• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-04 11:20:33 följande:
    Jag hittar ingen info om det alls. Men jag har verkligen fastnat i det mentalt... Jag tror att allt är ett skämt... Ett dåligt skämt.
    Kan ibland dra in hela magen. Har gått upp snart tio kilo... Sjukt. Ingen blödning, ingen smärta, ingenting? Förlåt att jag tjatar men usch. Det här är så jobbigt.
    Har du försökt på ett VUL/UL?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • 3apåGång

fru Elle: Ja det är ju förstås jätte trist om man köper beg på Tradera och får hem trasiga och fläckiga grejer! Jag har fått det någon enstaka gång och blivit sur men för det mesta har det varit bra grejer med bra beskrivning. Fattar inte de som säljer kläder i så dåligt skick så att de borde kastas!

Novalina: Va, 1 på 400, vad läskigt! Har jag inte hört men förstår att du blir orolig! Jag är lite över 30 själv och rätt orolig den här gången...

• Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-04 11:48:03 följande:
    Tack! Jag har ju bara berättat att jag är orolig. Då skrattade hon lite och sa att så säger många. Inget ul eller något. Men jag får väl ringa och tjata.... Känns så jävla läskigt, som att jag inte ens vill veta!? Usch! Jag ska ringa på måndag....
    Vilket oproffesionellt bemötande från din bm!! Skrikandes

Kan du inte byta bm??!

Efter mitt mf i höstas va jag jätteorolig för ett till mf, så jag sa det till min bm, som hjälpte mej att få tid på KK för ett VUL i v.8, och jag såg då ett tickande litet Hjärta. Drömmer

Jag kom aldrig fram på telefon själv till KK, va alltid upptaget, så därför min bm fixade tid pga min oro. Hon sa även att jag haft väldigt ont i magen, och det kan ju va bra att säga som en anledning till VUL/UL. Man kan ju ha ont av oro med, så då ljuger man ju inte menar jag.

Men ring själv till KK då, elelr bara åk dit och säg att du måste få ett UL, att du har jätteont i magen och inte känt barnet. Skulle jag gjort i din situation.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    jannonym skrev 2012-02-04 13:42:42 följande:
    Jag är i vecka 11+4 idag.
    Sitter på lek och bus där mina barn får leka av sig. Jag sitter här och tänker...

Köpte en angelsound igår och försökte höra hjärtljud igår kväll vid tre tillfällen men hörde inte ett skvatt. Fan va dum jag var som köpte den. Nu är jag ju övertygad att det inte finns någon bebis där inne... Sen två dagar tillbaka har jag fått tillbaka aptiten och mår inte ett dugg illa.
    Har inte blödigt något under hela graviditeten. Men det behöver man ju inte göra om det är ett missed abortion.

Fan fan fan... Min mage är helt platt dessutom. Min livmoder är bakåtlutad så med mina andra barn dröjde det oxå innan det började synas. Men när jag ser alla era fina magar så blir jag mer övertygad att nått är fel.

Ligger jag på rygg och känner var livmodern är så är den ca 5-7 cm ovanför blygdbenet. Hur högt är er livmoder? På era bilder ser den ut att vara ovanför naveln redan :/

Det här skulle bli vår fjärde... Graviditeten kom som en chock och var inte alls planerad. Men vi tänkte redan från början att det är vårat barn och vi älskar det fast han/hon inte var planerad. Det tog ett tag att vänja sig vid att vi skulle ha en till, och nu när vi är helt inställda på att bli fyrbarnsföräldrar ja då kanske det skiter sig. Gud va ledsen jag kommer att vara om det inte blir någon bebis :(

Jag ska på Kub på tisdag, har tagit semester hela den dagen för jag e så säker på att de inte kommer se någon bebis eller att bebis dött för flera veckor sedan. Vill kunna gå hem och gömma mig under täcket och slippa möta mina jobbar kompisar.

Jävla skit maskin den där angelsound... De borde inte få sälja sånna. Ma blir ju helt knäpp i huvudet!!!

Piss!!!!
    Men gumsan då... förstår verkligen din oro.

Men tänk då på att bm m.fl. avråder från att anv. Angelsound för tidigt i grav. bl.a. just pga att det kan va väldigt svårt att hitta och höra det pyttelilla Hjärta så tidigt.

Det kommer säker att gå bra på kub:et ska du se, du får säkert ett glädjande besked och kan andas ut.  Drömmer

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    3apåGång skrev 2012-02-04 14:02:33 följande:
    Novalina: Va, 1 på 400, vad läskigt! Har jag inte hört men förstår att du blir orolig! Jag är lite över 30 själv och rätt orolig den här gången...
    Ja, usch... Ångrar att jag läste den infon... Stod på Babycenter... Skäms
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • 3apåGång
    jannonym skrev 2012-02-04 13:42:42 följande:
    Jag är i vecka 11+4 idag.
    Sitter på lek och bus där mina barn får leka av sig. Jag sitter här och tänker...

Köpte en angelsound igår och försökte höra hjärtljud igår kväll vid tre tillfällen men hörde inte ett skvatt. Fan va dum jag var som köpte den. Nu är jag ju övertygad att det inte finns någon bebis där inne... Sen två dagar tillbaka har jag fått tillbaka aptiten och mår inte ett dugg illa.
    Har inte blödigt något under hela graviditeten. Men det behöver man ju inte göra om det är ett missed abortion.

Fan fan fan... Min mage är helt platt dessutom. Min livmoder är bakåtlutad så med mina andra barn dröjde det oxå innan det började synas. Men när jag ser alla era fina magar så blir jag mer övertygad att nått är fel.

Ligger jag på rygg och känner var livmodern är så är den ca 5-7 cm ovanför blygdbenet. Hur högt är er livmoder? På era bilder ser den ut att vara ovanför naveln redan :/

Det här skulle bli vår fjärde... Graviditeten kom som en chock och var inte alls planerad. Men vi tänkte redan från början att det är vårat barn och vi älskar det fast han/hon inte var planerad. Det tog ett tag att vänja sig vid att vi skulle ha en till, och nu när vi är helt inställda på att bli fyrbarnsföräldrar ja då kanske det skiter sig. Gud va ledsen jag kommer att vara om det inte blir någon bebis :(

Jag ska på Kub på tisdag, har tagit semester hela den dagen för jag e så säker på att de inte kommer se någon bebis eller att bebis dött för flera veckor sedan. Vill kunna gå hem och gömma mig under täcket och slippa möta mina jobbar kompisar.

Jävla skit maskin den där angelsound... De borde inte få sälja sånna. Ma blir ju helt knäpp i huvudet!!!

Piss!!!!
    Förstår hur du känner! Detta är ju vårt 3:e barn och på väldigt kort tid, det var inte alls planerat men vi resonerade precis som er att det är väldigt välkommet och vi ser det som en gåva! Jag skulle bli jätte ledsen om det hände något för vi vill ju så gärna ha barnet nu men i början tog det tid att vänja sig vid tanken. Jag köpte också angelsound för nån vecka sen och hörde först inte men provade igen och efter en ganska lång stund hörde jag. Var då i v. 11+6. Inte lätt att höra...
    Det har känts så overkligt denna gång så jag har också tänkt flera gånger att något kanske är fel. Känner verkligen igen dina tankar!!
  • fru Elle

Att ha en BM som börjar skratta när man tar upp sin oro är inte ok. Om du inte får ett bättre bemötande tycker jag du ska byta.

Angående att det är en del barn som dör i magen i slutet så har jag en kollega där moderkakan la av i slutet av graviditeten. Hon var i vecka 40+, tror inte hon hade gått till vecka 41. Det var min kollegas första barn och hon var 41 när det hände. Fy vad hemskt det är när något sådant händer. Hon lyckades sen bli gravid igen och fick ett barn. Men andra gången så fick hon gå på extrakontroller och fick ett datum ganska tidigt att hon skulle få KS innan BF och slippa gå över. Hade detta ganska färskt i minnet när jag var gravid med dottern och kände mig orolig över det. Speciellt när jag blev flyttad från BF 26/2 till den 6/3 på RUL. Här där jag bor så kan man få gå över tre veckor innan man startar förlossningen. Nu startade förlossningen av sig självt den 2/3.

Tycker att det är hemskt att man låter någon gå över tre veckor. På många andra sjukhus är det två veckor men i Göteborg så är det tre veckor.

• Saaajmon

Usch, jag blir livrädd när ni skriver om ofostrig graviditet och MF... Jag har inte haft extrema symtomer, men det hade jag inte förra gången heller (gjorde abort). Jag har också tänkt flera gånger på om det verkligen finns något där inne och ändå växer magen :) 

7 Augusti ♥
  • jannonym

Det värsta är att nu när jag har läst om MA så kan magen fortsätta växa fast att bebisen inte lever... Och alla symptom finns kvar...

Tycker att man skulle bli erbjuden ett snabbt vul bara för att lugna alla oroliga mammor, så man kan få se hjärtat och att det ligger någon i magen.

:(

Ska på tjejmiddag ikväll och vill inte alls gå.. Vill ligga i min säng och bara grina bort hela helgen.

• Saaajmon

Nej, nu får vi sluta prata om detta och oroa varandra. Vill bara låsa in mig på toaletten och gråta när jagf läser sådant här :( 

7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012