• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lolli87

Jag ska ha den 2a augusti och har inte fått kallelse till ultraljud ännu... Det blir vårt första ultraljud så nu tycker jag det borde komma snart!? Är i vecka 16 (15+3 ... ) Har någon annan i vecka 16 också en stor gravid mage redan? Alla påpekar att min mage är så stor redan??

• Gadget

Lolli87: kolla vår bildtråd och jämför magar. Länk i trådstarten. Det verkar väldigt olika, endel har stor mage och hos vissa syns det inte alls.

• minstörstalycka
    Lolli87 skrev 2012-02-12 22:01:00 följande:
    Jag ska ha den 2a augusti och har inte fått kallelse till ultraljud ännu... Det blir vårt första ultraljud så nu tycker jag det borde komma snart!? Är i vecka 16 (15+3 ... ) Har någon annan i vecka 16 också en stor gravid mage redan? Alla påpekar att min mage är så stor redan??
    Jag fick min kallelse på inskrivningen hos bm.. Om du inte fått den inom en vecka skulle jag ringa och fråga. Men oftast så görs ultraljudet i vecka 18+0-20+0  ..

Min mage är stor, men beror nog på andra barnet.. men ha hört att om man ha dåliga magmuskler växer magen fortare.. (Om detta är sant vet jag inte)

men du får ju veta på rul exakt datum! :)
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-02-12 21:53:24 följande:
    Kokosfett! Inte silverpaketet utan riktigt kokosfett som inte är härdat.

Fungerar på torr hy, torra läppar, nariga ytor, eksem. Och det är bara utanpå, det. Ta en tesked i te/kaffe morgon och kväll så hjälper det hyn den vägen också samt minskar risken för förstoppning. 

För mig är kokosfett rena mirakelsalvan, jag står inte ut utan.

Var köper du helst detta kokosfett? För i vanliga matbutiken har jag nog bara sett silverpaketet.
  • Mamma070912
    Stövelkatten skrev 2012-02-12 22:12:06 följande:
    Var köper du helst detta kokosfett? För i vanliga matbutiken har jag nog bara sett silverpaketet.
    Hälsokost har jag hört, har dock inget själv...

Jag smörjer mig med ungarnas miniderm, hela kroppen och ansiktet också
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Saaajmon

Helosan är bra har jag hört :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12

Gadget: ja du kan ha en poäng där! Jag är dålig på att dricka när jag är hemma men när jag ska iväg tar jag alltid med vatten och tänker mer på å dricka. I natt vaknade jag och kände mig helt uttorkad. Drack mycket då men det var väl för sent. Har haft spränghuvudvärk hela dagen som vägrar ge sig. Skärpning med vatten alltså!

• Novalina
    astro skrev 2012-02-12 21:53:24 följande:
    Kokosfett! Inte silverpaketet utan riktigt kokosfett som inte är härdat.

Fungerar på torr hy, torra läppar, nariga ytor, eksem. Och det är bara utanpå, det. Ta en tesked i te/kaffe morgon och kväll så hjälper det hyn den vägen också samt minskar risken för förstoppning. 

För mig är kokosfett rena mirakelsalvan, jag står inte ut utan.

Vart kan man köpa det? Märke?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • oxle bo
    cupcakekiller skrev 2012-02-12 23:02:34 följande:
    Inskrivning imorgon och RUL på tisdag, längtar ihjäl mig! :D
    å har du Rul på tis, kul vilken vecka är du i då?
    jag har 1/3 19+1 då
Svar på tråden Augustibebis 2012