• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    NiniMe skrev 2012-02-19 19:36:52 följande:
    Det man kan tänka på när det gäller att inte spricka är även att ha en annan ställning än liggande som är barnmorskornas favoritställning men är igentligen inte den smidigaste... Att halsitta på huk är den som är smidigast för dig och barnet eftersom tyngdlagen hjälper till att få ner barnet i kanalen...
    Denna gången ska jag absolut göra det och jag ska absolut skriva in i min förlossningsjournal att jag ska ha avnavling när navelsträngen har pumpat klartoch när moderkakan kommit ut, dsv när barnet fått i sig alla viktiga ämnen i blodet all syre osv, som den behöver för att kunna återhämta sig ordentligt efter fl... Läs gärna på om det så ni vet vad det gäller...
    Jag hade inte en aning när jag födde mina pojkar men nu vet man lite mer och jag tänker inte riskera ngt onaturligt för mitt barn för att forskning av dess stamceller ska göras...

Gud! jag kunde nästan skrivit detta medelandet själv!
    Jag vill föda på huk eller hängandes över de där vrålsexiga gåstolarna, men blir jag knäsvag av smärtan får det bli på alla fyra eller något i sängen..
    Men på tal om avnavling! Jag håller med! Barn som avnavlas tidigast 3 min efter förlossning får ca 1 dl extra blod i kroppen! Efter barnet är fött så slutar ju flödet ganska snabbt i navelsträngen och efter ett par minuter blöder det inte ens när man klipper..  
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-02-19 21:52:03 följande:
    Gadget: KLIPPA?!?! Fyy nu får jag förlossningsskräck!! Skulle tuppa av om nån klipper mig mellan benen! :'(
    Oroa dig inte! Klipper de så gör dem väll det under tiden man har ont av en värk redan, och då känner du det inte, som att spricka,, det känns inte heller,, men personligen vill jag inte spricka igen då jag upplevde det väldigt besvärligt att läka och så efter förlossningen
  • mrsnoname

Jaha tjejer... Smärtan i bröstkorgen jag skrev om igår var visst en kraftig förkylning som gått ner i luftrör och lungor. Har vart hos läkaren idag och nu ligger jag hemma å vilar. Läkaren ville sjukskriva mig i tio dagar men jag sa att det inte behövdes. Kan ju vara hemma hela veckan utan sjukskrivning. Känns dock läskigt att vara sjuk när man har en liten i magen :/

• Stövelkatten

v.18 idag! Huvudvärk dagligen, och ett skitkasst humör- Kul tjej...

Saaajmon- Jag kan på sätt och vis förstå att folk har svårt att vara med på att du är gravid, när du inte liksom "tar det på allvar" med att gå till BM osv. Något jag själv frågat dig om flera gånger, det verkar inte som att du vill svara mig? Hur som helst... att hon väljer att skriva om dig i sin blogg är bara larvigt och ganska stört. Har hon inte viktigare saker att tänka på?

• oxle bo

JAG MÅR PISS.
    så ont i halsen att jag knappt kan andas, o inte prata.
    som grädde på mosset så har jag en 3åring o en 1,5åring hemma som bara bråkar..
    jag dricker massor av vatten o te (även fast det gör ont) o vatten kan jag inte dricka som gravid, så jag springer o spyr hela tiden... blä...

• novaunique
    Stövelkatten skrev 2012-02-20 10:25:35 följande:
    v.18 idag! Huvudvärk dagligen, och ett skitkasst humör- Kul tjej...
    Här är det också huvudvärkigt!

Visst var det någon i ett tidigare inlägg som rekommenderade att man kunde ta kontakt med sin familjeläkare och be att få utskrivet något starkare än Alvedon? Minns ni vad det var? Har telefontid idag nämligen och tänkte be om ngt annat än Alvedon eftersom det inte hjälper ett piss och jag är ju inte överdrivet sugen på att behöva lägga mig ner och ge upp pga detta vidriga huvudvärk...
  • mammsen
    Hejåhå skrev 2012-02-20 07:53:22 följande:
    Boken "att föda" är bra. Man blir peppad av att läsa den. Den sista tredjedelen handlar om komplikationer och den delen ville jag inte läsa.
    Nej, jag håller med, jag tycker man ska focusera på och rikta in sig på att allt ska gå bra =)
    Blir det komplikationer så är det ofta inte så mycket man själv göra för att påvärka, då kommer det ju ett gäng och berättar exakt vad man ska göra/gör det de måste göra.  
  • Kampis

Saajmon: Nu har jag nog missat nåt här, går du inte till barnmorskan??

Svar på tråden Augustibebis 2012