskussion det har blivit härinne! Alla som varit så glada. Så jag håller med om att det slutas diskuteras om aborter osv för jag har då inte tänkt göra det, och säkert ingen av de andra heller. Vi har ju ett underverk i magarna och det ska vi njuta av, iaf jag! Alla får väl ta sina egna beslut

• Sommaren12

Stövelkatten: haha jag kan inte förklara för jag fattar knappt själv men min kompis hade ett sånt och vill nu att jag ska använda det. Ser ut som en blöja typ. Tror det är för att ifall man krockar så ska inte magen å bebis ta smällen på nåt sätt... Tänkte bara se om nån använt det? Jag är skeptisk nämligen.

• A R

Här kommer förmodligen en dum fråga men ni vet kanske hur det kan vara när man börjat fundera på något.
    Jag äter mycket ägg, minst ett om dagen och har gjort det de senaste åren. Jag tycker det är otroligt gott och samtidigt mättande.
    Vi har en i familjen (inte på min sida) som är äggallergiker och jag har för mig att hon sagt att om man äter mycket ägg under graviditeten kan barnet utveckla allergi. Jag kan minnas helt fel men nu har jag hakat upp mig på detta, har försökt googla på det men inte hittat någon info om det, är det någon här som har någon aning? 

• Stövelkatten
    A R skrev 2012-02-03 09:07:47 följande:
    Här kommer förmodligen en dum fråga men ni vet kanske hur det kan vara när man börjat fundera på något.
    Jag äter mycket ägg, minst ett om dagen och har gjort det de senaste åren. Jag tycker det är otroligt gott och samtidigt mättande.
    Vi har en i familjen (inte på min sida) som är äggallergiker och jag har för mig att hon sagt att om man äter mycket ägg under graviditeten kan barnet utveckla allergi. Jag kan minnas helt fel men nu har jag hakat upp mig på detta, har försökt googla på det men inte hittat någon info om det, är det någon här som har någon aning? 
    Allergier utvecklas inte av vad du äter eller inte äter som gravid, det är andra saker som påverkar, framförallt arvet.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 09:06:38 följande:
    Stövelkatten: haha jag kan inte förklara för jag fattar knappt själv men min kompis hade ett sånt och vill nu att jag ska använda det. Ser ut som en blöja typ. Tror det är för att ifall man krockar så ska inte magen å bebis ta smällen på nåt sätt... Tänkte bara se om nån använt det? Jag är skeptisk nämligen.
    AHA, gravidbälte! :)

http://www.barntrygghet.se/vanta-barn-amning/besafe-gravidbalte/

Lite knasigt tycker jag att de skriver "I olyckor där gravida varit inblandade har fostret klarat sig tack vare att kvinnorna har använt bältesstyrning. Använd därför BeSafe Gravidbälte redan från andra graviditetsmånaden." Så ingen annan klarar sig? Låter ganska konstigt.
    Hur som helst, nu vet vi alla vad det är.
  • Bellatrixx

Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-02-03 09:22:58 följande:
    Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!
    Ja, helt normalt. :)

(borde jag jobba lite? näääh...)
  • JennyL29

hej  alla gravida

Har mått så pyton att jag ej orkat in på fl.

Har mått illa hela dagarna av och till plus en 6åring som tar energi och ork. sedan är jag konstant trött. Känner med av typ som mensvärk, man blir ju lite nojjig, kan liksom hugga till i sidan om jag skrattar för mycket eller blir arg, kanske bebbens sätt att säga den fått nog???hihi

har vart på inskrivning den 27:e augusti är det beräknat om jag räknat rätt, men måste ringa ul och boka tid har inte ens orkat med det.

Ja ja lite lättare vara det när man var garvid med första barnet kunde man tänka på sig själv, hihi

trist med alla diskussioner i denna tråden men jag orar inte läsa bakåt utan läser sista sidan.

Kram påer

kan tipsa om åksjukeband om man mår jätteila hjälper efter ca 2 min på, toppen                

Svar på tråden Augustibebis 2012