• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Jag är törstig konstant och jätte torr hud. Har aldrig behövt smörja mig förr när jag duschat mm. trots jag kan vara eksem"barn" på vintern (bara nåt parti som smörjs koncentrerat) men nu nästan fnasar jag om jag inte gör det.

Vi får inte boka RUL-tid förän v. 14+0 så två låååånga veckor kvar. Det är nästan längre väntan än förhoppningsvis 39+6 eller 40+0 hehe.

• Millas

Vecka 15+0 idag!

Kikade in i bildtråden. Vilka fina magar det var där.. Jag ser gravid ut men det är bara min fläsk mage som format sig och börjar högre upp. Ingen hård kula någonstans där inte. Förutom på morgonen då kan man känna att det är lite hårdare nertill

Vi har RUL 13/3 är då i vecka 19+2

• Gadget

Tänker att den här törsten vissa skriver om och huvudvärken andra skriver om hänger ihop. Ni med huvudvärk, dricker ni ordentligt?
    Jag märker framförallt på morgonen att jag är helt uttorkad.

Millas: jag har också fläsk på magen, men ser ju ändå att magen som du skriver ändrat form och blivit större även om det är svårare att se exakt vad som är bebisen. Men jag myser med min stora mage och tänker att oavsett om det är fläsk eller bebis så beror det på graviditeten.

• Grisefia

Vi har fått rul 9/3, v 18+5 då. 

Jag har också haft jätteont i huvudet. Sen i torsdags. Brukar få huvudvärk när jag inte har druckit tillräckligt, så nu har jag haft vattenflaskan redo hela tiden. 

• Juliette

Gadget: Har oxå tänkt på det där med vätska. Har varit bra att dricka men de senaste två dagarna har det kanske blivit lite för lite. Får skärpa mig!

Torr är jag också! Helt galet. Och det kliar något fruktansvärt särskilt på ryggen och brösten. Nån som har tips på bra kräm att smörja sig med?

• Gadget

Jag är också galet torr, men det brukar jag vara den här tiden på året när det är kallt ute så jag vet inte om det är det eller om det är graviditeten. Men å andra sidan kliar brösten något fruktansvärt och det brukar de nog inte göra. Men ryggen brukar klia så här års. 

• Juliette

Hehe! Nej, jag brukar oxå vara torr på vintern men det här är extremt. Tror inte att brösten brukar klia så här :).

• astro

Kokosfett! Inte silverpaketet utan riktigt kokosfett som inte är härdat.

Fungerar på torr hy, torra läppar, nariga ytor, eksem. Och det är bara utanpå, det. Ta en tesked i te/kaffe morgon och kväll så hjälper det hyn den vägen också samt minskar risken för förstoppning. 

För mig är kokosfett rena mirakelsalvan, jag står inte ut utan.

• anneh

Här är en till som är törstig och har torr hud!

Rul 9/3, kommer vara i vecka 19+1.

Svar på tråden Augustibebis 2012