• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

jag sat, låg på sidan, rygg, stod på alla fyra, ja jag hade väl de flesta ställningena under mina en och en halv timme krystande och sprack 6 inre och måånga yttre stygn. Sprack uppåt också, alltså även i klitoris.

• Sommaren12

Gadget: KLIPPA?!?! Fyy nu får jag förlossningsskräck!! Skulle tuppa av om nån klipper mig mellan benen! :'(

• Gadget

Sommaren12: hittade ett uttalande från en svensk chefsbarnmorska som sa att i Sverige klipper man mer sällan än många andra västerländska länder (typ Tyskland kanske... :-S ) och bara om man riskerar att spricka hela vägen vilket är ganska ovanligt. Men hon sa även precis som jag hade för mig att jag läst att en naturlig (mindre/normal) sprickning läker bättre än klipp så jag vill nog försöka hålla dem från att klippa. Hua... Undrar om det finns motsvarighet till förlossningsbrev här.

• Ellenbmt

Sommaren- man är så jävla inne i föda barn grejen just i det skedet så klipper dom märker du det nog inte :) man blir ett djur, med ett rus utan dess like....

• novaunique

Gadget:
    Lustgas finns inte i Tyskland. Iaf inte 2006. Vill minnas att man inte ansåg det vara hälsosamt. Vi bodde i Bremen på den tiden. Vi åkte till Sverige och födde barn.. tur det, för EDAn funkade inte på mig så lustgasen blev min BFF

• babyhummingbird

Jag skulle ju föredra ett litet klipp än att spricka från underlivet hela vägen upp till analen som tyvärr händer vissa.. Sen vill ju klart alla spricka så lite som möjligt (eller undvika det helt) och man får ju hoppas på att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra att man spricker. Tänker prova allt ställningar, oljor, handgrepp, bäckenbottenövningar och allt som kan tänkas hjälpa mot att spricka..haha.. Men.. I slutändan är ändå det viktigaste att lilla krabaten kommer ut och mår bra!

• Gadget

Lustgasen är inte så bra för miljön heller har jag för mig. Vet inte av vilka skäl, men jag tror det är många länder som inte har den. Nåväl, jag vet inte vad jag går miste om.
    Men tack för ditt svar, tänkte just att någon skrivit tidigare ang barnvagnar att denne bott i Tyskland vid första barnet men jag mindes inte vem. Men då har du förstås ingen erfarenhet om förlossningar här då mer än vad du läst och hört. Synd.

• Gadget

Babyhummingbird: självklart vill jag också hellre ha ett klipp än spricka hela vägen. Det kändes mest bara som om de klippte så onödigt många om det är så mycket som 18%. Vill ju hellre att de försöker med annat som det där greppet om de nu har kunskap om det. Men lite får man väl lita på deras erfarenhet även om man också läser om kvinnor som är glada att de stått på sig av olika anledningar.

• Aprilia1977
    Saaajmon skrev 2012-02-19 13:42:45 följande:
    Saajomon: Det undrar jag också. Men vissa är stolskott. Jag trodde verkligen på att jag kunde lita på denna tjejen. Men hon är precis som alla andra. Om jag hade sökt uppmärksamhet så hade jag skrikit ut det till vem som helst att jag är gravid. Att jag har en blogg och skriver om min graviditet gör inte att jag söker uppmärksamhet. Jag är glad i alla fall jag inte sänker mig till hennes nivå och går till personangrepp. 

Jag tror att din "vän" är avundsjuk, vissa vill ha sin graviditet för sig själva. Därför är hon kanske bitter/arg, ja eller vad det nu är.. Jag förstår din ilska, jag vet absolut inte vad jag skulle ha gjort i den situationen. Men bit ihop och vänta ut.

När du väl visar din runda fina mage (är själv i v. 15+2 och här syns det inte mkt), får hon sig en knäpp på näsan... 
  • TheMaraja

Hoppas alla har haft en bra helg

Har sett några som skriver att ni köpt vagn på Holländska varianten av blocket, har ni någon länk till den sidan?

Svar på tråden Augustibebis 2012