• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina

Har ni sett Victoria & Daniels vagn förresten??

EN BRIO!!! :D

Preciiiis en sån jag vill ja, fast svart eller mörkgrön. Gissar att den kommer vara svår att få tag i, gäller att vara ute i tid! :)
    Dock har jag inte riktigt fått med min man på tåget om att köpa ny vagn, han tycker det duger bra med en begagnad. Och det tycker jag också egentligen, men jag skulle så gärna vilja ha en precis sån där vagn.

• Gadget

Igår var vi på konsert och sambon som tycker att jag ska passa på att utnyttja att jag är gravid var så söt och hjälpte mig. Redan två låtar in i förbandet hade jag så ont i ryggen av att stå så jag undrade om jag skulle klara det men bet ihop. Han såg det dock på mig och frågade i baren om de hade något att sitta på. Då sa den underbara tjejen där att vi kunde få sätta oss i en avspärrad trappa. Med andra ord fick vi bästa platserna och jag som är ganska kort såg rätt över allas huvuden.

Nu är jag på väg till Sverige, hoppas mitt flyg ska gå som det ska bara, det strejkas ju här i Frankfurt. Och när jag kommer hem om en vecka går jag in i v 20. Shit, halvvägs!

• Ellenbmt

Rul i morse! Supersöt gullebebis. Så kär :)

• Sandrina
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:20:09 följande:
    Åh, vilken lycka att äntligen få se sin lilla skatt! :)

Själv har jag 1 vecka kvar, läängtar så!
  • Fyran2012
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:20:09 följande:
    Mysigt!!
  • Ellenbmt

Mmm den hade ett hjärta och ben å armar och säg lite på tummen och allt verkade som det skulle. :) lyckan är total

• Xericax

Nu har jag ändrat min RUL tid, så nu har jag tid fredagen den 13:e (april) Förvånad lite skrockfull är man ju nog, men jag ville ju ha på en fredag så att min man också kan komma med, och det kändes inte som en vettig orsak till att skjuta på det ännu en vecka till 20.4, så det fick bli 13.4 resultatet blir nog detsamma ändå Drömmer

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:37:23 följande:
    Mmm den hade ett hjärta och ben å armar och säg lite på tummen och allt verkade som det skulle. :) lyckan är total
    Så underbart. Jag önskar det vore måndag nu så även jag fick se min bebis.
  • mammsen
    tjockisbullen skrev 2012-02-28 15:17:52 följande:
    TACK för alla välkommanden:)

Det här är vårt andra barn och denna graviditet är verkligen HELT olik den förra!
    Den här gången har jag INTE ALLS mått illa eller kräkts, har mått SUPER.
    Mina enda egentliga symptom har varit: Massa spring på toa för att kissa, lite ömmande bröst, lite molvärk till o från. Därför tog det 2 månader innan jag ens gjorde gravtest.
    Tycker tiden har gått otroligt snabbt denna gången också - hur har era graviditeter varit om ni jämför med er 1a (de som väntar barn igen)?

Jo tack det där kissandet håller i sig FRÄMST på natten är säkert på toa i snitt 5 ggr per natt och det är lite svårt att få ngn bra sömna då så det är lite tröttsamt om jag ska vara ärlig!
    Annars mår jag som sagt oförskämt bra än så länge *peppar peppar*...... 
    Min grav har med varit MYCKET bättre!
    Grav 1 - Jätteillamående från v 5 och kunde inte få i mig någon mat/vätska, magsår v9, lades in på sjukhus v 9, -16kilo och var tvungen att avbryta graviditeten i vecka 13
    Grav 2 - Jätteillamående från v 6, kunde dock få i mig liiite vätska vissa dagar, lades in över någon dag med dropp, gick bara ner 8kilo och efter halva grav gick jag upp dessa 8 kilo pluss 2 kilo till..

Nu, mitt andra barn och sambons första så har vi lixom varit förberedda på vad som kan hända, men det har gått jättebra, jag har mått mycket illa men fått behålla både vätska och annat, gick ned 2 kilo som jag redan gått upp igen =) Dock har ajg varit MYYYYCKET tröttare, är fortfarande megatrött på em/kvällen 

Håller absolut med om at det gått mycket fortare nu andra grav, tror det beror mest på att jag inte är så "inne" i veckoräkningen och vad som händer för varenda dag osv som i första grav, nu längtar jag bara efter sparkar, ultraljud, bada i fin badräkt med bebismage till sommaren och såklart BEBIS!! 

• mammsen
    oxle bo skrev 2012-02-28 19:20:55 följande:
    vem kan hjälpa mig med återkommande svampinfektion?? inte BM va, ska man ringa gyn??
    Fråga BM, de brukar ha koll på villka receptfria krämer som är bra vid graviditet =)
    De brukar även kunna haffa tag på någon läkare som skriver ett recept ;)

I andrahand hade jag vänt mig till gyn,, 
Svar på tråden Augustibebis 2012