• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Juliette skrev 2012-02-02 19:13:01 följande:
    Kotten: Löpning tror jag stenhårt på. Saknar det nu. Kom igång så bra med det i somras och höll min vikt superbra trots slarv med maten och nu gör det ont i ryggen om jag springer :(. Men sen ska det springas, minsann!
    Ja jag har ju lovat min svägerska att vi ska springa Tjejmilen den 1 september HAHA! Lär INTE bli av. Men det kan jag berätta för henne imorgon när vi ska berätta om bebben. :)

Juliette: Tack för tipset! :)

Förresten, har ni bra tips på böcker både under graviditeten och efter? Jag är mest på jakt efter en praktisk bok om spädbarn om det finns nån. Ibland får jag lite panik nämligen, jag kan ju ingenting känns det som. Blir lite rädd när alla pratar om att barnen inte får sova på mage, att man inte får ge dom honung (inte för att jag vet varför jag skulle göra det men ändå), vad ska ett barns temp vara, utslag, m.m. Sånt där vet jag inget om. Har ju aldrig ens bytt en blöja hittills. :D Alltså letar jag lite efter en slags vardaglig guide över allt man kan tänkas behöva veta om bebisen. 
  • Naimis

Sommaren12- Jag fick Stora boken om Barn av min man sist, den är super. De står verkligen allt och lite till. Haft användning av den många gånger

• Juliette

Hehe! Blir kanske lite tight med tjejmilen i september. Du får komma igen nästa år.

• Naimis

Idag har växtvärken kommit tillbaka efter ett lååångt uppehåll. Kanske livmodern gör en liten växtspurt nu.

• Ellenbmt

Sommaren- haha man tackar. Bara man börjar är det kul.
    Förresten så kommer det dör med hur man gör efter första bytta blöjan osv. I början vakar man över dem när de sover, man är så nojig och löjlig :) härligt att tänka tillbaka på! Men det finns ju en uppsjö av böcker. Naimisens tips är bra. Vi har den med.
    Finns en görskojig pocket om att vara gravid med, ska leta upp den sen så jag vet vad den heter!?

Jag ska appropå gnäll-inlägget, försöka prata med honom när jag kommer hem, ska till Göteborg över helgen. Ska ha lite kvalitetstid med dottern och våra gamla grannar. Kanske han är utvilad på tjat efter att jag varit borta så han orkar lyssna.

Nu ska här nattas dotter, kalson på bråkmakar gatan och Emil på taket osv... Haha hon har blivit Astrid förvirrad :)

• FruFoxy

Naimisen:
    Tack, är stolt över mig själv som lyckades! Det trodde jag aldrig.
    Och min mage har varit bautastor med alla tre barn, och mycket hull kvar på magen efteråt, men det drog ihop sig bra när jag väl gick ner i vikt. Det man ska undvika vad jag förstått, är situps?
    Mina boobs har också blivit skinnlappar. Speciellt när jag vägde som minst förra året *RYS*. Men det ska jag fixa till sen när jag sparat ihop till en bröstoperation. Man får väl unna sig lite upppiffning efter fyra graviditeter?  

Powerwalksbarnvagnsrejs låter kul, brukar se ett gäng (5-8 pers) ute och traska i rask takt här när jag är ute på mina långpromenader. Det är ju så mycket roligare att gå med nån än ensam.

• Stövelkatten
    astro skrev 2012-02-02 18:25:34 följande:

Håller i och för sig med dig - jag är inte heller mycket av en "prata väder över kaffet"-person.

Men ... negativa värdeord kan man kanske vara hygglig och låta bli, när man inte är i en diskussionstråd?
    Den här tråden handlar ju om väntade bebisar och inte politik, t ex. Vi har säkert politiska åsikter allihop. Det har jag inget emot att ta upp. Däremot tycker jag att det vore klart ojuste av mig att t ex skriva:

"Vem som helst fattar ju att vänsterpolitik är det enda sättet att skapa ett solidariskt samhälle, de som röstar höger är antingen själviska as eller bara dumma i huvudet."

Jag skulle också bli riktigt förnärmad om någon skrev:
    "Röstar man vänster är man ju nästan brottsligt naiv. Väx upp och fatta hur marknaden funkar."

Ni fattar?

I en politisk diskussionstråd är ovanstående helt ok, men i en tråd som handlar om andra saker (som denna) så skapar det bara sårade känslor. Man kan faktiskt stå för sina åsikter UTAN att kalla andra för nedsättande saker.

Jag kan t ex säga att jag gärna köper begagnat, delvis för att jag tänker på miljön, delvis för att jag oftast har ont om pengar. Men jag behöver ju för den skull inte kläcka ur mig att de som inte köper begagnat är korkade miljöbovar ... det är skillnad.

Så jag tycker att vi lite elegant kan hålla oss till vad var och en tycker, utan att måla ut alla andra åsikter som fel eller dumma. Jag är vänster, jag köper begagnat, jag gillar djur, jag spelar Warcraft, jag umgås gärna med både dataspelsmotståndare och högerfolk bara de inte kallar mig fula saker. Vanlig hövlighet, liksom ... var och en har rätt till sin åsikt.

Så väldigt välformulerat! :)
  • Issan8

tack alla, håller med juliette att det känns mycket bättre när ni delar med er av era erfarenheter att få tillbaka en ny het kropp igen....

Längtar efter att löpträna, spela fotboll å innebandy, bästa träningen för en ickegym-älskare men det får bli senare. Just nu kör jag bara på en promenad om dan....sitter och skriver uppsats resten av dygnet (å hänger här...) så blir väldigt slappt ändå. Åkte slalom fram till v.12 men nu känns det inte bra längre, har dessutom hört att det inte är bra för bäckenet med vissa träningsformer och vore ju trevligt att slippa smärta i bäckenet så länge det går.

Tror ni det är dumt att säga att man kan jobba fram till mitten på juli om BF är 7 aug?
    Jag jobbar bara extra med att passa barn på sidan om studierna, så inte jätte tungt arbete för dom är från 3 år och uppåt.  

• Ellenbmt

Det beror på hur stor och tung du blir ;)?
    Man orkar nog om man mår bra.

Svar på tråden Augustibebis 2012