Augustibebis 2012
GRATTIS!!!
Blä, min mage är riktigt kass idag... Kommer speciellt efter rejäl sammandragning.
Suttit på min boll och rullat höfter, det är så skönt för ryggen! Sambon tyckte jag var sexig. Han måste vara galen... ![]()
Åh, jag tappar modet pga denna väntan!!!
Och ännu mer less blir jag nu när jag insett att det inte finns någon chans för hinnsvepning, trots att jag är öppen. Det är bara att vänta och har vi tur kanske förlossningen vill hjälpa till efter bf. Pga detta så ökar rädslan för att något ska gå fel igen. Har ni några tankar, vad kan man be om egentligen när det gäller denna rädsla? Bm gör som sagt inga gynekologiska undersökningar alls, så nästa steg är remiss til fl, och de gör ju liksom inga hinnsvepnibgar osv. Eller, det antar jag iaf att de inte "slösar" sin tid med.
Och ursäkta om jag gnäller om detta mycket. Försöker hålla humöret uppe, men inuti är det mycket som oroar mig. Och så vill man ju inte skriva för mycket här, då kanske man skrämmer någon annan. ![]()
Tack fina ni för peppen! Visst bor jag i sthlm. Och resonerar likadant; att det är viktigt att ha krafter kvar när det väl händer, detsamma gäller mentalt. Jag är rädd att denna sista plågsamma och oroliga tid ska påverka tiden efter, förra gången blev jag ju rejält deprimerad. :S
Ska ringa bm idag, min är på semester så någon annan måste få hela historien och får väl sen ta ställning.
Glömde ju; är 38+1 idag.
så 12 dagar till bf.
Frågade just mannen vad han tyckte om saken och för honom var det sak samma, han trodde väl inte direkt de kunde göra något innan bf eftersom bebisen inte är klar. Bf är lite fixerat för honom. ![]()
Så; nu väntar jag på att bm ska ringa upp!
Ärligt talat så är jag jätterädd; både för att få en tid för bedömning och för att inte få det.
Tjoff tjoff, remiss skickas till SÖS och antingen ringer bm upp om en tid där eller så kallar de oss för bedömning. Någon som vet hur lång tid sånt tar? Antar att det inte rör sig om veckor, liksom.
OCH tydligen så gör de visst vaginala undersökningar på mamamia söder, samt hinnsvepning. ![]()