• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Fyran2012 - Det låter absolut som foglossning. För mig är det blygdbenet det känns absolut först på. Sen bakfogarna och sen ljumskarna och det strålar ner i benen. Brukar få ischias eller hur det nu stavas oxå. Än så länge (v14+3) har jag "bara" blygdbenet och ibland bakfogarna. Förra grav var jag mycket sämre, sjukskriven helt från v 7. Då minns jag att det kändes som mitt vänstra ben var som ett löst barbiedocka-ben som man måste försöka få på plats igen. Hade jätteont i just väntra benet. Så det du beskriver låter väldigt likt hur jag hade det då. 
    Goggla och läs mer, det finns mycket man kan göra för att underlätta. Sen får man tänka att det i de flesta fall går över efter förlossningen (jag kände av det varje ägglossning efteråt, men bara en dag) och inte är permanent. Men det är skitjobbigt medans det varar, för hela familjen.  Hoppas du slipper få det så jobbigt!

• Fyran2012
    Svipp skrev 2012-02-28 10:56:47 följande:
    Fyran2012 - Det låter absolut som foglossning. För mig är det blygdbenet det känns absolut först på. Sen bakfogarna och sen ljumskarna och det strålar ner i benen. Brukar få ischias eller hur det nu stavas oxå. Än så länge (v14+3) har jag "bara" blygdbenet och ibland bakfogarna. Förra grav var jag mycket sämre, sjukskriven helt från v 7. Då minns jag att det kändes som mitt vänstra ben var som ett löst barbiedocka-ben som man måste försöka få på plats igen. Hade jätteont i just väntra benet. Så det du beskriver låter väldigt likt hur jag hade det då. 
    Goggla och läs mer, det finns mycket man kan göra för att underlätta. Sen får man tänka att det i de flesta fall går över efter förlossningen (jag kände av det varje ägglossning efteråt, men bara en dag) och inte är permanent. Men det är skitjobbigt medans det varar, för hela familjen.  Hoppas du slipper få det så jobbigt!
    Tack för ditt svar!
    Jag googlade & är nu säker på att det är just foglossning..hoppas bara det inte blir värre & att jag kan fortsätta jobba. Jobbar inom äldrevården med många tunga lyft & som det är idag fick jag stanna hemma..vänstra benet gör så ont. Är i vecka 14.
  • Saftmedbulle
    Stövelkatten skrev 2012-02-28 14:18:48 följande:
    Jag är så himla opepp just nu. Kanske beror det på att jag och sambon inte ligger på samma nivå, men nu är jag ett hormonmonster som bara vill skita i allt. Det känns bara inte kul längre. Rynkar på näsan
    Lite pepp?
    Det går över... pepp!
  • Ellenbmt

Stövelkatten! Vi är snaaaart halvvägs! Pepp

• tjockisbullen
    TACK för alla välkommanden:)

Det här är vårt andra barn och denna graviditet är verkligen HELT olik den förra!
    Den här gången har jag INTE ALLS mått illa eller kräkts, har mått SUPER.
    Mina enda egentliga symptom har varit: Massa spring på toa för att kissa, lite ömmande bröst, lite molvärk till o från. Därför tog det 2 månader innan jag ens gjorde gravtest.
    Tycker tiden har gått otroligt snabbt denna gången också - hur har era graviditeter varit om ni jämför med er 1a (de som väntar barn igen)?

Jo tack det där kissandet håller i sig FRÄMST på natten är säkert på toa i snitt 5 ggr per natt och det är lite svårt att få ngn bra sömna då så det är lite tröttsamt om jag ska vara ärlig!
    Annars mår jag som sagt oförskämt bra än så länge *peppar peppar*...... 
  • Xericax

Har varit ledig idag, var till läkaren och allt såg bra ut, hon lyssnade även på hjärtljud. Alltid skönt att höra hjärtljud, men speciellt nu då blödningarna äntligen har slutat (för denhär gången, hoppas jag inte behöver ha fler). Jag hade visserligen lite socker i urinen men jag gissar att det beror på limsan och tårtan från helgen. Men de ville ändå att jag skulle kolla upp det på nytt nästa vecka. (Hade inget förhöjt sockervärde i blodet).

Var också på lite shopping, jag kan ännu ha mina vanliga kläder men jag ville kolla lite vad det finns för utbud i vår stad ifall magen plötsligt skulle börja växa snabbt. Köpte ett par byxor och två tröjor. Kunde inte låta bli att titta lite på babykläder och babysaker också, men vi väntar nog till våren/sommaren innan vi börjar köpa något.

Här i Finland har vi RUL i v.20-24 för att de ska kunna se om det finns något hjärtfel, ifall något fel skulle upptäckas kan det isåfall innebära att de planerar in så att man far till någon av de större sjukhusen i landet för förlossning. Jag har fått en tid 5.4 är då i v.20 men jag ska ändra den tiden så att min man också kan komma med, så det blir antagligen följande vecka.

• Stövelkatten
    Xericax skrev 2012-02-28 16:56:38 följande:

Har varit ledig idag, var till läkaren och allt såg bra ut, hon lyssnade även på hjärtljud. Alltid skönt att höra hjärtljud, men speciellt nu då blödningarna äntligen har slutat (för denhär gången, hoppas jag inte behöver ha fler). Jag hade visserligen lite socker i urinen men jag gissar att det beror på limsan och tårtan från helgen. Men de ville ändå att jag skulle kolla upp det på nytt nästa vecka. (Hade inget förhöjt sockervärde i blodet).

Var också på lite shopping, jag kan ännu ha mina vanliga kläder men jag ville kolla lite vad det finns för utbud i vår stad ifall magen plötsligt skulle börja växa snabbt. Köpte ett par byxor och två tröjor. Kunde inte låta bli att titta lite på babykläder och babysaker också, men vi väntar nog till våren/sommaren innan vi börjar köpa något.

Här i Finland har vi RUL i v.20-24 för att de ska kunna se om det finns något hjärtfel, ifall något fel skulle upptäckas kan det isåfall innebära att de planerar in så att man far till någon av de större sjukhusen i landet för förlossning. Jag har fått en tid 5.4 är då i v.20 men jag ska ändra den tiden så att min man också kan komma med, så det blir antagligen följande vecka.

Hihi, Limsan! :) På Savo säger vi limpsa. Blev lite glad av att läsa det.
  • Kampis
    tjockisbullen skrev 2012-02-28 15:17:52 följande:
    TACK för alla välkommanden:)

Det här är vårt andra barn och denna graviditet är verkligen HELT olik den förra!
    Den här gången har jag INTE ALLS mått illa eller kräkts, har mått SUPER.
    Mina enda egentliga symptom har varit: Massa spring på toa för att kissa, lite ömmande bröst, lite molvärk till o från. Därför tog det 2 månader innan jag ens gjorde gravtest.
    Tycker tiden har gått otroligt snabbt denna gången också - hur har era graviditeter varit om ni jämför med er 1a (de som väntar barn igen)?

Jo tack det där kissandet håller i sig FRÄMST på natten är säkert på toa i snitt 5 ggr per natt och det är lite svårt att få ngn bra sömna då så det är lite tröttsamt om jag ska vara ärlig!
    Annars mår jag som sagt oförskämt bra än så länge *peppar peppar*...... 

Förra gången mådde jag som en prinsessa, hade det inte varit för att jag fått plus på stickan hade jag lätt kunnat låta bli att märka det iaf fram till nästan v 30. Fick mage väldigt sent också.

Denna gång har hungern pendlat mellan att vara   obefintlig till att kunna äta en häst. Mådde illa under ett par veckor när jag var hungrig. Det är allt än så länge. Sedan några veckor känner jag inte av nånting alls, 16+1 idag. 
Svar på tråden Augustibebis 2012