Ellenbmt skrev 2012-07-22 12:32:58 följande:
Finns det något positivt med smärtan som strålar från ljumskarna och längs med lårens insida? Eller är det bara foglissning.... Både jag och sambon känns redo nu, man bara väntar typ. Bättre med vätskan i kroppen både i morgon och idag... Skönt det iaf!! Och ikväll får jag äta middag med min sambo! Åh vad jag längtar. Han jobbar alltid åtta till 21 så vi hinner inte varken ses eller äta mer än på hans lediga dag, och då brukar vi alltid ha så mkt måsten. Nu finns det bara ett måste kvar (förutom gräset) och det är att borra upp en bänkskiva i tvättstugan till skötbordet....
Vad har ni andra för "måsten" kvar innan bebis?
Klart det kan vara positivt! Min mensvärk kan kännas så, och således också tidiga vörkarbetet.
Jag måste säga att jag är jättenöjd med förlossningen! Min sambo var så lugn, trots att jag skrek som en brunstig tjur. Och hur proffsiga är inte barnmorskor som hör på ens andning och ljud vart man är i förlossningen? Mäktigt.
Inget fostervatten spräcktes; allt kom då lilla snurpan kom, så hon föddes med lite segerhuva.
Verkligen bra personal, de lyssnade lite snabbt med ctg då och då, gjorde två koller (en när vi kom och en för att kolla hur jag fortskridit) så trots att sängen/britsen var det värsta jag legat på kändes det väldigt naturligt allt ihop. Födde faktiskt halvt på rygg eftersom det kom en bebis istället för en ryggbedövning.

ja ni, fy tusan va bra vi var!!!
Tack för eran pepp och alla gratulationer!