• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Nån som använder gravidbälte i bilen?
    Jag har ett som jag använde mycket förra graviditeten åkte bil till Spanien i v 25 och åkte tillbaks till Sverige i v 33 kan säga att det var ett bra köp för långresor, då bältet inte klämmer på magen utan ligger under den. Ska faktiskt ta upp det och börja använda nu igen. Dock är det ingen hit och sitta på i 30 graders värma ;o)
  • Ellenbmt

Hemma hos oss är det "do,do,do,do,do,Dora! ,do,do,do,do,Dora! Dora, Dora, Dora- utforskaren!!" osv... Dygnet om har jag den i huvet

• LiJon

Ser att ni skriver om RUL, jag har fått tid om tre veckor och kommer då vara i vecka 15+5. Egentligen har vi ju RUL här i v 18, och min bm räknar ju med att jag är i v 18 då eftersom hon räknar senaste mens, fast jag själv vet att jag är kortare gången... Iaf så funderar jag på om de kan se allt lika tydligt då? Vi har t ex bestämt oss för att ta reda på kön men det kanske är svårare i v 16 än 18? Sen kan man ju inte vara hundra på att få veta i v 18 heller iofs... Och på sätt och vis är det ju skönt att få RUL "tidigare" än vi skulle.

• Gadget

LiJon: om de daterar dig till tidigare när du gör UL kanske du får ett till senare? Anledningen till att de vill göra från v 18 är väl just för de ser allt tydligare då. Fast de kanske nöjer sig ändå.

Jag tror att mitt nästa UL som ska motsvara Sveriges RUL blir i v 22 då jag ska till min läkare nästa gång i v 17 och först gången efter det som brukar vara fyra veckor senare är nästa UL. Nja, kanske blir 21 då. Men det ska väl inte vara för sent? Hittills har han ju inte flyttat mitt BF i journalen även om alla UL visar att jag borde vara längre gången. Tänker att han gör det då.
    Men om mindre än tre veckor ska han lyssna på hjärtat i alla fall. Längtar.

• Tesdy
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.
    Som Sommaren12 skriver så är det som spinning fast på crosstrainer istället vilket gör att man lättare kommer upp i puls i och med att man använder armarna. Sen så är det skonsammare än spinning för knän och leder och jag hoppas att jag skall kunna köra mina pass långt in i graviditeten.
  • LiJon

Gadget; ja kanske är det så, pratade med en kompis nu som fått ny tid ett par veckor senare igen när hon var gravid just för att de inte kunde se allt riktigt. Huvudsaken är ju inte att vi kan se könet, utan att den mår bra därinne såklart, men man vill ju att de ska kunna göra en grundlig undersökning när det (antagligen) är det enda UL man gör
    Hur många UL får ni göra? Låter som att ni har bättre uppföljning, skulle kännas tryggare att bli kollad oftare. Kan tycka det är glest mellan besöken till bm här, ska dit nästa gång i slutet på mars och det känns ju som en evigheet! man har ju tusen frågor o funderingar när det är först barnet.

• Mita1973

var och gjorde mitt kub-test i onsdags 1/1034 så det är låg risk vilket känns skönt Skrattande

• Sommaren12

LiJon: för många är det bara rul i v 18 och inte fler men det varierar otroligt! För egen del kommer jag totalt göra 4-5 ul under graviditeten men det är för att jag har spec mödravård, annars hade det bara blivit kub och rul.

• NiniMe

Om man får ett rul tidigare än det de borde vara så bör man få ett till runt vecka 17-18-19-20, min kompis fick det för att dom ville se så det växte som det ska....

Svar på tråden Augustibebis 2012