• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Roos26

Idag har jag gått 13 veckor:D mÅr fortfarande illia då och då å spyr ibland å är väldigt trött men de är mycket bättre nu än för några veckor sedan. Letade upp två säckar med mamma kläder från förra graviditeten då magen ploppar ut helt plötsligt. En hel del passar nu men de mesta e för stort som jag nog bara kommer kunna kunna ha sista två mån eller nägot(vägde lite mer från start sist) så behöver ändå ut å shoppa lite. Men hittar inte så mycket kul kläder....behöver en snygg vår jacka oxå som inte ser ut som en stor påse bara för att man har mage:P några tips?

• babyhummingbird

Här är tanken att använda så lite som möjligt.. Har också fått höra att jag har ganska hög smärttröskel.. Får se om det stämmer, haha. Men tanken är att försöka bada lite och använda lustgas om det behövs. Sen vill jag ha perinealskydd för att minska risken för att spricka.

En annan fråga.. Om tiden finns vill jag väldigt gärna ha lavemang innan.. Fick höra att inte alla förlossningar godkänner detta.. Kan det stämma? Någon som har erfarenhet?

• Hejåhå

Saajmon: känner ni varandra eller? Det verkar som att hon är avis på dig, eller någon annan konflikt som ligger bakom.

• Saaajmon
    Hejåhå skrev 2012-02-19 16:08:14 följande:
    Saajmon: känner ni varandra eller? Det verkar som att hon är avis på dig, eller någon annan konflikt som ligger bakom.
    Vi känner inte varandra så bra. Utan vi är mer som bekanta till varandra. Vi har inga andra konflikter bakom då vi inte känner varandra så bra :P 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Ellenbmt

16+1 idag. Härligt.
    Saajmon! Klart du ska njuta! Konstigt att hon orkar?!

Appropå bedövning så körde jag profylax bara. Testade lustgasen tre andetag men kände mig bara olustig ;)

Skrev ett Superbra förlossningsbrev!

• Sommaren12

A R: skööönt att allt var bra! :) lätt för mig å säga men försök att njuta av resan! Inte minst för att det är en fantastisk stad! Om du är nervös så kolla upp fakta om hur du gör om du behöver söka vård där. Kan vara en trygghet att veta det innan ni åker. Och vilken liten hjälte ni har i familjen! Fira ordentligt! Kram

Känner mig nojjig idag. Fler som känner ibland att allt bara är på låtsas? :( vet ju att bebben är där, har ju sett den men ibland får jag ändå för mig att det inte är på riktigt. Har svårt att beskriva känslan, antar att jag låter helt paranoid...

Jag kommer nog skriva i mitt förlossningsbrev att jag vill att de ska hjälpa mig att lita på mig själv och min styrka så att jag endast tar lustgas men att jag vill ha epidural som alternativ. Tycker all smärtlindring verkar ha så läskiga bieffekter. Var med om en misslyckad leverbiopsi en gång och kan inte föreställa mig någon värre eller mer panikartad smärta. De stack alltså in en tjock kanyl mellan revbenen och skar av en bit av levern UTAN bedövning... Bedövningen tog aldrig. Såklart kan jag inte föreställa mig smärtan att föda barn men kan ändå inte tänka mig något ondare och det överlevde jag ju. ;)

• Grizabella

Angående, med första barnet avverkade jag runt 24 timmar på sjukhuset och hann med akupunktur, sterila kvaddlar, lustgas och epidural. Akupunktur och sterila kvaddlar gav ingen effekt.

Andra så hann jag bara med 40 minuter på själlva förlossningsrummet, så då blev det lustgas.

Beroende på hur lång tid denna förlossning kommer ta så vill jag först ha lustgas och tar den allt för lång tid epidural, ingen akupunktur eller kvaddlar. 

• Sommaren12

I vilket stadie under förlossningen använder man sig av bad och akupunktur?

Jag älskar ju att bada och kan tänka att det iaf lugnar mig. Akupunktur är jag också väldigt intresserad av. Botade min svåra migrän med akupunktur, så det är nåt jag tror på.

Erbjuder de dessa grejer på de flesta sjukhus?

• Blomsterfröna

Sommaren- aj aj aj säger jag. Känner du att du inte får rätt bm under förlossningen så byt. Vissa kan va riktigt tjuriga men jag själv har aldrig varut med om de.
    Jag kan oxå tro detta e på låtsas. Hjärtljuden hör jag inte från min doppler men har känt av små små buffar, men ändå e man orolig...

Svar på tråden Augustibebis 2012