• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo
    Bellatrixx skrev 2012-02-13 08:58:50 följande:
    Jag ska göra RUL den 15/6 och kommer då vara i 19+6 Skrattande
    nä stämmer inte va ;)

jag är också tor, kliar jätte mycket på armar ben o på snittet..
  • capy

Hade en lite småjobbig fredagkväll med andnöd och hög puls. Låg ner i soffan och pulsen pendlade ändå mellan 100 och 110. Så höll det på ett par timmar till jag gav upp och gick och la mig. På morgonen när jag vaknade var vilopulsen nere på 75 igen. Jättemärkligt, har ju hört att man kan få hjärtklappning, men att det ska sitta i så länge...

Gällande RUL så har vi tid 15/3 och då är det v 19+3 

• Ellenbmt

nu har jag lagt upp en suddig bebis och lite magbilder

• Albasmamma

Här är en till som är extremt torr, försöker smörja mig så mycket det går. Men tack för tipset om kokosfett, ska kolla det.
    Jag är RUL 8/3, är då i 18+3.

Igårkväll kände jag av foglossning första gången denna graviditet, men hade nog varit i gång lite väl mycket under dagen. Pulkaåkning med barnen och sen både dammsög jag och vaskade golven. Får försöka ta det lite lugnare i fortsättningen.

• 05091112

Skriver inte så ofta här, det är rätt händelselöst just nu dessa veckor hehe. 11+5 idag.
    Känns som en evighet kvar till UL (28/3)

Och så har jag nyss läst att vi int får fota bebisen på varken förlossning eller BB.  

• fru Elle

Oxle bo, Molly blir 4 i mars, vi berättade efter Kub. Hon pratar om sitt syskon i magen varje dag . Hon har så härliga funderingar om bebisen i magen.

• Hejåhå

0509: vad konstigt att man inte får fota.
    På mitt kejsarsnitt hjälpte sköterskan t.o.m till att hålla i kameran.
    Ok, att personal och andra inte vill hamna på bild, men att införa kameraförbud är ju bara löjligt. Jag skulle ta kort iallafall!

• fru Elle

05091112 fy vad tråkigt att inte kunna fota sin bebis på förlossningen och BB. Måste vara många som gör det ändå. Är det personalen som inte vill komma med på bild, eller att man inte ska fota andra personer som också har fått barn. Vi har aldrig hunnit plocka upp kameran innan barnen har fötts. Min man har fotat när barnet har kommit upp på mitt bröst, är nog de enda korten vi har som togs när personal var på rummet. Annars har jag fotat när jag varit själv med barnet på rummet. Om man bara låter bli att fota andra personer så bör det vara ok att fota tycker jag. Jag kommer att fota mitt barn i vilket fall. Vilket sjukhus gäller dessa regler på?

Svar på tråden Augustibebis 2012