minstörstalycka skrev 2012-07-17 15:00:01 följande:
Fredagen den 13 kom våran andra prins till världen 7 veckor för tidigt! Han vägde 2290 gram och var 45 cm lång. Nu ligger vi på neo, men allt rullar på fint! :) han skall få heta welmer.
Grattis!!!

novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
Nu är det nära hörrni.
Imorrn bitti klockan sju ska vi befinna oss på förlossningen för att preppa för kejsarsnitt. Sen får vi se vilken tid vi faktiskt får utföra kejsarsnittet - men jag hoppas jag inte ska behöva vänta hela dagen eftersom jag kommer vara vrålhungrig (måste fasta från midnatt inatt)
Hojtar imorrn när jag orkar. (fast förmodligen kommer jag terra tråden inatt när jag inte kan sova pga extrem nervositet hehehe)
novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
Nu är det nära hörrni.
Spännande, spännande!!! Lycka till!
[quote=65813473][quote-nick]astro skrev 2012-07-17 15:31:59 följande:[/quote-nick]Häftigt! Lycka till!Grattis!
---
Själv ska jag på TUL imorgon. Egentligen var jag kallad idag 11:30 men det fick jag veta via en lapp som kom med posten nu, fyra timmar för sent (fem om man räknar restiden). Sommarposten ...
De vill mäta fostervattnet säger de. Nyss behövdes det ju ingen uppföljning; virriga vården. Jag ska vara där tre, hade tid hos BM vid elva men tydliggjorde att jag absolut inte orkar vara kvar i stan hela dagen. Då ställdes besöket hos BM in, TUL är viktigare. Jaha. Först behövs det inte, sedan är det plötsligt väldigt viktigt.
Jag blir så himla nervös av sådant här. Varenda graviditet samma sak, hela sista månaden lyckas vården skärra mig hela tiden. Ironiskt nog är det så för mig att enda gången något faktiskt gått fel (moderkakan lossnade delvis) så var jag säker på att något var fel men de var lika säkra på att allt var ok.
Behöver jag säga att mitt förtroende för sjukvården inte riktigt är det bästa?
Det är så märkligt att det upprepar sig för dig, speciellt med din vårdskräck! Hoppas hur som helst att allt går bra.