• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

man kan jäsa överallt att man ska bli hård i magen som gravid, men NEJ,
    tvärt om för mig,diare. samma när jag vänta min son,, är det normalt?

• Stövelkatten
    oxle bo skrev 2012-02-13 07:10:11 följande:
    man kan jäsa överallt att man ska bli hård i magen som gravid, men NEJ,
    tvärt om för mig,diare. samma när jag vänta min son,, är det normalt?
    Samma för mig, min mage krashar över lag. (faktiskt samma när jag har mens också, blir alltid helt kajko i kistan)
  • fru Elle

Idag på väg till förskolan pratade jag och Molly om bebisen i magen. Hon var lite bekymrad över att bebisen inte hade några leksaker. Berättade då att den bor i vatten därinne och att den badar och leker med sina händer. Då sa hon, bor den i vatten och efter en liten stund och ibland i kaffe !

• oxle bo
    Stövelkatten skrev 2012-02-13 07:21:51 följande:
    Samma för mig, min mage krashar över lag. (faktiskt samma när jag har mens också, blir alltid helt kajko i kistan)
    jag får så det är akut också måste springa på 2 sec, när jag jobbar dag så ringer klockan 4:30
    slänger på mig kläder o kissar hunden, sen till bussen som går 5:30,
    men måste alltid hinna med toa besök efter hunden varit ute, det är jobbigast då, men är samma hela dan typ

får kroppen all näring den ska ha om det rinner igenom?

ursäkta min trevliga info ;)

v 17 (16+5)
  • Ellenbmt

I vanliga fall är jag gasig i magen med oregelbundna tider, kan ibland gå två dagar utan att göra 2an, men nu är det supertegelbundet, halvdiarre och gaserna har mer än fördubblats och rapar dygnet om!!

• oxle bo
    fru Elle skrev 2012-02-13 07:30:46 följande:
    Idag på väg till förskolan pratade jag och Molly om bebisen i magen. Hon var lite bekymrad över att bebisen inte hade några leksaker. Berättade då att den bor i vatten därinne och att den badar och leker med sina händer. Då sa hon, bor den i vatten och efter en liten stund och ibland i kaffe !
    haha härligt :)
    hur gammal är Molly?
    jag har inte berättar för mina barn är, eller främst Alicia som är 3år Anton 1,5 hajar nog inte ;)
    tänkte jag skulle göra det efter RUL 1/3
  • Hejåhå

Samma här, magen är i uppror! Får också värsta akutattackerna. Jag trodde det var Ferronolen jag dricker, men det verkar inte spela någon roll. Med dottern var jag däremot trög...

• 3apåGång

Astro: Tack för tipset med kokosfett. Jag är så torr om händerna av alla blöjbyten och tvättningar nu. Använder Locobase salva som är ganska bra men läpparna är också väldigt torra och det blir bara värre av Lypsyl och allt sånt. Ska kolla hälsokosten idag.

Jag har RUL i v. 19+2 men enligt KUB nu skulle det vara 18+5. Tror inte på den flyttningen så för mig är det ändå 19+2. Enliget VUL så stämde BF med det datumet jag själv trodde enl. ägglossning och mens.

Jag är också mycket törstig för det mesta och dricket mycket. Har nästan aldrig ont i huvudet.

Roligt att "bebisen bor i kaffe ibland"!!

Svar på tråden Augustibebis 2012