• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique
    Ellenbmt skrev 2012-02-27 14:01:32 följande:
    Novaunice! Jag bor ju typ i Katrineholm :) vart bor du nu?
    Idag bor jag i Västerås.
    Men 2005-2006 bodde jag i Katrineholm, innan vi flyttade till Tyskland.
  • oxle bo

pust,, dagis stängt idag, så blev en förmidag på öppna sen tog vi bussen till nyköping och lucha på donken, sen så gick min 3åring lös...blä för trotsåldern.. träffa 2 kompisar som titta kläder, han inte titta till mig, för när vi kom till hm så var hennes tålamod slut, o där är enda mamma kläderna dom har här i stan  :(
    känner mig som en dålig mamma idag..
    o jag tänkte herre gud jag o 3 barn, hur ska det här gå!!!

jag vill ha torsdag idag, RUL v19+1 då.
    nu har jag känt bebisen ett par dagar flera gånger om dan,skönt
    förut kunde de gå någon dag i mellan..

jag måste ju ha syskonvagn, såg en carena på stan,den såg ju helt ok ut..vill inte lägga 10000 på en vagn den här gången..förvirad..

• NiniMe
    oxle bo skrev 2012-02-27 15:40:16 följande:
    pust,, dagis stängt idag, så blev en förmidag på öppna sen tog vi bussen till nyköping och lucha på donken, sen så gick min 3åring lös...blä för trotsåldern.. träffa 2 kompisar som titta kläder, han inte titta till mig, för när vi kom till hm så var hennes tålamod slut, o där är enda mamma kläderna dom har här i stan  :(
    känner mig som en dålig mamma idag..
    o jag tänkte herre gud jag o 3 barn, hur ska det här gå!!!

jag vill ha torsdag idag, RUL v19+1 då.
    nu har jag känt bebisen ett par dagar flera gånger om dan,skönt
    förut kunde de gå någon dag i mellan..

jag måste ju ha syskonvagn, såg en carena på stan,den såg ju helt ok ut..vill inte lägga 10000 på en vagn den här gången..förvirad..
    Så tänker jag med ibland, hur ska man orka, mina pojkar är 2½ och 3½ och det trotsas, slåss och tjafsas hela tiden i stort sett...
  • hektorsmamma

RUL gick bra! :)

Dock var det aningens tidigt för att se allt optimalt så vi ska tillbaks igen den 16 mars - inte oss emot! ;)

BF blir den 9 Augusti, åh nu längtar jag ännu mer kan jag lova! Det var så underbart att få se den ligga där och sprattla som en tog.

Angående kön så var det omöjligt att se, i en kort sekund tyckte jag mig dock se ett starkt vitt streck i området - tjej? Hmm, spännande!  

• EmelieOfGbg

Hej alla blivande augustimammor:)

Jag har hållt mig lite i bakgrunden och läst här. Jag är i v16+0 idag och har RUL den 16/3, längtar som bara den! Har en fråga om barnvagn, är inne på en iCandy peach. Är det någon som har nån erfarenhet av denna? Den verkar så himla smidig och det eftersöker jag. Sen är det perfekt att man kan ha barnet både emot sig och ifrån sig. Hur är hjulen i vintertid, för dom är ganska små tycker jag, om det är mycket snö osv?

Tacksam för svar

• mammsen
    O Hanna O skrev 2012-02-27 10:43:48 följande:
    Hej! En vecka kvar tills bebben kommer bli ofentlig...nu vet ju bara närmsta familjen om den...ska bli skönt...om en vecka har vi förhoppningsvis sett en perfekt liten knoppi och vet vad det blir!

Är det någon mer än jag som ska ta reda på vad det är?  
    Ja! Men där jag kommer göra RUL berättar de inte, larvigt tycker jag!!
    Men vi kommer boka tid på emma ultraljudklinik och göra en könsultraljud, då får man med inspelning och kort hem på skiva för bara 800 spänn =) 
  • mammsen
    Hejåhå skrev 2012-02-27 16:55:47 följande:
    Jag tror inte att Lindex och Kappahl har mammakläder längre.
    VA! Du har säkert rätt jag har inte kollat "sedan sist" Tråkigt isåntfall och jag ber om ursäkt om jag fick någon att flänga iväg till en av dessa ställen!
  • oxle bo
    NiniMe skrev 2012-02-27 16:15:05 följande:
    Så tänker jag med ibland, hur ska man orka, mina pojkar är 2½ och 3½ och det trotsas, slåss och tjafsas hela tiden i stort sett...
    ja 1,5 o 3år e mina, o Anton gör allt som alicia gör så har två i 3års trotts ;) men de fixar vi. eller hur..
Svar på tråden Augustibebis 2012