• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tesked83: wow låter som du äter väldigt hälsosamt! Jag åt bättre förr men nu lyckas jag alltid hitta nåt sätt att försvara mina cravings... :/ och så blir jag hungrigare oftare men orkar inte äta så mycket.

• Sommaren12

Wow va kul med bröllop!! Själv har jag nästan lagt ner tanken efter att ha varit förlovad i snart åtta år... ;)

• A R
    babyhummingbird skrev 2012-02-21 13:42:29 följande:
    Tänkte bara meddela att jag skrivit ett litet blogginlägg om er alla i denna underbara grupp på min blogg idag: preggo.blogg.se/
    Vad fint du beskrev oss här på sidan!
  • fru Elle

Vet en del som har friat när de har varit på förlossningen och BB. Så vem vet kanske är någon här som kommer bli friad till när ni är inne på förlossningen.

• Gadget

Imorgon har jag mitt nästa besök hos min gyn. Ser fram emot att få bli påmind om att jag är gravid. Trots tre tidigare UL har jag lite känslan av att det inte är på riktigt igen.
    Läkaren sa att vi skulle lyssna på hjärtat isf för UL denna gången, men vi är sugna på att fråga om han kan göra UL ändå. Trots tidigare diskussioner vi hade här om att inte göra det i onödan har våra UL hittills varit så snabba - max ett par minuter per gång så då tror jag inte risken att bebis påverkar är så stor. Ska prata med läkaren i alla fall. Vi får se hur vi gör. Men ett hjärta ska vi få höra i alla fall. Tjoho!

• Hejåhå

Förra graviditeten friade han efter 13 år. Den här gången fick vi lite bråttom eftersom det känns som att det aldrig blir av annars. Det började egentligen med att vi bara planerade in att passa på och resa i påsk eftersom det inte blir någon utlandssemester i sommar och det var tre år sedan vi var iväg.

Sen började vi prata om att göra det till vår bröllopsresa och då såg vi att man kan gifta sig på Gran Canaria. Så det blir en kombo-resa.

Vi hade ändå inte tänkt ha en stor middag och våra föräldrar och syskon kommer ner. Jag kommer ha en empire-skuren vit klänning i chiffong, uppsatt hår av frisör och vi anlitar en fotograf på plats, så det känns som på riktigt även om det blir ett litet format. Jag hoppas att jag kommer känna mig fin och inte vara så uppsvälld tills dess :)

• DetGodaLivet
    Hejåhå skrev 2012-02-21 21:13:05 följande:
    Förra graviditeten friade han efter 13 år. Den här gången fick vi lite bråttom eftersom det känns som att det aldrig blir av annars. Det började egentligen med att vi bara planerade in att passa på och resa i påsk eftersom det inte blir någon utlandssemester i sommar och det var tre år sedan vi var iväg.

Sen började vi prata om att göra det till vår bröllopsresa och då såg vi att man kan gifta sig på Gran Canaria. Så det blir en kombo-resa.

Vi hade ändå inte tänkt ha en stor middag och våra föräldrar och syskon kommer ner. Jag kommer ha en empire-skuren vit klänning i chiffong, uppsatt hår av frisör och vi anlitar en fotograf på plats, så det känns som på riktigt även om det blir ett litet format. Jag hoppas att jag kommer känna mig fin och inte vara så uppsvälld tills dess :)

Jag tänker mig något liknande för vårt bröllop. Åka bort någonstans och göra det litet.

Vi är inte gifta mest av den anledningen att vi liksom inte fått "ändan ur" ..och jag har aldrig drömt om något stort bröllop. Tycker mest det böjar bli snårigt juridiskt med alla papper och testamenten och livförsäkringar och det ena med andra som man måste ha för att få till samma trygghet som sambos. Och så låter "sambo" inte riktigt seriöst när man är gammal och stadgad med en hel hoper barn osv. Så jag vill gärna gifta mig men själva bröllopet känns mest som en jobbig detalj om man ska behöva ståheja med något storartat. 

Måste ju vara perfekt att åka utomlands för då har man en naturlig anledning att inte behöva bjuda in några, mer än kanske närmsta släkten.
  • lillakotten

Vi gifte oss hemma i vardagsrummet med våra föräldrar och 4:à kompisar som vittnen. :) jätte mysigt!

• O Hanna O

Jag gifte mig i somras, var sommaren finnaste dag...ettt fint minne för livet...

jag och mannen har känt varandra i 10 år varit ihop 1 1/2 skulle tro att pyret(knoppi) kommer ut på vår två års dag den 4 augusti!

vi var förlovade i 9 veckor!

• RockTheRebell

Nice med bröllopsprat =) Vi tänkte ha vårt bröllop på dagen vi varit ihop 5 år. 27 sept 2014 =) Men vi kände varann i 10 år innan vi blev ihop och matchade stigarna först för dryga 2,5 år sen trots det varit nära innan, men inte stjärnsprak liksom. Så det känns viktigare att det är ett datum och omständigheter vi valt än bara huxflux ni vet. Så kan man ju hunnit bli fit nog att ha klänning tills dess ^^ Själva verket är inte vigseln det största för alla att delta i. Den kan vi ha för oss själva eller närmaste. Men eftermiddagen, kvällen och natten skall va en sjuhelsikes fest! Att barn kommer till innan är inte så blödigt, det är vi och ingen jäkt. Situationen ser sån ut bara att det lämpar sig bäst i denna ordningen.

Jag väntar med att köpa vagn mm tills jag fått mitt RUL fall det är tvillingvagn eller vanlig vagn. Har tvillingar hitan och ditan i släkten så vare sig är det ingen brodska innan dess heller.

Kul att se era matvanor! Vissa av er är jag lik, men andra kan jag inte äta lika sällan som. Mitt blodsocker är åt skogen då trots att blodvärde och allt är bra. Så de där frukterna eller mackorna in mellan är ett måste för att inte bli aspackad eller nära på svimma haha. Uscha. Tur det finns lätta lösningar än!

Svar på tråden Augustibebis 2012