• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas
    05091112 skrev 2012-02-19 17:06:01 följande:
    Hej tjejer!!!
    Måste bara fråga, när slutade erat illamående?
    Mitt håller i sig rätt bra fortfarande, är i 12+ nåt nu.

Och denna graviditeten plågas jag av ischiassmärtor  
    Mitt illamående slutade för typ 3-4 dagar sen. Är idag i vecka 16+0 idag. Höll i sig exakt lika länge förra gången också.
  • Sommaren12

Hejåhå: har också känt liknande men inte så illa. Är ok så länge jag ligger på rygg men först vill jag alltid böka runt lite och när jag ska vända mig på sidan strålar värken jag har i ryggslutet ner i skinkorna och låren ibland.

• mammsen
    novaunique skrev 2012-02-19 10:35:04 följande:
    Mammsen: Jag är i vecka 16+6!

Aha, då förstår jag du e less på illamående!
    Jag hade riktigt kraftigt illavående i min förra grav, det stannade upp helt plötsligt i v16 -v17  typ.
    Jag märkte nog inte ens att jag plötsligt mådde bra utan en dag glömde jag ta på mina sea-band efter dushen och  samma dag eller någon dag efter så slog det mig att jag mådde bra!

Hoppas det släpper snart för dig!
    Har du testat sea-band och postafen?     
  • 05091112
    Millas skrev 2012-02-19 17:23:38 följande:
    Mitt illamående slutade för typ 3-4 dagar sen. Är idag i vecka 16+0 idag. Höll i sig exakt lika länge förra gången också.
    Nåja då fanns det ett slut iallafall förhoppningsvis
  • Saaajmon

Nu har jag raderat min blogg på MinBebis. För den ena tjejen skulle länka min blogg och bevisa att jag är fejk och att jag har snott någon annans bilder och graviditet! Det var mina ord som skrevs, allt var mitt! Nej, nu kan jag börja på ny kula med ny blogg som är lösenskyddad! 

Om du vill ha användarnnamn och lösen så skriv till mig i min inbox! 

7 Augusti 2012 ♥
  • lills

Kanske dum fråga, men vi pratar ju förlossning... Hur vanligt är det att man spricker? Mitt första och jag känner lite rädsla inför just det.....

• Saaajmon
    lills skrev 2012-02-19 17:57:20 följande:
    Kanske dum fråga, men vi pratar ju förlossning... Hur vanligt är det att man spricker? Mitt första och jag känner lite rädsla inför just det.....
    Det är vanligt som förstföderska att spricka :) 
    7 Augusti 2012 ♥
  • mammsen
    Blomsterfröna skrev 2012-02-19 15:34:20 följande:
    Ska vi ta och prata lite bedövningar ?? Kanske de har gjorts tidigare... Jag kommer inte köra på någonting. Tig lustgas med pojkarna och tjejen ingenting.., klarade av utan bedövning :)

Jag körde bara lustgas på min förlossning med dottern i v 41, gick toppen, klart det gjorde ont men jag hadde kul!
    När jag kom in och var 4 cm öppen hoppade jag in i ett av deras rymliga badkar och alla värkar "försvann" jag hade inte minsta känning av en enda värk under de 2 timmarna jag låg i vattnet. När jag ställde mig upp var jag tydligen mitt i en värk och föll ihop på golvet av smärta, då var jag öppen 8cm plötsligt! Så tack vare badet kände jag inte 4cm!!! Sedan körde jag på med lustgasen bara.. Denna gången vill jag ha det på samma sätt, bad och lustgas, fast jag vill veta mer om andra bedövningar om jag skulle ångra mig när jag väl är där.  
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-02-19 15:20:20 följande:
    Pyret mår bra, och allt annat såg också bra ut.Hjärta
    Men de kan inte se varför jag blöder. Det har avstannat nu men det blir en del klumpar när man blöder mycket och klumpar är jag livrädd för. 
    Var helt förvirrad av oro när jag kom in på gynakuten, skulle lämna urinprov och gick in på toa, kissade och glömde att kissa i muggen. När jag kom ut från toan stortjöt jag för att jag glömde provet. Nu gråter jag så fort någon pratar med mig, fast nu är det av lättnad. 

Jag har ett dilemma, på lördag flyger vi till New York, jag har talat med två läkare och min BM som har sagt att ett missfall kan inte framkallas av själva resan och självklart kommer jag att ta det lugnt när vi är där. Maken och barnen får hitta på en hel del på egen hand för jag kommer inte trötta ut mig. Men jag vet ju att det finns risk att jag kommer blöda igen och jag undrar hur jag kommer att ta det om vi är så lång hemifrån. 
    Till saken hör att vi reser för att fira vår son som gått igenom en ett och ett halvt år lång cytostatikabehandling och kämpat mot cancer, så den här resan är viktig honom och att vi gör den tillsammans. Det är verkligen blandade känslor inför den här resan, hur skulle ni ha tänkt?

Nu har äldsta killen gått och hyrt en film så nu ska han och jag kolla på film och äta popcorn. 
    Åh, vad skönt att allt var bra. Ha en skön resa!
  • Saftmedbulle
    Saaajmon skrev 2012-02-19 17:58:48 följande:
    Det är vanligt som förstföderska att spricka :) 
    Hmm, inget jag ser fram emot direkt...
Svar på tråden Augustibebis 2012