Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Jloow skrev 2012-07-19 10:17:48 följande:
    Katten: skickar hon akutremiss kan du få en tid någon gång idag eller snarast möjligt.. Vad skönt för dig att hon faktiskt lyssnade!!

Aha, jag har ingen aning om vad för slags remiss. men jag tänker mig att det borde bli i dessa dagar, annars är det väl mer eller mindre meningslöst.

Och tack för ert stöd! Det betyder oerhört mycket!
  • Stövelkatten
    7eHimlen skrev 2012-07-19 11:07:37 följande:
    ÅH vad glad jag blev nu, jag tänkte nämligen ta upp det där med hinnsvepning nästa gång hos BM o jag går ju på Mama Mia Söder :D Har nån fobi för att gå över tiden, att bebisen ska dö innan han hinner ut, så det tänkte jag be om när det närmar sig BF. Vad skönt att de inte är anti till det. Nu är jag ju bara i v 35 o har inga jobbiga förvärkar eller SD, men vi ska dit nästa vecka och två veckor efter det så det kan ju ändra sig snabbt.

Hoppas de ringer upp dig snabbt så du får komma in o få bebis snart! :D

Set var Eva tapper jag pratade med idag, jättegullig och förstående var hon!
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-07-19 11:16:31 följande:
    Nu är jag på akuten för svår diarré och smärta i magen.. Får nog sitta här ett tag men bättre att kolla upp, 1177 tyckte inte det var bra för varken mig eller barnet att det rinner rakt igenom 5 dagar irad..

Usch då, hoppas allt är bra!
  • Stövelkatten
    trossan skrev 2012-07-19 12:18:21 följande:
    Känner precis som du 7e himlen!

Rädd för att gå över tiden! Dels för min egen skull för att jag tror att det är galet påfrestande både för kropp och sinne. Men mest såklart för bebisen o rädd att det ska gå fel på sluttampen.

Men undrar från vilken vecka man skulle kunna få hinnsvep av denna anlednigen?

Tror ni vecka 38 el först 40?

Man kan alls inte göra det om inte tappen är mogen känns det som att jag lärt mig här de senaste dagarna?

Jag har pratat lite med min bm om det här och hon lät ganska med på noterna.

Problemet är att hon går på semester hela aug- den svikaren!! Så jag kommer få gå t hennes kollegor de sista gångerna.. Kanske kan be henne skriva ngt i min journal til dem iofs..

Precis, man måste nå hinnorna för att kunna svepa dem. Be barnmorskan skriva att det är ett önskemål från din sida, så finns det redan i journalen.

I nästa liv önskar jag mig tålamod, nu sitter jag som på nålar eftersom jag väntar på att de ska ringa från sjukhuset. Tog en timmes promenad, dock.
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-07-19 12:57:31 följande:
    Sommaren; tror det var jag som skrev om det, finns på jollyroom; www.jollyroom.se/kaxholmen-plastad-frotte-50x70.html 

Jobbade sista dagen igår och är alltså helt ledig nu, men fick sämsta starten på ledigheten imorse när jag märkte att både mitt facebookkonto och hotmailkonto blivit kapat. Lyckades spärra fb-kontot iallafall men inte återställa det, och att återställa mejlen verkar inte heller gå. Så sjukt tråkigt för jag har ju den mejlen kopplad till allt, tradera osv. Är rädd att någon ska ha hunnit gjort något, förstår inte vitsen med att hålla på med sånt där.

Om det är "proffs" så finns det massor saker att göra; de testar då mail och lösen på diverse siter (ebay, tradera osv) men är det bara någon som gått in på dina sidor för att du inte loggat ut från en dator andra använder så är det ju bara... För att förstöra. Hoppas du får bukt med det!
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-07-19 14:03:17 följande:
    Barnet mådde bra och mina värden var bra, de sa att det inte är "normalt" att vara så pass dålig i magen men att man inte gör något då det förmodligen beror på att bebisen är på g. Så ni som är kassa i magen kanske blir lite lugnade nu, men det var himla skönt att få kolla så barnet mådde bra, man oroar sig ju lite när allt man äter går rakt igenom

Skönt att höra! Själv har jag varit på toaletten för nr2 5 ggr sen tre i natt. Finns det ens nått kvar?!
  • Stövelkatten

Åh... Jag underhöll mig själv lite och upptäckte att jag nu dessutom luktar annorlunda. Som färsk fisk, eller frisk havsvind. Annars brukar jag lukta lite citrusfräscht. kan det bero på infektion eller så? Borde väl lukta äcklig fisk då, vad jag förstått.

Inga vattniga flytningar just idag, så det borde ju inte vara fostervatten.

Förövrigt väntar jag fortfarande på att sjukan ska ringa, jag tål inte väntan och ovisshet, ännu mindre utan min adhd-medicin.

• Stövelkatten

Alltså, det luktar inte ofräscht, tycker jag, utan bara som... Havsvind.

När man säger luktar fisk brukar man väl syfta på typ rutten fisk? Alltså, äcklig lukt.

Kanske min våffla bara svidat om till sommarskrud; havsvindsdoft!

Svar på tråden Augustibebis 2012