Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

NiniMe skrev 2012-07-15 22:24:50 följande:
    Jag önskar att jag hade några mirakeltips på att få igång det mer men tyvärr Då hade jag kört igång med det själv hahaha, dock så funkar bröstvårtsmassagen sådär, min mage blir hård och jag får mensvärk men det dör ut igen, men med ettan när det gick lite trögt i latensfasen så körde jag detta för att öka på och då funka det...

Sen är det ju ricinolja som innehåller naturligt prostaglandin som kan kör igång förlossning men det är inget jag vågar ta haha... Dock inget dom rekomenderar heller Jag är en ricinoljebebis och flög ut på 2 timmar efter mammas första värk hahaha...

Skumpig bilfärd får min mage att gå igång men dock inget mer sen...

Ja dom kommer när dom kommer

Jag sitter här med daglig mensvärk men inget som gör ont så jag hoppar lite på pilatesbollen rullar lite på höfterna och HOPPAS att hon sjunker ner mer haha...

Ja, ricinolja vågar jag inte prova, verkar hemskt! Och resten kan jag hålla med om, bilen får igång magen men inte med värkar, bara obekväma sammandragningar.

Appropå att vänta, min bästa vän är nu inne på sin tredje dag av regelbundna värkar, men har stannat öppen 5cm... Puh!
  • Stövelkatten

Jag vaknade med världens huvudvärk idag igen, sån jobbig spänningsvärk som sitter i käkar och tinningar. Har pumpat upp pilatesbollen nu och ska hoppa på den idag, samt ta tag i projekt hår. Borde även få hem ett par filtar jag beställde förra veckan, en från småfolk och en annan med glatt mönster.

Kikade på hm, kappahl och Linder förra veckan men tycker deras utbud var skittråkigt, ingen färg alls.

• Stövelkatten
    Nettan1982 skrev 2012-07-16 09:09:20 följande:
    Det lät ju som en butik man vill stödja. NOT! Du är iaf inte besvärlig Sommaren 12, det är klart att du ska ha kvittot på vagnen!

Jag har hållit på & boat & fixat de senaste dagarna för att få tiden att gå & nu när jag inte har ngt direkt kvar att göra känner jag mig så himla låg. Jag vill verkligen inte vara gravid längre! Jag vill inte ha en stor mage, vill inte gå som en anka, ha ryggont, äckliga flytningar, humörsvängningar, kissa 75gånger/ dygn & vara fast i det här! :( Är i v37 nu & räknas väl då som fullgången, kan man prata med sin bm om igångsättning snart eller är man fruktansvärt ego då som inte låter barnet ta sin tid där inne? :/ :(

Vad jag förstått så är det svårare att få igenom pga humanitära skäl som förstagångsföderska, antagligen för att man oftast inte är så mogen man behöver vara.

I övrigt så tror jag en så tidig igångsättning är svår att få utan medicinska skäl. Men du kan ju inte få mer än ett nej om du pratar med din bm.

Och jag förstår hur du känner... Har fått uppskrivet i min journal att bm skickar remiss till fl veckan innan bf/vid bf ifall det fortfarande inte satt igång och jag fortfarande har ont osv. Men sen är det ju upp till läkare osv att göra en bedömning om igångsättning. Vet iaf att min livmodertapp är öppen ca 3cm och mjuk. Alltid något.
  • Stövelkatten
    strangeryoutwo skrev 2012-07-16 11:28:43 följande:
    Vet ni var man kan köpa stora amningsbehåar? Jag drar 90 E och hittar inga så stora i de vanliga klädbutikerna. Finns det någonstans på nätet (rimliga priser) som är bra?

Minimundus.se had jag köpt mina, ganska dyrt men de enda som har min storlek. Jag är inte så stor runt om men har gigantiska mormorstuttar.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-07-16 12:12:28 följande:
    Var det godisbit som lämnade massa länkar? Tack för dom! Ska kolla igenom! Sugen på att tillverka jag med.

Oj verkar som Babyproffsen i Örebro klantat sig mer än en gång! Fick ett utbrott i morse och tvingade karln att ta tag i det så nu är kvitto och presentkort på väg hem till oss enl butikschef. Jag tror det dock först när jag ser det...

Ja Ellos hade ju lite söta pyjamaser på rea men ALLA jag hittar är med fötter och jag skulle vilja ha utan. Föredrar nog också knäppning.

Här är en till med vita fläckar i handflator och under fötter. Har lite på benen med. Det är garanterat vätska. Jag är rätt svullen. :/ har så ont i händerna när jag ska böja in/ut fingrarna. Känns som jag klämt dom i bildörren. :(

Kappahl och Lindex tycker jag är bra på pyjamasar, speciellt kappahl har en kortbent sort med knappar som jag älskar! Säljs för övrigt i tvåpack.
  • Stövelkatten
    Nettan1982 skrev 2012-07-16 13:47:03 följande:
    Är omföderska så kanske att kroppen är mer redo men känner nu att jag kommer stå ut tiden ut. Imorse kändes det lite övermäktigt men har jag klarat 37v så klarar jag väl 3 (5) till :) Ska till bm på torsdag så får prata med henne då, hon kanske åtminstone kan känna om min tapp börjat öppna sig eller om det hänt ngt iaf... Skönt att få gnälla av sig så tack för den möjligheten! :)

Har lagt upp bild på babynest nu i bildtråden + lite annat.

Det låter väl som en bra start iaf, så du kanske får en liten kick av att det snart är dags.
  • Stövelkatten

Nu har jag flätat klart mitt hårprojekt och har således inget mer på min agenda...

Finns det fler här inne som tar sig "friheten" till sin egna kropp och vet hur det känns när inre livmodermunnen öppnas?

När jag kollar mig känner jag den yttre munnen, öppen två fingrar+ samt en inre, hårdare öppning på 2 fingrar -. Ungefär 1-2 cm längre in. Kan det vara inre livmodermunnen? Känns som en tjockare gummiring.

• Stövelkatten
    Nettan1982 skrev 2012-07-16 14:39:52 följande:
    Jag kan känna. Får lätt in 2 fingrar och känner ngt hårt där inne... Precis innan det hårda så känns det lite som en hårdare kant men fingrarna får ju plats där oxå...

Spännande! Du får uppdatera på torsdag om bm sa något om detta. min bm gör inte såna undersökningar och jag har bara tider varannan vecka. :/
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-16 16:07:14 följande:
    Bra kämpat sommaren!!

Jag når ingenting "där inne" är så nyfiken... Hur fasen når ni in??

Antingen så har jag helt enkelt en kort våffla, långa fingrar eller så handlar det bara om att ha rätt läge.

Jag halvligger på toalocket med benen i "gynställning" mot motsatt vägg. Förut nådde jag bara första/närmaste kanten, nu når jag även bakom.

Nå ja, studsar och rullar på min boll.
Svar på tråden Augustibebis 2012