• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

woho! 13+0 idag =) Känns som man är ljusår efter... haha. Nästa vecka får jag ringa o boka ul äntligen. Under denna veckan har det hänt mycket i magväg. Nu är det inte bara "där nere" det är mage utan det går som en jämn fin båge från under brösten och ner. Går inte gömma i halvslappa tröjor längre utan måste verkligen vara för stor hoodtröja. Vet att det inte är större än en persika eller något men det ser verkligen så ut vare sig det är tarmar eller magsäck så ingår även dessa i en gravidmage sen ju. Fick en våg igår av mamma ^^ haha. Men hade inte gått upp mer än max 1 hg om båda vågarna är rätt. *Lycka* ;)

Strunta i henne Sajmon! Alla är vi olika..

• Saaajmon
    RockTheRebell skrev 2012-02-19 15:26:20 följande:
    woho! 13+0 idag =) Känns som man är ljusår efter... haha. Nästa vecka får jag ringa o boka ul äntligen. Under denna veckan har det hänt mycket i magväg. Nu är det inte bara "där nere" det är mage utan det går som en jämn fin båge från under brösten och ner. Går inte gömma i halvslappa tröjor längre utan måste verkligen vara för stor hoodtröja. Vet att det inte är större än en persika eller något men det ser verkligen så ut vare sig det är tarmar eller magsäck så ingår även dessa i en gravidmage sen ju. Fick en våg igår av mamma ^^ haha. Men hade inte gått upp mer än max 1 hg om båda vågarna är rätt. *Lycka* ;)

Strunta i henne Sajmon! Alla är vi olika..
    Själv har jag gått upp ca 2 kg, men det har satt sig på låren och rumpan Flört Därför har jag inte så stor mage. Min mamma gick upp 8 kilo med mig och hade inte en jättemage då hon är 150 cm lång :P 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Blomsterfröna

Ska vi ta och prata lite bedövningar ?? Kanske de har gjorts tidigare... Jag kommer inte köra på någonting. Tig lustgas med pojkarna och tjejen ingenting.., klarade av utan bedövning :)

• Saaajmon
    Blomsterfröna skrev 2012-02-19 15:34:20 följande:
    Ska vi ta och prata lite bedövningar ?? Kanske de har gjorts tidigare... Jag kommer inte köra på någonting. Tig lustgas med pojkarna och tjejen ingenting.., klarade av utan bedövning :)
    Jag hade tänkt spinalbedövning i ryggen och lokalbedövning där "nere" och lustgas. Men om det är tvunget så använder jag mig av epidural, annars inte! 
    7 Augusti 2012 ♥
  • RockTheRebell

Blomsterfröna: Det där har jag än ingen aning om... hehe. Men tänkte mig lustgasen i alla fall. Så får se hur "illa" det är. Har väldigt hög smärttröskel för allt annat vid skador/tatueringar och dylikt. Men jag ska inte motsätta mig bedövninge bara för att vara vrång.

• Blomsterfröna

À R
    - skönt att allting va bra med pyret. Försök slappna av på resan. Du verkar va en sån som blöder under grav så tror inte du behöver vara orolig. Njut tillsammans med familjen och ha de lugnt och skönt

• mrsnoname

Saaajmon: skit i henne! Hon verkar ju ha problem som inte har med dig å göra! Spelar väl ingen roll vad hon tror så länge du vet eller hur :)
    Men säger som nån innan. Har du inte vart hos en bm ännu så är det nog bra å ta kontakt. Om inte annat så för att få stöd.
    Borde väl börja närma sig rul för sig också ;)

Hoppas du kan släppa hennes elakheter å njuta istället!

• Saaajmon
    mrsnoname skrev 2012-02-19 15:49:20 följande:
    Saaajmon: skit i henne! Hon verkar ju ha problem som inte har med dig å göra! Spelar väl ingen roll vad hon tror så länge du vet eller hur :)
    Men säger som nån innan. Har du inte vart hos en bm ännu så är det nog bra å ta kontakt. Om inte annat så för att få stöd.
    Borde väl börja närma sig rul för sig också ;)

Hoppas du kan släppa hennes elakheter å njuta istället!
    Jag börjar släppa det nu. Jag ska väl få njuta av att jag är gravid eller? :) 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Millas

Med Vilgot tog jag bara lustgas. Gick utmärkt. Tänkte dock testa helt utan smärtlindring denna gång just för att jag kände att man koncentrerade sig för mycket på lustgasen istället för andningen och kroppen.

Har dock inga förväntningar inför själva förlossningen utan det får bli som det blir.
    Kan vara lite farlig att snöa in sig på någon idé.

Svar på tråden Augustibebis 2012