• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Issan, jag vet i te hur gammal du är men jag var 22 när dottern kom, så kanske lite därför med. Vet inte.

Jag gick en timma barnvagn om dagen första halvåret bara, kilona rasade av på tre fyra månader, så sen var det bara lite muskler och form att ordna till. Gick till en början en gång i veckan på gym, då gick jag 30 min på crosstrainer och 30-40 min på diverse muskelmaskiner. Slutade aldrig med promenaderna heller. När dottern var ett år började på body combat en gång i veckan och samma typ av gym en eller två ggr i veckan. De dagar jag tränade gym gick jag inte promenader. Äter som vanligt ungefär alltid? Svenssonmat och ibland utan kolhydrater. Sunt förnuft. Typ. Ibland gör jag rumpövningar och situps hemma. Tar alltid trappor osv.

• lillakotten

Jag har små bröst sedan innan och jag tycker inte att det är någon skillnad mot innan. De sitter där de ska! Jag är (läs var innan graviditeten) smalare än innan och har en platt fin mage. Jag har löptränat och det gjorde susen!

• Sommaren12

Åh. Herre. Gud. Vilket sjuuuuukt gott potatismos jag lyckades göra! Annars brukar jag alltid bli missnöjd med mitt mos men detta var så himmelskt gott att jag bara åt och åt. Om jag böjer mej fram nu tror jag det kommer att komma ut per automatik. Har ätit så jag är sprickfärdig! Tyst

Gadget skrev 2012-02-02 18:31:42 följande:
    Sommaren12: Jag är verkligen ingen gravidträningsexpert, men tycker mig mest ha läst att man inte ska ta i så man spricker. Just lyfta tungt generellt säger man ju att gravida inte ska och då borde tung styrketräning vara samma sak. Tror också det är skillnad om man är van att träna eller börjar träna efter långt uppehåll som gravid. Och viktigt är väl att fokus snarare ska vara att underhålla den kondition och styrka man hade innan snarare att pressa sig till nya toppresultat. Även om så klart vissa muskler kanske behöver mer underhåll nu. Hittar du inte bra info om du googlar just styrketräning för gravida?
    Har varit lite lat med googlandet. Det jag hittat har varit hela guider i VAD man bör träna. Jag vill mer veta om jag kan fortsätta med det jag gjort tidigare eller om det är nåt man INTE bör göra. Ska kolla lite igen. Blir svårt just det där med att inte pressa sig själv. Hittills har det varit en del av min träningslivsstil. Jag är oändligt bra på att pressa mig själv till nya nivåer, men det fattar jag ju att jag inte kan nu. Men är man van vid det är det också svårt att hitta "rätt" nivå för det jag tycker är lagom kanske ändå är för mycket... Hmm kanske lika bra att boka en PT ändå! :D
  • Juliette

Naimis: Det låter bra! Ja, så var det det där med brösten.. Kommer oxå kännas tråkigt. Liiiite orättvist är det ändå att männen slipper denna kroppsliga förändring. Och samtidigt så hade jag nog inte velat byta, för vill ju vara med om denna häftiga graviditet oxå.

Issan8: Känner som du. Fåfäng och lite löjlig. Men vill oxå ha en kropp jag kan känna mig nöjd med efteråt.

En tråd att peppa varandra till träning låter ju bra :).

Fick tid för RUL idag. 13 mars. Känns som en evighet! Jag har ju inte varit på nåt UL alls än...

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-02 19:03:13 följande:
    Issan, jag vet i te hur gammal du är men jag var 22 när dottern kom, så kanske lite därför med. Vet inte.

Jag gick en timma barnvagn om dagen första halvåret bara, kilona rasade av på tre fyra månader, så sen var det bara lite muskler och form att ordna till. Gick till en början en gång i veckan på gym, då gick jag 30 min på crosstrainer och 30-40 min på diverse muskelmaskiner. Slutade aldrig med promenaderna heller. När dottern var ett år började på body combat en gång i veckan och samma typ av gym en eller två ggr i veckan. De dagar jag tränade gym gick jag inte promenader. Äter som vanligt ungefär alltid? Svenssonmat och ibland utan kolhydrater. Sunt förnuft. Typ. Ibland gör jag rumpövningar och situps hemma. Tar alltid trappor osv.
    Ojoj! Du blev just min kom-i-form-efter-graviditeten-guru! Wow! :)
  • Juliette

Sommaren12: lånade boken som någon tipsat om tidigare "Stark, glad, gravid" på biblioteket. Den var bra och berättar både vad man kan träna och vad man bör undvika och efter vilken vecka.

• NiniMe

Alltså min kropp blev snyggare efter mina 2 täta graviditeter... Jag blev så taggad att gå ner i vikt, började träna som aldrig förr, och jag blev jävligt het hahahaah (vilket jag aldrig trodde var möjligt) Men jag använde tubtoppar, kortare klänningar.. Visst brösten blev mindre men det var snyggt det med... Så tro inte att en graviditet pajjar er kropp... Ge den lite tid att återhämta sig bara... Det kan ta ungefär ett år innan kroppen har blivit sitt vanliga igen, (om ni loosar vikten såklart) Magen kan kännas dallrigare men det ordnar upp sig och den drar ihop sig igen

• Juliette

Kotten: Löpning tror jag stenhårt på. Saknar det nu. Kom igång så bra med det i somras och höll min vikt superbra trots slarv med maten och nu gör det ont i ryggen om jag springer :(. Men sen ska det springas, minsann!

• Juliette

NiniMe: låter hur bra som helst! Vill man så går det, alltså!

Tack alla som delar med sig. Känns mycket bättre nu :).

Svar på tråden Augustibebis 2012