Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Kampis: Ös på! Flört Jag känner igen det där fast med min far. Han är inte sådär himla modern av sig och verkar inte lita på att hans dotter kan mer än han på den tekniska fronten. Så om jag tex säger att nån teknikpryl han tänkt köpa inte är bra så antingen köper han den ändå och inser förr eller senare att jag hade rätt eller så är det jag sagt inte "sant" förrän nån MAN (för de kan väl teknik bättre än kvinnor?!) i hans närhet bekräftar det. 

• Sommaren12

Ninime: Kram på dej!! Förstår att det känns jobbigt! Jag har inte problem med övervikt men har haft ätstörningar och tycker viktuppgång är svårt öht. Jag har lite smått panik nu. Ångest hela tiden över vad jag äter för jag kan verkligen inte låta bli onyttigheter. Äter nyttig mat under dagen men en och annan gobit åker ner flera gånger i veckan fastän jag bestämt mig hundra gånger för att låta bli. Har inte alls samma självdisciplin som förut. Så även om vi kanske har olika problem så kan jag tänka mig in i ångesten... :/ 
    Jag försöker vara positiv och jag längtar till hösten när jag kan börja träna ordentligt igen för det saknar jag, då jäklar!! Men det är inte alltid man orkar va positiv... 

• Sommaren12
    Naimis skrev 2012-06-08 10:51:57 följande:
    Jag har nu gått upp nästan lika mkt som jag gjorde totalt sist. Vecka 33+0 idag. Känns sådär men då gick jag trots allt "bara" upp 13 kg. Var hos BM igår. Mitt SF-mått har gjort en liten avvikelse från sin kurva. Har legat strax över mitt strecket +1 tror jag..nu var det bara 31 cm i 32+6. BM sa att de inte var något att oroa sig över, men hon var ändå tvungen att kolla en extra gång hur mkt sonen vägt när han föddes. Blir ju lite nojjig ändå.
    Mitt sf har hittills legat exakt på kurvan men bm sa att sista veckorna kan kurvan gå lite upp och ner som en berg- och dalbana å det skulle va normalt.
  • Sommaren12

Grattis bez imena, va skönt! :)

Lijon: har druckit många carlsberg under graviditeten. Oroa dig inte, den lilla procenten påverkar inte, speciellt inte om man bara dricker ett par st varje gång. Stötebecker har också en god öl förresten. Oj va sugen jag blev nu! :)

Idag har jag varit fröken duktig! Började hos tandläkaren, inga hål. :) sen har vi handlst färg och sprungit på ikea. Nu jobbar mannen och då har jag tvättat både våra kläder och alla bebiskläderna. Och så har jag skruvat ihop spjälsängen, spacklat och maskeringstejpat på toan. :)

Förresten, det räcker att tvätta kläderna en gång va? Vad använder ni för tvättmedel ni med barn? Nån extra skonsam eller så? Eller spelar det ingen roll?

• Sommaren12

Undrar om det kommer bli svårare för mig att gå ner mina gravidkilon eftersom jag inte ammar? Verkar ju va det som gör susen...

Nu får jag snart frysa gymkortet tror jag. Fick pausa från crosstrainern igår för jag fick ont och trögt går det öht.

Gungar fram som en pingvin nu...

• Sommaren12
    AE84 skrev 2012-06-09 14:06:23 följande:
    Äsch behövs ingen ammning, det som gör susen är snabba barnvagnspromenader, plankan framför tvn å borta med alla sötsaker! -20kg på ett kick :)
    Ja vi får väl se hur det går... Barnvagnspromenader blir det nog men jag är inte typen som gympar hemma nåt. Ska försöka ta mig till gymmet så fort som möjligt. Men men, det är ett problem jag tar tag i om ett par månader... ;)
    Stövelkatten skrev 2012-06-09 19:25:38 följande:
    Så länge du ligger inom ramarna för flygbolagets reglar så kan de ju inte säga något alls. det är ju de som skapat reglerna. Vad är det för flygbolag och vad har de för gränser?

Förresten... Ha så skönt!!!!
     Jag tror verkligen inte att det är nåt problem så länge man följer flygbolagets bestämmelser. Dock så får jag invända att de har ALLTID rätt att neka gravida att gå på vid gaten oavsett vilken vecka hon är i. Piloten är den som har sista ordet. Som sagt, tror väl knappast det händer men det är när gravida har haft värkar på flygplatsen som piloten beslutat att det finns risk för födsel uppe i luften och därmed blivit nekad ombordstigning. 
    Så knip och se muntra ut när ni stiger på så är ni safe HAHA! ;) Ha en skön resa ni som åker bort! 
  • Sommaren12
    natlup skrev 2012-06-09 23:23:44 följande:
    Ni som e trött kolla med eran BM om ni kan ha fått Sköldkörtelproblem. Jag var super trött å orkeslös och BM tog blodprov å visade sig att jag måste äta levaxin.

Har vart igång hela dagen. Killens kusin tog studenten så firade henne. Dock bor de i Eskilstuna att sitta i svärmors lilla bil var Ibte så skönt. Satt i 90 grader både till å från.

Sen undrar jag när bebis har hicka kan jag känna det med handen? Jag känner något med jämna mellanru å när jag lägger handen där så känner jag även det.

Jag har känt samma typ flera dagar å på samma ställe. Nämligen vid midjan. Om det e hickan hur ligger hon då?
    Jepp! Känns rytmiskt. 
  • Sommaren12

Novaunique: va tusan! Be din bm kolla det ordentligt, annars kontakta din läkare och fråga om han kan remittera dig till nån annan. Problem med skölkkörteln är inte kul och SKA undersökas. Har man dåliga värden under graviditeten ska man ha levaxin, dåliga värden är nämligen inte bra för barnet. Dessutom är det vanligt med tillfälliga sköldkörtelproblem under graviditeten.
    Jag har själv haft både hyper och hypo och opererat bort min. Går på regelbunden provtagning nu under graviditeten då det är extra viktigt.
    Har man dåliga värden är det mycket av allmäntillståndet som försämras. Var uppmärksam på trötthet, magproblem, hjärtklappning, rastlöshet, ändringar i kroppstemperaturen, grusig känsla i ögonen m.m.

• Sommaren12

Fy Millas... bra att de var ordentliga och tog prover! Gör de det på rutin hos bm? Med mej har de inte gjort eftersom jag redan står på levaxin. Jag sökte för krångel med magen för några år sedan. Var OTROLIGT trött då, men viftade bort det med annat, hade liksom inte tänkt på att trötthet kunde vara en sjuksymptom. Jag kunde somna när jag satt och åt (!) och när jag vilade så gick det bokstavligen inte att väcka mig. Vet att min man försökte väcka mig ibland men jag bara yrade och vaknade liksom inte. Att jag inte tyckte det var lustigt vet jag inte varför men det var först när de konstaterade hypo som jag fattade...

Hörrni, vem var det som hade en iCandy och förespråkade det? Minns jag fel att det var ellenbmt? Nån hade iaf sån där adapter man behöver för att fästa babyskyddet på vagnen och verkade som det inte fanns nån användning för det längre. De där plastbitarna är ju snordyra så om du har lust att sälja så är jag intresserad. :)

• Sommaren12

Funderar på att sy ett eget babynest men blir tveksam till ifall de är bra att ha. De blir ju ganska trånga för bebisen och jag har hört att bebisen ska ha fri yta runt huvudet så den inte blir överhettad. Vad tror ni?

Hör bebisens hjärta nere vid blygdbenet. Tror ni hon ligger med huvudet ner då?

Svar på tråden Augustibebis 2012