Augustibebis 2012
Mamma070912: Åh grattis! :)
Mamma070912: Åh grattis! :)
Fransyskan: tyckte inte det va så farligt, hon är väl där för dig och inte tvärtom? Hon kunde ju va lite mer lyhörd. Alla har vi dessutom såna jag-pallar-inte-mer-dagar...
Alltså jag ORKAR INTE MER!!! Fick ääääntligen hem rätt liggdel till vår iCandy som vi haft så sjukt mycket strul med (eller mja, strulet står Babyproffsen iofs för). Superglada att äntligen ha en komplett vagn. Mannen tar upp liggdelen och "sätter ihop" den... Tror ni inte att handtaget till liggdelen inte går i?! Den passar inte på ena sidan, går liksom inte att klicka fast. Konstruktionsfel på fästet!!! Så nu har vi TVÅ liggdelar som är värdelösa... Jag pallar inte se skiten längre. Hämtar snart en kundvagn på Maxi att köra runt ungen i.... :(
Issan: varken jag eller mannen är ett dugg fotbollsintresserade vilket ju känns rätt skönt just nu. Men min bror och far försvinner till en annan värld när de tittar så jag förstår vad du menar.
God morgon! Bra att läsa lite vad ni haft med er förr och vad som kommit till användning och inte. Ska nog skriva en lista idag men packa kommer jag inte göra på ett bra tag.
Igår frös jag mitt medlemskap på gymmet så ska träna t.o.m. 14 juli, då är jag nog i v 36-37, sen ger jag upp. Börjar bli riktigt jobbigt nu.
Jag minns inte vad PKU-test är?!
Har varit så inställd på att få eget rum på bb, men efter mitt trista besök där i veckan insåg jag att det är få förunnat. Tycker det känns jobbigt att dela rum men men...

mammsen: Vilken dag du verkar ha haft! Och kunde inte någon ha lämnat en sittplats åt dig?! Ursäkta nu, men SVENSKAR! Det är så typsikt svenskt, ibland skäms jag. När jag varit i England och New York med magen (och då ska tilläggas att jag bara varit i v 20 respektive 26) så frågade folk mig hela tiden om jag ville ha deras sittplats på tunnelbanan. Jag skulle aldrig kunna stå upp en längre stund, hade problem redan med det innan graviditeten för jag är så lång, då hade jag tuppat av förr eller senare.
Det lät gott med den där tårtan, kan du inte skicka över en bit hihi? Hoppas dina värkar lugnar ner sig så du får en trevlig kväll.
Jag skulle ju baka och måla tånaglar idag. Slutade med att jag sovit bort hela dagen istället. Har känt mig helt sjukt trött. Hade jag inte nyss varit på sjukhuset och tagit diverse prover så hade jag blivit lite orolig. Har varit helt enormt trött.
Angående liggdelen till iCandyn så ringde vi chefen på Babyproffsen igen igår. Han var i Kiev så han skulle ta tag i detta när han kom hem... suuuuuck!!
Fattar inte heller folk som fortsätter med nikotin och alkohol när de är gravida. Det är väl delade meningar inom forskningen ifall ett litet glas vin eller några munnar öl vid enstaka tillfällen kan skada, men jag tycker det är bäst att bara hålla sig borta. Jag brukar smutta lite på mannens vin när han provar nåt nytt bara annars om jag vill festa till det så dricker jag 0,5 öl eller grapetonic som jag tycker känns festligare än cola.
Och som nån sa, ok att man har problem med nikotinberoendet, det kan ju va så in i helvetes jobbigt. Slutade själv röka för fem år sen och det tog tid att bli helt fri. Men om man nu inte kan hålla sig ifrån det, varför showa med det? Jag hade skämts ihjäl även för mig själv och jag hade rökt under graviditeten. Det är ju dessutom ganska tydliga och allvarliga problem dessa barn ofta föds med. Nä fy!!
Och apropå alkohol! Helt off topic men har någon nåt bra tips på sommardrink MED alkohol? Gärna som man kan göra alkofri också. Behöver tips till midsommarens fördrink...