• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.

• Grizabella
    Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
    Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
    Förra graviditeten så hade jag moderkakan i framvägg vilket gjorde att jag kände sparkar först i vecka 21-22, så tråkigt, hade ju första barnet att jämföra med, kanske är det så att din moderkaka ligger i framvägg
  • Hejåhå

Stövelkatten: men om du hör hjärtat behöver du inte oroa dig! Nu har de så mycket utrymme att man kanske inte känner den varje dag, det är ju bara senare i graviditeten. Jag kände absolut inte dottern varje dag förrän v 30. Oroa dig inte!

• Hejåhå

Jag hade moderkakan i framvägg förra gången och det dröjde också till ca v 20 innan jag kände något. Dessutom kändes det nästan aldrig utanpå magen, även som höggravid, vilket var tråkigt för sambon.
    Den här gången är den i bakvägg och jag känner redan lite kickar.

• Tesdy
    Jag hade så hela förra veckan och det är först igår som guldklimpen gjort sig till känna igen. Nu känner jag h*n till och från hela tiden. Har inte gått långa stunder som jag inte kännt något idag. Så eftersom dom har så gott om plats i magen nu så tror jag knappast att det är någon fara speciellt inte med tanke på att du hör hjärtat.
    Kommer snart igång igen skall du se.
  • Sandrina
    Jag går in i vecka 17 idag och känner inte det minsta. Det är i och för sig mitt första barn, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas! :)
    Men var hos BM i tisdags och hon hörde både hjärtat och att den sparkade men sa att det inte alls är konstigt att jag inte känner något än.

Hur känns de?? Haha! :)
  • Tesdy
    Sandrina skrev 2012-02-16 13:13:23 följande:
    Jag går in i vecka 17 idag och känner inte det minsta. Det är i och för sig mitt första barn, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas! :)
    Men var hos BM i tisdags och hon hörde både hjärtat och att den sparkade men sa att det inte alls är konstigt att jag inte känner något än.

Det känns som om det är en fisk som sprattlar till inom dig.
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-02-16 13:13:23 följande:

Som fisksprattel, eller muskelryckningar. :)

Nej, det som är märkligt är att jag känt en hel del i ungefär en månad nu, och sen så försvinner det bara. Kanske är moderkakan som är i vägen, "i mitten" så att säga. Eftersom det jag kände var runt ljumskarna. Jah, vi får väl se. Lever gör ju ungen! Men den kanske saknar ben? Oskyldig
  • NiniMe

Så då har jag varit hos sjukgymnast och fått konstaterat, foglossning... Så nu går jag runt med ett foglossningsbälte.. Har ni andra erfarenheter av det? Jag tycker det gör mer ont när jag har det på mig..

• banana81

Babyhummingbird: jag bor också i Ängelholm, eller lite utanför iaf! Skoj!
    Jag skulle jättegärna vilja gå på mässan i Göteborg men vi gifter oss den 3 så tror det är lite ont om tid just den helgen, hihi!
    Molvärk känner jag nästan varje dag, är i v 12+

Svar på tråden Augustibebis 2012