• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Fast min dotter kom tio dagar tidigt! Så då riskerar du nästan att få gå från jobbet till bb ;)9

• Gadget

Ellenbmt: menar du "handbok för gravida - allt din doktor inte berättar" av Vicki Iovine?
    Fick den av en kompis och älskar den. Jätterolig och med bra tips, fast mest om graviditeten förstås.

• Ellenbmt

Gadget, jag menar hon blonda som hade EKG på tv för ett par år sedan, hennes bok ska kolla dådet dottern somnat!

• Gadget
    Ellenbmt skrev 2012-02-02 20:26:36 följande:
    Gadget, jag menar hon blonda som hade EKG på tv för ett par år sedan, hennes bok ska kolla dådet dottern somnat!
    aha, låter som något helt annat. Googlade och det var Ann Söderlund som hade programmet. Gillar henne, ska kolla hennes bok när jag kommer till Sverige nästa gång.
  • Ellenbmt

Ja det är hon! Från A till bebis heter boken. Så sjukt kul! Alla gravida borde läsa den!!

• LiJon

Naimisen; är det växtvärken som känns typ som mensvärk? Jag hade så mycket i början och sen ingenting senaste veckorna, och nu idag har jag känt av det lite igen. Inte ont, bara svagsvag molvärk som sitter i nån minut bara. Det kan vara normalt alltså? blev lite nojjig när det kom tillbaks efter långt uppehåll.

• Millas

Oj här har det hänt grejer senaste dygnet ser jag har senaste veckorna misstänkt att jag känt mini några gånger, idag sprattlade det till ganska ordentligt. Känner oftast då jag sitter framåtlutad, nästan dubbelvikt. Har ni någon särskild ställning då ni känner den lilla? Vecka 13+4 idag!

• Stövelkatten
    Millas skrev 2012-02-02 21:27:59 följande:
    Oj här har det hänt grejer senaste dygnet ser jag har senaste veckorna misstänkt att jag känt mini några gånger, idag sprattlade det till ganska ordentligt. Känner oftast då jag sitter framåtlutad, nästan dubbelvikt. Har ni någon särskild ställning då ni känner den lilla? Vecka 13+4 idag!
    Samma här, då blir de lite sura verkar det som. Jag känner oftast på jobbet, eller när jag sitter och skriver till er.
  • Gadget

Vill också känna! Var känner ni mer exakt? Mellan navel och blygdbenet tror jag någon skrev. Men är det i mitten eller mer åt sidan?
    Har tänkt ett par gånger att jag känner någon "nervryckning" där inne, men tror mer att det är önsketänkande.

För övrigt känner jag också lite svag växtvärk till och från men inte alls lika starkt och regelbundet som i början. 

Svar på tråden Augustibebis 2012