Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Livmodertappen har flyttat sig lite och mer och mer slempropp släpper. (typ som de mysiga ägglossningaflytningar man kan ha) vet att det kan dröja länge, men jag finner kroppens funktioner väldigt fascinerande. kul att "följa" SAS.

Ska strax vagga iväg till centrum med min första mamma-kompis. (sonens kompis mamma) hon har två tjejer sen innan och hade plockat ihop en sopsäck kläder till oss! Mycket tacksamt.

Förresten, vi testade babyskyddet i bilen och jag undrar om det sitter säkert. Med säkerhetsbältet om skyddets rygg känns det som att skyddet skulle kunna välta mot baksätets ryggstöd, alltså att bebisen far in ansiktet före i ryggstödet. Är det så med alla skydd, stabiliserar bebisen själva stolen, eller har vi införskaffat någon skitmodell?

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-11 16:23:48 följande:
    Men ni har väl handtag på skyddet ;) handtaget ska ALLTID ALLTID vara framåt vid färd just därför :) Ser däremot ofta folk som har handtaget bakåtfällt, huu

På riktigt?! Hu, har jag missat någon annan balsal info... okej, bra att jag frågade för det hade jag ingen aning om.

*bajsmamma*
  • Stövelkatten
    irruz skrev 2012-07-11 22:04:22 följande:
    Behöver råd... Ngn här som har barn tätt sen tidigare eller kommer fö det nu?! Hur har ni gjort med första barnets "sovplats" inför nästa barns ankomst, har de sovit i eget rum sen tidigare, har de fått börja sova i eget rum iom nästa barns ankomst el har ni samsovit innan i fortsatt göra det trots bebis? Vår 1,5 åring sover hos oss o jag är så himla kluven över hur jag ska göra, om hon ska få flytta till eget rum eller inte. Det måste ju ske snarast isf eftersom jag inte vill att hon förknippar det med bebis ankomst. MEN jag älskar att ha henne hos oss o får ont i magen av bara tanken på att hon ska ligga ensam i eget rum... Skulle vilja höra om ngn har erfarenhet av detta o hur det gick för er??

Om ni vill fortsätta samsova så kan ni väl ordna så att ni alla får plats? Familjesäng inget alls för mig personligen, men många generationer och kulturer tillämpar ju detta och det verkar ju bli folk av alla dem också.
  • Stövelkatten
    irruz skrev 2012-07-11 22:35:46 följande:
    Katten o Emelie: tack för svar! Hon har nästan från början sovit i sin spjälsäng där en sida är borttagen o sedan fastskruvad i min säng - för att vi skulle få mer plats i sängen :) så det är ingen risk att det blir för trångt.. det är delvis det att man inte vill "köra ut" henne härifrån, men jag är framför allt orolig för hur hennes sömn kommer bli påverkad.. Vill ju göra det som är bäst för henne men det är ju så jäkla svårt att veta vad som blir bäst, o hon är verkligen beroende av rutiner så det känns inte som att man vill testa sig fram alltför mycket heller. Kan dom lära sig sova även om bebis vaknar under natten? Hennes rum ligger precis bredvid vårat så det känns som att hon kommer vakna i vilket fall som helst om bebisen skriker?

Nä, köra ut det äldre barnet för att "göra plats" är nog alltid en dålig ide. Vad gäller hennes sömn så beror det nog på hur lättväckt hon är. Ni kan nog inte göra annat än att prova vad som funkar för er.
  • Stövelkatten

Jag måste säga att jag känner mig lite blåst efter nattens värkar. Det var ju mycket kraftigare och regelbundnare än förvärkarna hittills, men uppenbarligen inte tillräckligt. Bebisen bidar sin tid och är lugn som en filbunke... Vad var det nu man skulle göra? Skura golv, och sånt va?

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 11:54:37 följande:
    Ska ut och äta ikväll. Är sugen på en hamburgertallrik men den serveras med ädelostcreme. Kan man äta det?

Om osten upphettats till bubblande varm ska det gå bra. Annars kan du väl bara be om hamburgare utan denna krämen?
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-12 14:42:39 följande:
    Nu blir jag helt OT här...

i vilken ålder är det normalt att pojkar börjar utforska sexualitet? Porr, onani osv... Har ett barn i min vänkrets som börjat porrsurfa och jag tar lite allvarligt på det eftersom jag vet han har andra problem i hemmet (inte sexuellt) och han mår inte bra... Grejen e att han är bara 8 år men har redan börjat porrsurfa på mobilen, JAG upplever detta som väldigt tidigt, eller har jag fel?

Jag minns inte att när jag var i den åldern hade någon i min vänkrets intresse för sexuella saker alls, det kom mer runt 12 årsåldern att man börja bli nyfiken på sådant, och då var det inte ens porr det handla om...

Varför har en åtta-åring ens möjlighet till detta? Tycker det låter riktigt illa, som så liten har man ju verkligen ingen koll på sexualitet mm och att då ha porr som faktakälla känns ju sådär. :-S att vara nyfiken där emot är ju en annan sak.
Svar på tråden Augustibebis 2012