Augustibebis 2012
Vilket sjukhus? Kanske vi ses på bb.
Jag tror de gav mig sprutan i droppet jag redan hade. "nu sprutar vi in ett medel som gör att livmodern drar ihop sig snabbare" TROR jag.
inget jag minns, och absolut ingen fråga, bara ett konstaterande.
Grattis saftmedbulle!!!
Grattis helenaa!!!
God morgon, mina damer! Vaknade nyss av att något rann ur mig, sprang till toaletten och torkade bort slem och blod. Kan vi ha sån tur att igångsättning inte behövs?! Vet inte om det var vatten som rann, luktade lite salt men blev bara en liten pöl. Har binda nu för att se vad det är.
Den blodiga slemåroppen känns dock positiv, så började sonens förlossning!
Jag har iofs inga värkar...
Jag blir nog riktigt otrevlig att ha att göra med om det inte drar igång snart... Inga sammandragningar, bara rejäl "mensvärk" i ryggen. Suck...
Det är alltså blodstrimmor i slemmet, lite rosa, lite brunt, men inget rent blod.
Nu tar det i liiiite mer i ryggen och svanskotan och jag har lite sammandragningar. Fortfarande mildare än förvärkarna jag haft innan.
Jag tror det går framåt! Har städat och bakar nu pizzamuffins att frysa in. Fortfarande mest ont i ryggen, men känner att kroppen är lite medtagen; lite skakiga händer och en tjusig bekymmersrynka mellan ögonbrynen. Ska snart duscha och sedan vila. ![]()