• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Minns att det var en tjej i början av tråden som hade fått neg på grav-test men var gravid endå för "mensen var sen" så hon tyckte det var onödigt att göra grav-test, men jag har varit borta en hel del från sidan här då jag varit sängliggande och helt orkeslös.. Någon som vet vad som hände med denna tjej? Det är möjligtvis inte sajjmon? Isåfall kan jag ju förstå om människor misstror henne, men sammtidigt tycker jag att man får lämna henne ifred, är hon säker på att hon är gravid så har hon kanske rätt, tiden lär ju utvisa det..

• mammsen

Gick tillbax och kollade tidigare i tråden, sajjmon gjorde ett neg test i v 9, har du testat positivt än?? eller är det någon som vet om hon gjort det? Om jag var henne skulle jag gått till bm för längesedan om hon inte testat pos.. Något kon ju vara fel, om inte annat är det inte snällt mot sig själv att gå omkring och inte vara säker på om man är skengravid eller gravid på riktigt.. Ju senare man får veta att man har fel ju traumatiskare måste det ju bli! 

Vill bara tilägga att detta medelande inte är menat som någon negativ kritik, jag vill inte att någon ska ta illa upp! Men jag ade varit orolig om det var jag! 

• Kampis

Jag förstår, och jag håller med dig. Jag hade också gått till barnmorskan, skengraviditet eller nåt änu värre kan ju få både mensen att bli sen + magen växa.

Ok att en del är låghormonare, men i v 9 borde man väl ändå få superstarkt plus? 

• A R

Godisbit, hoppas det går bra på kub!

noname, krya på dig, det är inte roligt att vara sjuk när man är gravid.

Saajmon, det kan ju vara bra att kolla upp lite blodvärden och träffa en barnmorska för att se att allt är ok med både dig och bebisen i magen. Är du orolig för att gå dit, är det därför du inte bokat tid? 

I dag var jag till barnmorskan för att lämna urinprovet  som jag glömde bort att ta på gynakuten i går.
    Jag är så glad över min barnmorska som har dörren öppen och det är bara att komma förbi.
    Jag berättade att igår kväll kände jag "sprattel" i magen och undrade om det var möjligt så tidigt (12+5), det här är ju min tredje graviditet så jag var ganska säker på vad jag kände. Hon berättade att med sitt andra hade hon också känt av bebisen i v13. Med tanke på mina blödningar är jag sååå tacksam att jag kan känna barnet så tidigt. 

I dag ska jag bege mig till garnbutiken och skaffa garn till en gosekatt som jag tänkte virka till lilla pyret.
    Det blev ju ingen sy och stickmässa för mig igår så jag får hålla till godo med garnbutiken.

• mammsen

Men men,, iallafall!

Den här tråden ligger ju under kategori trimester ett, de flesta har väll paserat den gränsen nu va?
    Kommer det att skapas någon ny tråd i trimester 2?
    Jag tänker om det är någon som hoppar in senare under graviditeten som med ska ha barn i aug kanske de inte letar under kategori trimester 1, fast åandra sidan är det kanska bekvämt att slippa hoppa från sida till sida hela tiden, vad säger ni? 

• Tesdy

16+0 idag och två veckor kvar till RUL. Längtar.

Såg att ni pratat om bedövning mm i helgen. Jag provade att bada, akupunktur, lustgas och EDA med dottern och med sonen testade jag kvaddlar vilket jag verkligen inte rekommenderar, det värsta jag varit med om...
    Fast när det väl satte igång med sonen så ville jag ha EDA igen men sköterskan tyckte vi skulle göra hål på hinnan först och det slutade med att jag inte hann med EDA utan födde honom med endast lustgas. Det tog nämligen knappt 20 minuter efter dom tagit hål på hinnan tills han var ute.

Jag har alltid fött i halvsittande ställning och med dottern sprack jag ingenting och med sonen så var det bara en liten skråma men dom ville ändå sy två stygn.
    Skall bli spännande och se hur det blir denna gången.

• O Hanna O

Hej 17 fulla veckor...alltså vecka 18...14 dagar kvar till rul! knoppi snurrar runt och gör kullerbyttor...eller sjunger huvudaxlar knä och tå! ligger tvärs över magen så det spänner ordentligt i ligamneten!

Att ligga skönt och sova är ett minne blott hur jag än ligger gör det ont!

• NiniMe
    Mammsen: Ja denna gången ska jag inte vara så feg hahaha.. Det är min förlossning och jag kommer göra som jag vill och för mitt barn Dock vet jag inte hur det ska gå med att byta ställning under tiden jag håller på ,ed krystningen hahah, dom andra gångerna har jag varit livrädd för att röra mig, helt utan anledning, jag tänkte bara på barnets huvud och att jag skulle klämma han när jag vände på mig osv hehe.... Man tänker verkligen inte klart  

Men några saker som jag tänkt på nu som ska stå i journalen:
    Jag vill inte ha någon epidural eller ngt annat endast lustgasen.
    Avnavling när strängen är klar med sitt..
    Ha olika ställningar under krystningen.
    Att dom ska hjälpa min man att hjälpa mig under tiden..

Dock ska jag gå hemma så länge jag bara kan och hoppas på så lite tid som möjligt på förlossningen... Hade tänkt ha med min syster under fl om hon vill, för det kan vara skönt för min man med lite avlastning... Jag har varit med på en förlossning och där var vi två stycken och det är jag tacksam för eftersom det tog 20 timmar och det var skönt att där var en till som kunde pyssla om den födande under tiden man tog en liten paus osv.. Det är ganska påfrestande för mannen med..
  • Xericax

Var känner ni av bebisen då ni känner av den i magen? Jag är 13+3 idag (första barnet) och har de senaste dagarna känt av små minimala "muskelkramper" lite så att det kittlar till några cm på båda sidorna av naveln vid olika tillfällen, men jag tycker det borde vara för högt upp för att vara pyret, kanske det bara är något annat?
    Ska till läkaren nästa vecka på undersökning så jag ska fråga henne då hur högt livmodern sträcker sig nu, men hon kommer ju antagligen att säga att det är för tidigt att känna något eftersom det är mitt första, men jag vet ju att det inte kan vara pyret om det visar sig vara för högt upp.

• NiniMe
    Xericax skrev 2012-02-20 11:23:59 följande:

Var känner ni av bebisen då ni känner av den i magen? Jag är 13+3 idag (första barnet) och har de senaste dagarna känt av små minimala "muskelkramper" lite så att det kittlar till några cm på båda sidorna av naveln vid olika tillfällen, men jag tycker det borde vara för högt upp för att vara pyret, kanske det bara är något annat?
    Ska till läkaren nästa vecka på undersökning så jag ska fråga henne då hur högt livmodern sträcker sig nu, men hon kommer ju antagligen att säga att det är för tidigt att känna något eftersom det är mitt första, men jag vet ju att det inte kan vara pyret om det visar sig vara för högt upp.

Jag är i vecka 17+ nu och jag har min livmoder någon cm under naveln, jag kan tänka mig att din livmoder i den vecka du är i är strax ovanför blygdbenet..
Svar på tråden Augustibebis 2012