Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Huj vilka värkar det blev i natt! Gjorde redigt ont; 1 minut långa, 3 minuter emellan. Efter ungefär två timmar blev jag trött och då började det klinga av, vaknade ett par ggr till av värk på natten, men nu på morgonen är jag bara lite öm.

Suck, så fick man upp förhoppningarna igen.

• Stövelkatten

Tack för ert pepp! Jag tänker också att något borde hända av detta. Blev liksom lite förvånad av att det drog igång så hårt.

Idag ska vi få hem en sopsäck kläder från en kompis, så jag hinner ju iaf tvätta upp dem, tänker jag.

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-07-17 10:36:45 följande:
    Har inatt läst ikapp lite.

Astro; fy vilken chock, kram till dig..

Och ellenbmt; herrejösses... Hoppas det inte är nån fara.

Tänker på mina föräldrar, dom skulle nog inte heller berätta om någon hade en allvarlig sjukdom. Inte nu när jag är gravid i alla fall och jag är livrädd dom håller något hemligt! De har till och med börjat resa utomlands de som aldrig någonsin gjort det och pappa blir gammal o har sina krämpor o vill aldrig klaga.. Sorry nu jag blev så orolig...

Någon frågade om stetoskop? Istethoscope heter den, finns en gratisversion!

Katten; håller tummarna det är på G på riktigt :) tänk om du håller på o öppnar dig och du har hög smärttröskel o inte vet om det?? Hände en vän till mig :) hon var helöppen o hade i sista stund hunnit in.

Huvudvärk 3-4 e dagen nu. Men det är för att nacken strejkar..

Nu måste jag ut och röra på mina vätskefyllda kroppsdelar innan jag fastnar på altansoffan. Det bästa är att solen är framme, äntligen liksom

Hihi, det var en positiv tanke! Tror dock jag har rätt låg smärttröskel. Vekling.

Något som var bra dock var att öva lite på dyktekniken, det gick oväntat bra. Så länge jag inte behöver sitta/ligga obekvämt kan jag verkligen gå ner i värkarna.
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-17 10:50:45 följande:
    Stövelkatten vad gjorde du när du fick så ont? LÅg du kvar eller var du uppe och rörde på dig?

Kan ju bara tala för mig själv men när jag gick med förväkar i flera dagar hemma var det som allra väst när jag låg ner, fick sova sittandes i soffan i typ en vecka  :(   Var jag uppe och gick var det mycket mindre smärta!

Hoppas verkligen att du inte behöver gå med det här i flera veckor till uatn att det verkligen är på gång snart! 

Kan för övrigt tipsa om att när man har värkar är det grymt skönt att stå och gunga med höfterna från sida till sida - det hjälper verkligen! 

Jag rullade höfter på min pilatesboll, lite bakåtlutad. Så fick även ryggslutet massage, vilket var skönt. Ligga ner gick inte alls, då gör det verkligen svinont som du säger. Var tvungen att vara igång mer upprätt.
  • Stövelkatten
    minstörstalycka skrev 2012-07-17 15:00:01 följande:
    Fredagen den 13 kom våran andra prins till världen 7 veckor för tidigt! Han vägde 2290 gram och var 45 cm lång. Nu ligger vi på neo, men allt rullar på fint! :) han skall få heta welmer.

Grattis!!!
    novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
    Nu är det nära hörrni.

Imorrn bitti klockan sju ska vi befinna oss på förlossningen för att preppa för kejsarsnitt. Sen får vi se vilken tid vi faktiskt får utföra kejsarsnittet - men jag hoppas jag inte ska behöva vänta hela dagen eftersom jag kommer vara vrålhungrig (måste fasta från midnatt inatt)

Hojtar imorrn när jag orkar. (fast förmodligen kommer jag terra tråden inatt när jag inte kan sova pga extrem nervositet hehehe)

novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
    Nu är det nära hörrni.

Spännande, spännande!!! Lycka till!

[quote=65813473][quote-nick]astro skrev 2012-07-17 15:31:59 följande:[/quote-nick]Häftigt! Lycka till!Grattis! 

---

Själv ska jag på TUL imorgon. Egentligen var jag kallad idag 11:30 men det fick jag veta via en lapp som kom med posten nu, fyra timmar för sent (fem om man räknar restiden). Sommarposten ... 

De vill mäta fostervattnet säger de. Nyss behövdes det ju ingen uppföljning; virriga vården. Jag ska vara där tre, hade tid hos BM vid elva men tydliggjorde att jag absolut inte orkar vara kvar i stan hela dagen. Då ställdes besöket hos BM in, TUL är viktigare. Jaha. Först behövs det inte, sedan är det plötsligt väldigt viktigt.

Jag blir så himla nervös av sådant här. Varenda graviditet samma sak, hela sista månaden lyckas vården skärra mig hela tiden. Ironiskt nog är det så för mig att enda gången något faktiskt gått fel (moderkakan lossnade delvis) så var jag säker på att något var fel men de var lika säkra på att allt var ok.

Behöver jag säga att mitt förtroende för sjukvården inte riktigt är det bästa? 

Det är så märkligt att det upprepar sig för dig, speciellt med din vårdskräck! Hoppas hur som helst att allt går bra.
  • Stövelkatten

Min bästa vän messade nyss, hon som varit i värkar i tre dagar sist jag skrev. Nu hade grabben förlösts med KS efter att han bajsat i fostervattnet, och hon har ännu inte ens fått se honom. Han ligger på akuten och hon på vanlig avdelning. Måste vara hemskt! Antar att det inte funkar så i Sverige? (detta är i LA) sen undrar jag också om någon här har svar på vad det egentligen är som är farligt med att Bajsa i vattnet? Min son gjorde det, han var stressad, men det var liksom inget mer med det sen efter förlossningen. Vet att jag läst på flera ställen att det inte är bra, men aldrig vad exakt det är som är farligt.

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-17 20:02:23 följande:
    Någon tipsade här om en värk app, någon annan om profylax-app. Kan ni tipsa igen? Känner att det börjat bli dags att läsa på och förbereda sig. Nu har jag mensvärk vart tionde min i 30 sek igen.

Från vilken vecka är det som man inte stoppar förlossningen?

Annas profylax kanske? Jag tycker dock inte den var värd ens 22:-

Har du mycket ont eller är det bara förvärkar?

Jag har en app för värkarna som bara heter contraction tracker från iBaby. Bra tycker jag.
  • Stövelkatten

Som jag förstått det med bajs i vattnet då. Det som hände med min vän var även att hon inte kunde krysta ut bebisen, och där kom autentiskt med i bilden så det blev urakut snitt.

Tänker spontant att det kan vara väldigt jobbigt känslomässigt att inte få träffa sin bebis själv.

Jag vill förövrigt också ha en barnmorska som kollar en och kanske gör en hinnsvepning! Hos oss gör de inga såna invändiga koller alls.

V.39 i morgon. Häftigt!

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-17 22:39:39 följande:
    Tror inte heller bebisen bajsar i vattnet pga mamman är stressad, utan mer att man stressar barnet genom att tex hoppa studsmatta som jag vet flera kompisar gjort (och ja flera av de bebisarna hade också mekonium i vattnet - kan ju vara slmpen med...)

men hoppa studsmatta får man VERKLIGEN inte göra brudar - tänk på det! 

På vilket sätt stressar det bebisen? Alltså, om det är mer än det raka studsandes. Det är väl också ett husmorstips för att få igång förlossningen. Som med att åka på guppig väg osv.

Astro: tycker det är jättetrist att din rädsla inte blir tagen på allvar! Och ännu märkligare att de då vill kolla ER oftare, medan andra som oroar sig och VILL kollas oftare inte får det. Suck... Ja, jag har också taskigt förtroende för allmänvården.
Svar på tråden Augustibebis 2012