Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-22 12:32:58 följande:
    Finns det något positivt med smärtan som strålar från ljumskarna och längs med lårens insida? Eller är det bara foglissning.... Både jag och sambon känns redo nu, man bara väntar typ. Bättre med vätskan i kroppen både i morgon och idag... Skönt det iaf!! Och ikväll får jag äta middag med min sambo! Åh vad jag längtar. Han jobbar alltid åtta till 21 så vi hinner inte varken ses eller äta mer än på hans lediga dag, och då brukar vi alltid ha så mkt måsten. Nu finns det bara ett måste kvar (förutom gräset) och det är att borra upp en bänkskiva i tvättstugan till skötbordet....

Vad har ni andra för "måsten" kvar innan bebis?

Klart det kan vara positivt! Min mensvärk kan kännas så, och således också tidiga vörkarbetet.

Jag måste säga att jag är jättenöjd med förlossningen! Min sambo var så lugn, trots att jag skrek som en brunstig tjur. Och hur proffsiga är inte barnmorskor som hör på ens andning och ljud vart man är i förlossningen? Mäktigt.

Inget fostervatten spräcktes; allt kom då lilla snurpan kom, så hon föddes med lite segerhuva.

Verkligen bra personal, de lyssnade lite snabbt med ctg då och då, gjorde två koller (en när vi kom och en för att kolla hur jag fortskridit) så trots att sängen/britsen var det värsta jag legat på kändes det väldigt naturligt allt ihop. Födde faktiskt halvt på rygg eftersom det kom en bebis istället för en ryggbedövning. ja ni, fy tusan va bra vi var!!!

Tack för eran pepp och alla gratulationer!
  • Stövelkatten
    7eHimlen skrev 2012-07-22 20:20:02 följande:
    Ni som oxå går på Mama Mia, vet ni om de går igenom förlossningen, så som de verkar göra på de flesta ställen inom landstinget eller hur det funkar hos dem? 

Har skrivit klart mitt förlossningsbrev, men det känns som at jag missat lite info (typ som detta med att BM ska hålla emot så man inte riskerar att spricka, varm handduk låter ju mysigt Mammsen, o att jag absolut inte vill bli överkörd i min vilja att undvika ryggläge och sprutor, om det inte är livsnödvändigt). Tänkte att om jag inte skriver det, att BM lägger till det, eller så kan jag kanske korrigera det jag redan skrivit.  Man hoppas ju att man ska ha kontroll o vara medveten om vad som händer en, men man vet ju inte hur det blir förrän man ligger där o ska föda. Känns som att ju mer info man får med desto bättre? :)

Vi gick Igenom graviditeten och önskemål för förlossningen under förra träffen (37+0) och då skrev bm ner punkter i journalen. Annars kan du ju be bm skriva det viktigaste OCH poängtera att du har en förlossningsplan i pappersform med dig?
  • Stövelkatten
    FruKå skrev 2012-07-22 22:30:45 följande:
    Va trött jag är på allt. Har varit pigg och inte haft ont till för några dagar sen. Mår illa, får syrebrist (!) när jag står, och andfådd. Är bara trött och grinig hela tiden magen är spänd som en melon och så törstig att jag skulle kunna dricka ihjäl mig.. Sen är jag trött på att vara hemma, städar, sover och skiter är det enda jag gör typ.

Nu vill jag ha bebis.

-(bez)

Jag vet precis vad du menar och hur du känner!!! Snart är du ute ur det och det enda jag kan tipsa om är att försöka ta dig ut och göra något som i vanliga fall känns kul, även om det känns helt ointressant nu.
  • Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-07-23 00:24:57 följande:
    hej tjejer, måste fråga er vad ni hade gjort i min sits. Jag tog ett bad för två timmar sen, halkade klantigt nog men inte jätteilla. Slog först i med armbågen å sen med magen. Gjorde inte alls ont eller så, har inte ont i magen nu heller men tycker ändå att magen känns så spänd och konstig efter badkarsvurpan. Har känt bebis röra sig flera gånger efter vurpan, nästan mer än vanligt. Tycker ni jag borde oroa mig? Tror ni den bara blev stressad eller så? Börjar nojja onödigt mycket nu och vågar inte gå å sova. Magen är spänd men jag känner bebisen röra sig som vanligt.

Vecka 38 nu och fy sjutton vad jag önskar att tiden ska gå snabbare så man slipper hålla på och oroa sig över att nåt ska gå fel i sista sekunden. Min man blev för övrigt lite lagomt irriterad över min klumpighet  

Jag tycker du ska ringa sjukvården, det skadar ju inte att kolla. Jag hade också blivit orolig. Lycka till!
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-23 06:55:00 följande:
    Idag ska man till barmorskan och jag tänkte be henne göra en hinnsvepning på mig.. Någon här som gjort det förr? Vad behövs för att få det gjort?

Ang bellybandit så får jag en gratis eftersom jag har varit med i en bloggtävling

Att man är lite öppen så att hinnorna nås. Och att bm anser att det är säkert, förstås. Vissa verkar också använda begreppet för när de retar livmodertappen genom lite massage och pet. Och det kan man ju göra trots att man inte är öppen.

Fråga: jag har nu ammat snurpan i fem timmar mer eller mindre i sträck, är det helt normalt? Vi är inne på hennes andra dygn, bara råmjölk än så länge. Är lite orolig för att det inte ska funka igen. Brösten är ju redan jättestora och det är svårt att hitta ett bra grepp hon inte försvinner i. speciellt inte sittandes i en säng!
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-23 07:50:50 följande:
    Katten- jag är verkligen ingen expert på området, men när min dotter föddes hade ju jag så galet mycket mjölk som rann till, och jag ammade konstant från att vi fick henne från neo ( hon låg där ett och ett halvt dygn) hon var helt omättlig, det visade sig sedan att hon bara sugit luft efter att det första som bara sprutade ut tagit slut, hon fick för litet grepp och kunde lixom inte mjölka ut den mjölken som man måste jobba lite för..... Men så är det väl så med att de kan vara extremt tuttiga i början.? Vad säger personalen?

Ja, jag tänker att det kanske är helt normalt just för att det ska rinna till? Har inte hört med personalen ännu, mannen och dotra får sova ifred en stund. De springer ju in här titt som tätt för att räkna bebis andetag och sånt.

Ska iaf köpa någon bra tuttsalva, det börjar kännas i vårtorna.
  • Stövelkatten
    Roos26 skrev 2012-07-23 08:11:10 följande:
    Stövelkatten: Min dotter var lika dan , låg vid rutten å snutta heelatiden men fick ju inte mjölk helatiden då de tog slut å tog en stund innan de rann till mer speciellt i början. Hon hade stort sug behov å hade jag inte gett napp så hade jag alldrig fått sova. ( gav de i smyg på BB då de inte blir glada å se nappar på Näl i alla fall) I mitt fall så påverkade de inte amningen som en del är rädda att de gör när man ger napp. Grattis och lycka till :)

Ah, ja... Min sambo är helt anti napp, men det vore ju fint att kunna gå och kissa när man behöver. Ska dock prata med honom när det inte är mitt i natten, han har inte världens bästa morgonhumör.

Alla ni som otåligt väntar, med eller utan krämpor; ni är jätteduktiga!! Inser det ännu tydligare nu efteråt; det kräver ju sitt att inte vara mentalt slutkörd redan innan förlossningen. Kämpa på, men inte för hårt! Hellre sur och gnällig nu än att lägga massa energi på att vara positiv och glad på låtsas.
Svar på tråden Augustibebis 2012