Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Naimis skrev 2012-06-11 11:18:29 följande:
    Dagens hiss och diss (eller gårdagens snarare).
    Diss: Att jag, trotts att jag älskar prinsen i magen, kan tycka att det är lite orättvist att alla mina vänner får döttrar. Den senaste kom igår och alla va säkra på att hon skulle få en kille till. Tabu jag vet, men eftersom jag inte har en biologisk mamma eller syster hade jag önskat att få någon som ser ut och är som jag. Dissen är då att jag inte vill känna så, missförstå mig rätt.
    Hiss; Min fantastiska man som kramar mig och säger att vi får skaffa ett barn till. Båda vill bara ha 2 barn så fler blir de inte. Men de kändes underbart att jag fick gråta en skvätt och han inte tycker jag är löjlig
    Helt ärligt så tror jag att väldigt många har liknande känslor och det betyder ju INTE att man inte älskar det som finns i magen. Jag trodde stenhårt att det var en pojk i min mage och blev förvånad över min LÄTTNAD när de sa på rul att det var en tös. För mig hänger önskan om en flicka ihop med att jag har en så himla fin och stark relation med min mamma och har därför alltid sett framför mig att ha samma relation med min dotter. Vi vill ha två barn och nästa gång kommer jag nog vilja ha en pojke för att få uppleva det också. Men i slutänden kommer man älska sitt barn oavsett könet. Det är som du säger tabu att snacka om det men jag tror som sagt att det är vanligt och som någon här ovan skrev så kanske det är bättre att fundera över dom här känslorna istället för att slå bort dom. Och inga förklaringar behövs, vi vet väl att du kommer att älska ditt barn över allt annat! 
  • Sommaren12

Godisbit: Nu verkar det redan vara löst men jag som är van Traderaanvändare är helt och hållet 100 % säker på att du INTE ska betala mer i frakt. Det är säljarens misstag att inte ha koll på fraktkostnaden.
    Jag har själv gjort det misstaget en gång. Sålde en dvd-film som gick för utropspriset 1 kr (haha!) och frakten kostade tio kr mer än jag tänkt mig så det hela slutade ju med att JAG betalde för att sälja min film haha men det var självklart ingenting som jag tog med köparen, det var ju mitt fel att inte ha kollat fraktkostnaden ordentligt.
    Nu läste jag inte resten så noga men jag skulle nog inte välja att anmäla personen för en sån sak dock. Det är något jag tycker man kan lösa sinsemellan. Dåligt omdöme är ju en metod. 

Anneh: jag har typ haft motsatt problem. Jag hade problem med magen INNAN jag blev gravid. Var ofta förstoppad, uppsvälld och gasig. IBS kallar dom det när de inte hittar nåt bättre namn... Men sen jag blev gravid har magen fungerat nästintill prima. För mig är det en befrielse att kunna baja ett par gånger om dagen, något jag kanske gjorde en max två gånger i veckan förr. 

• Sommaren12

Tira: låter som min karl! Vi beställde ny bil i våras och den kommer nu på torsdag. Spännande! En skoda octavia blir det med massa konstig utrustning jag inte begriper mig på. Skulle egentligen köpa en bättre begagnad och han höll koll i ett halvår men det kom inte in nån på blocket som motsvarade förväntningarna och efter att prutat ut några bilförsäljare mot varandra så blev en ny "bara" 15 000 dyrare än vad de bättre begagnade på blocket kostade och då utan all utrustning som han ville ha.

• Sommaren12
    novaunique skrev 2012-06-11 20:17:42 följande:
    Sommaren12:
    Vi köpte en ny Skoda Octavia när dottern föddes (snart 6 år sedan) och den fungerar oklanderligt fortfarande!
    Kul att höra! Hoppas denna håller lika bra som er! :) Ska bli lite kul med ny bil, har aldrig haft en ens i närheten ny!
    Issan8 skrev 2012-06-11 22:04:35 följande:
    Nu fick jag dåligt samvete efter att ha läst i graviditetskalendern här på FL om v.33 som jag går in i på onsdag. Insåg att jag varit väldigt slarvig med maten sista månaden och inte ätet mycket fisk eller kött, linser å bönor äter jag typ aldrig...käkar mycke t frukt å grönt samt ägg, pasta å mjölkprodukter men alltså inte det andra. 

Hur noga är ni med att variera kosten å få i er alla näringsämnen? Omega 3 existerar väl knappt i min kropp då jag knappt äter fisk 1 gång i veckan...kanske dags för en förbättring sista 7 veckorna så stackars bebis får all näring den behöver. 
    Helt ärligt så tänker jag inte så mycket på vad jag äter. Jag har fått craving på fruktsallad nu senaste veckorna så äter typ en halv banan, ett äpple och två kiwi varje dag. Annars äter jag mest kött och grönt. Bönor, ägg och fisk är jag halvdålig på. Fisk hade jag craving på i början  av graviditeten och åt mycket då men inte lika mycket nu. Har Linas matkasse nu sen fyra veckor tillbaka och där är ju himla bra sammansatt mat så kanske det reder mina problem varannan vecka åtminstone... ;)

• Sommaren12

Tjejer... Jag har så sjukt ont i magen och har haft det sen i förmiddags. Har legat i sängen i stort sett hela dagen förutom när vi var på sjukhuset för info om förlossning två timmar. Var lite bättre ett tag men nu har jag så himla ont igen att jag inte ens kan röra mig. Har haft såna här anfall kanske tre fyra gånger innan. Min sambo tjatar på mig att jag borde ringa nånstans, typ förlossningen. Borde jag det? Känner mig bara som en belastning liksom och tycker det är svårt att ringa dit. Vet inte ens om magont kvalificerar sig, även om jag har så ont att jag gråter nu. Från början tyckte jag smärtan satt främst i maggropen och runt om bebismagen, men nu gör det fan ont överallt. Bebisen rör sig massa som vanligt så henne är jag inte så orolig för. Vad hade ni gjort?

• Sommaren12

Tack ni. Är på förlossningen nu å får stanna över natten. Verkar inte va nåt med bebisen men kanske gallan, njurarna eller något problem med äggledaren. Drygt å va här hela natten men skönt att bebis mår bra.

• Sommaren12

Mamma070912: än så länge har de inte hittat nåt på mig heller men precis som du säger känns det skönt att kunna utesluta saker också. Har haft några såna här attacker under graviditeten och känns bra nu när jag väl är här. De är jättegulliga mot mig. Har fått nåt smärtstillande nu som känns som morphin så nu ska jag nog kunna lyckas sova iaf.

• Sommaren12

Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.

Svar på tråden Augustibebis 2012