Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Nu har jag ringt och skällt på Babyproffsens chef i den butik vi beställde vår iCandy från som jag skrivit om förr. Har nämligen F O R T F A R A N D E inte fått rätt liggdel och är så less nu. Har gått flera månader. För fyra veckor sen när vi efterlyste den så hade ju nån på lagret fått en hjärtattack men de skulle genast få iväg den. Efter tre veckor frågade vi igen och då skulle de skicka den men den kom inte så vi frågade IGEN och då sa de att den VAR skickad men nu har set gått ytterligare en vecka och mitt tålamod tog slut så ringde chefen och frågade va fan de håller på med. Då skulle han kolla detta och återkomma. Så nu ringde han och sa glatt att den ligger på posten i Linköping och väntar på oss. ...men vi bor i Kalmar, svarade jag. Dödstyst i andra änden. Sen sa jag ett par sanningens ord om hela denna historia så får de inte eld i baken nu så jääääklar!! Grrrrr!!

• Sommaren12

Är också helt slut! Skönt nu att äntligen va ledig. Ska unna mig så mycket sovmorgonar jag bara kan! Dock väcker lillan mig alltid alldeles för tidigt...

• Sommaren12

Lilja85: grattis! Var lika glad när mitt beslut kom! Varför får du gravidpenning? Eller vad grundar dom det på eller hur man säger...

• Sommaren12

Min första lediga dag och vaknade såklart oförskämt tidigt. Suck! Nu ska vi snart iväg på ultraljud och hälsa på bebis!! :)

• Sommaren12

Sjukt att aga barn! :( tyvärr är det, om jag förstått rätt, ganska vanligt på de flesta håll utomlands. Inte så många länder som har lagar om det.

Nu har jag varit på ul och träffade där min specläkare. Det var ganska snabbt gjort och väldigt kliniskt, fick inga bilder eller extra tid att bara titta på henne. Man kunde iaf se henne ligga och smacka med munnen. Allt såg bra ut och hon låg med huvudet neråt. Hon väger ca 1,5 kg nu (29+4) och hamnade precis på normalkurvan så ser ut som att vi får en normalstor bebis sa läkaren. Lättnad för mig som vägde 4,8 kg och var 58 cm lång!! ;) fick dessutom två ul-tider till i v 33 och 36. Så det blir sex st ul totalt denna graviditeten. Börjar nästan bli tjatigt! ;)

Nu åker jag till sommarstugan och vilar upp mig lite. :)

• Sommaren12

Alltså... Nu har jag hört från två lite äldre damer att de inte fick äta jordgubbar när de var gravida fast de kunde inte svara på varför. Men visst får man det?! Nu har jag iaf köpt två liter som ser jättesmaskiga ut!

• Sommaren12

Lycka till Novixi!! Jag har redan börjat sommarlovet. Sååå skönt!! :)

Ang hjärtslag så ligger min flickas på mellan 145-150 de gånger vi kollat det.

• Sommaren12

Har aldrig sett att de säljer ekologiska jordgubbar! Inne i affären då eller? Köpet ju alltid av de som står utanför. Köpte säkert jättebrsprutade jordgubbar igår men fyyyy va smaskiga de var!!! :)

Inatt är jag chaffis åt folk på olika håll. Bland annat har jag lovat att hämta min far mot att bygga ett skötbord att ha på tvättmaskinen hihi ;)

• Sommaren12

Detgodalivet: åh egna jordgubbar är så underbart! Hade vi hemma när jag var liten. Hann alltid norpa dom före alla andra! :)

Är på besök hos min bror och här är alla bakfulla. Häntade dom på trettioårsfest inatt. Nu har jag handlat frallor till dom samt hunnit med att gå på loppis. Fyndade en fräsch badbalja och två bebisplagg för 45 kr. Och en 40-talsspegel att ha på gästtoan för 95 kr. Den var verkligen superfin!!

Svar på tråden Augustibebis 2012