Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Bajsdag! Jag har så himla ont emellan benen, i ljumskarna och i ryggslutet. Känns som värsta sortens mensvärk. Fast utan regelbundna sammandragningar. Jag blir på så dåligt humör av denna smärta! Bebisens huvud har dessutom kommit ännu längre ner, så nu når jag inte ens in. Som att livmodertappen är fast bakom huvudet, liksom. Verkar ju inte vara någon förlossning i sikte, alltså. (tappen ska vara framåt och allt det där)

• Stövelkatten

Äntligen ska vi ta oss ut idag, jag krävde ett besök på akademibokhandeln och tänkte sen köpa en overall att ha eftersom det inte verkar bli någon sommar. BLÄ...

Fortfarande massiv mensvärk som sliter och drar i ljumskarna, men ingen direkt smärta i magen.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-13 16:43:16 följande:
    Lilla katten- hur mkt får du stå ut med. Känns som mon smärta är oöverkomlig men din låter faktiskt värre! Skönt att komma ut iallafall.

Appropå svartsjuka har jag med blivit hemsk. Fast jag visar det inte heller, men jag går å lägger mig tidigare än honom varje kväll, sen ligger jag och lyssnar ifall han skulle "ta saken i egna händer" istället för att komma till mig, råkade komma på honom förra veckan å sedan dess känt mig så ful å fet, som att han inte vill ha mig längre, men jag antar att han måste få göra sig av med lusten någonstans, bättre själv hemma än med nån annan... Men jobbigt att jag är sotis på hans höger lixom...

BLÄ, det hade knäckt mig! Alltså, om han gör det eller inte struntar jag i, men just nu mår jag bättre av att tänka att han är helt tillfreds med att få oralsex av barbamamma.

Jag är rätt less på smärtan, kan inte minnas att det var så tungt förra gången, åtminstone inte förrän alldeles sista veckan.
  • Stövelkatten
    Svipp skrev 2012-07-14 01:51:54 följande:
    Håller med, ni är då för roliga typer här! Inga hämningar, riktigt skönt!

Jag har haft det så kul ikväll. Klackar blev det och mycket surr och drinkar. Mycket skönt att kunna köra bil ut till stugan nu oxå. Trodde aldrig att jag skulle orka sitta där så länge, sex timmar blev det, men tiden rusade iväg.

Ni har skrivit så mycket jag skulle vilja kommentera, men nu orkar inte ögonen va öppna nå mer. Hoppas ni får sova gott i natt iaf alla sköna damer!

Va roligt att läsa om din utekväll! Väl förunnat.

Här somnade jag själv vid två på natten medan sambon umgicks med datorn. Sonen, 5år, har börjat dra ut mer och mer på insomnandet och på morgonsömnen vilket visserligen är skönt men opraktiskt då semestern är slut på måndag. Nåja, idag studsade han upp vid fem! När jag för en gångs skull somnat om efter en kisspaus. nåja... Nu kan jag ju njuta längre av mensvärk och halsbränna!
  • Stövelkatten

Nu vill jag bara grina! Halva dagen med förvärkar nu, jämna och regelbundna, och dessutom så ökar de i styrka/smärta! Har spenderat två timmar i badet nu, men nu verkar det ha avtagit igen. Fy FAAAAAN va less jag blir på detta!

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-07-15 20:36:11 följande:
    Vad jobbigt stövelkatten!!!! :( Vilken vecka är du i nu?
    37+4 nu. Blä!
    NiniMe skrev 2012-07-15 20:41:39 följande:
    BADA INTE om det är i början, det är smärtlindring du ska ta lite senare i loppet ... Ta inte alvedon och skit heller hahaha, vänta tills det känns JÄVLIGT jobbigt, för då har du antagligen öppnat dig såpass att det verkligen verkligen är igång... Badet kan stanna upp värkstarten...
    Jag tog ingenting när jag skulle få ettan i hans latensfas, jag gjorde vad jag kunde för o  trigga upp det istället, höftrullningar o, lite promenader, trappan
    Vad är det du säger!? De säger ju alltid åt en att bada för att skilja på värkar och förvärkar? Inte för att det gör eller någonsin gjort någon skillnad för mig, inte heller Alvedon.   Men ja, kan det stanna upp allt så är det väl lika bra att låta bli. Känns som att det aldrig kommer komma igång, dock, jag får gå här med förvärkar tills jag går i pension, tror jag.
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-15 21:16:55 följande:
    Jo du ska bada och ta alvedon om du har ont, är det bara pinvärkar försvinner de, annars är de kvar.. varför ha ont i onödan ;)

Ja, Försvinner gör de ju inte iaf. men trots detta så har ju båda tidigare besöken på fl konstaterat att det bara är onda sammandragningar utan effekt. Så det är ju inget vattentätt sätt att skilja förvärkar och riktiga värkar.
  • Stövelkatten
    mrsnoname skrev 2012-07-15 21:23:22 följande:
    Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(

Fy vad jag känner med dig!!! Men hur lyckades de krympa så, de flesta bebiskläder kan man ju tvätta rätt varmt? Om du följt anvisningarna tycker jag du ska gå tillbaka med de förstörda kläderna.
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-15 21:59:23 följande:
    Visst kan du göra det men jag hade inte gjort det haha Jag hade höftat runt och önskat mer pain hahaah... Men det är jag... Är det pinvärkar så kan dom ju kanske göra lite nytta ändå

Haha, ja det är ju just det, det får gärna göra mer ont nu och komma igång på riktigt! Ska nog pumpa upp pilatesbollen i natt och rulla runt. Jag menar, sova lär jag ju inte göra i af. några andra doula-tips?
Svar på tråden Augustibebis 2012