• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Bellatrixx skrev 2012-02-03 09:22:58 följande:
    Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!
    Mitt första rul jag hade med sonen var i v.22+  Det var mycket på ultraljud just då och tajt med tider... 
    Nu denna gången kommer jag vara i v.19+ 
  • fru Elle

Berättade för barnen att efter KUB att de ska få ett litet syskon. Hon har frågat varje dag efter det om bebisen fortfarande är kvar i magen. Frågade om hon visste något fint namn som bebisen kunde få, hon tyckte då att bebisen kunde heta Harry eller Molly. Får kanske bli något annat då våra barn heter just det .

• Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-02-03 09:46:35 följande:
    Berättade för barnen att efter KUB att de ska få ett litet syskon. Hon har frågat varje dag efter det om bebisen fortfarande är kvar i magen. Frågade om hon visste något fint namn som bebisen kunde få, hon tyckte då att bebisen kunde heta Harry eller Molly. Får kanske bli något annat då våra barn heter just det .
    Ni kan få vårat förslag; Glittra. Sonen har liksom bestämt sig för det redan. :-S
  • Naimis

Helenaa- Blir alldeles full i skratt, fick precis se en faktura från ett svenskt företag med svenskt postnummer och postort Piteå, Norge. Alltid roligt med lite tokigheter en vanlig kall fredags förmiddag

• fru Elle

Tror jag är i vecka 20 + 1 när jag gör RUL, men har ju redan gjort Kub där BM tittade på det man gör på RUL. Frågade den BM om jag skulle göra RUL tidigare. Men det tyckte hon inte då allt såg bra ut på Kub var det bättre att göra RUL sent för att se bättre, mer detaljer. Sen vill jag gärna veta om det är en kille eller tjej och hon säger det om barnet inte vägrar visa.

• fru Elle

Stövelkatten, var ett gulligt namn din son valde. Så härligt att höra barnen prata om sitt kommande syskon .

• Helenaa

Haha, lite knasigt :) Igår ringde nån från ett spärrföretag till mig och frågade om jag hette sahar mokovaari eller nåt sånt (svarade hej det är Helena) men hon var rätt bestämd att jag nu skulle vara den personen då hon lämnat mitt nr (antagligen skrivit fel) och då jag sa att jag bodde i pite, blev hon tyst å sa: oj.......då blev de nog lite galet :D

• Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-02-03 10:21:41 följande:
    Stövelkatten, var ett gulligt namn din son valde. Så härligt att höra barnen prata om sitt kommande syskon .
    Haha, ja ta det då! Jag tycker det är rätt förskräckligt. Om det blir fler barn tyckte han att alla skulle ha namn från Dinosaurietåget.
  • Naimis

Stövelkatten- De där jäkla programmet, får alltid den låten på hjärnan.

Svar på tråden Augustibebis 2012